Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nikass schreef:Elan_GV schreef:En heb het ook wel eens aan de da gevraagd. Die zei ook dat ze het gewoon lekkerder kon vinden.
Ik ken jouw paard niet dus daar kan ik niet over oordelen. Maar neem aan dat een maagzweer na 17 jaar toch wel aan het licht was gekomen je paard geeft signalen maar jij denkt dat hij het gewoon lekker vindt, dus hoe moet het dan aan het licht komen? Volgens mijn da hebben heel veel paarden last van maag- of darmproblemen zonder er voor behandeld te worden.
gr_roos schreef:Ja die van mij is bij een holistisch dierenarts geweest en daar kwam GEEN maagzweer uit. Die heeft ze wel gehad, voor behandeld, genezen verklaard, want ook dat kan en ze blíjft het doen. Of heb ik nu een slechte reguliere en holistische arts?
Mousmous schreef:Waarom zou een paard het niet gewoon iets lekkerder kunnen vinden als hij zijn hooi sopt. Jeetje, wij hebben er 3 die dat doen. Paarden zitten goed in hun vel, zien er kerngezond uit, zijn vrolijk, eten goed, niets mee aan de hand. Dan ga je toch niet kosten maken bij een DA omdat ze dan een maagzweer zouden hebben? Ik zie het absoluut niet als een symptoom, mijn DA trouwens ook niet. Wordt een paard schraal of zijn er andere problemen dan wordt het wat anders.
Dan zal mijn collega ook wel een fikse maagzweer hebben, die sopt ook een hoop van zijn eten
Babootje schreef:Ik heb het idee dat het er toch wel veel zij die dat doen. Mijn pony doet dat ook. Hap hooi, wat water mee lebberen. Gebit wordt regelmatig gecheckt en hij is verder op en top gezond. Nog niet zo lang geleden bij Laarakkers geweest voor checkup. Een maagzweer had er op zeker uit gekomen. Ik denk dat ie het gewoon lekker vindt om zn hooi te soppen.
Nikass schreef:Babootje schreef:Ik heb het idee dat het er toch wel veel zij die dat doen. Mijn pony doet dat ook. Hap hooi, wat water mee lebberen. Gebit wordt regelmatig gecheckt en hij is verder op en top gezond. Nog niet zo lang geleden bij Laarakkers geweest voor checkup. Een maagzweer had er op zeker uit gekomen. Ik denk dat ie het gewoon lekker vindt om zn hooi te soppen.
Ben heel benieuwd of Laarakker er een verklaring voor had? Of is het niet ter sprake gekomen?