Huur stal blijven doorbetalen tijdens afwezigheid paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:26

Hier moet de volledige stalling worden betaald wil je je stal behouden. Dus 280 voor mijn paard blijft 280, ook als hij er niet meer staat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:35

Ik betaal gelijk voor een heel jaar, dus of het paard er wel of niet staat :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:12

dekraanhoeve schreef:
gr_roos schreef:
Volle pond zou ik ook te gek vinden. Bepaalde kosten worden niet gemaakt.

@ de kraanhoeve, als ik 2 maanden op vakantie ga verbruik ik ook geen G/L/W en zal ik dat ook op mijn eindafrekening merken. Kale huur is imo hetzelfde als alleen hypotheek of huur.
Meggiemeg, zo denk ik er ook over, geen voerkosten, geen strooisel kosten, geen arbeidsloon, geen waterverbruik, geen gebruik van de faciliteiten.

Heb jij wel de mogelijkheid om je pensionklanten 24/7 weidegang aan te bieden?

Die mogelijkheid heb ik niet, en dat weten de klanten bij voorbaat.
Voor mijn stal is meestal een wachtlijst, dus ik heb de luxe om bij "aan willen houden van een box" t zeggen, sorry, maar voor jou een klant die wel het volle pond betaald.
Ik ben het met je eens dat je dan ook niks verbruikt, en er geen arbeid voor hebt, maar ik verhuur geen lege boxen, maar boxen waar paarden in staan.

Dat vind ik erg raar gezegd, wat maakt het nu uit dat een box tijdelijk leeg staat en geen verlies geeft als diegene een kale huur zou betalen?
Je weet als het goed is wat je aan je reeds betalende klant hebt, van een nieuwe moet je dat altijd maar weer afwachten. Wellicht bang dat het "raar" staat die ene lege box? Dat mensen denken dat er dan wellicht iets niet klopt terwijl dat helemaal niet zo is omdat het betreffende paard bijvoorbeeld een aantal maanden elders staat voor een training.

Shelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:42

Dit is eigenlijk op elke stal wel zo.
Heb je nu een fijne box?Dan zou ik hem zeker aanhouden.
Succes. :j

134657

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:51

Gewoon doorbetalen .
Stel je die staleigenaar heeft geen plek meer ? Waar moet je paar dan heen ?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:52

jij kunt niet van een stalhouder verlangen dat er een plek gereserveerd blijft. Indien hij in de tussentijd de stal kan verhuren. Dat je een bedrag kale huur betaal vind ik niet meer dan logisch. Stel je paard krijgt onverhoopt iets waardoor hij op stal zou moeten dan zul je toch gebruik maken van de stal.

In het verleden toen ik nog in pension stond moesten wij de zomermaanden ook doorbetalen en dan terwijl de paarden 24/7 op het land stonden of dat ik met mijn paard op vakantie was.

Zie dit niet als anders, vooral niet als je na die 1/2 maanden je paard weer daar op stal zou willen hebben staan.
Misschien is er wel een andere klant die graag die box zou willen hebben voor jouw paard ook dan zou je die stal kwijt zijn.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:55

Ik vind het al heel schappelijk dat hij jou de helft laat betalen :j
Opzeggen en dan 1/2 maanden later weer aanmelden vind ik een beetje raar
eerlijk gezegd.

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:41

ik zou mijn paard verhuizen naar een stalling datum afgesproken maar helaas door omstandigheden ging dit niet door ik moest opzoek naar een ander paard en de stalling waar ik naartoe wilden gaan werd voor mij vast gehouden zonder dat ik er voor hoefde te betalen. het verwonderde mij omdat ik zoals jij al zegt gewend ben om te moeten betalen omdat ze de stalling niet kan verhuren.
ik vind het vrij normaal dat je een percentage moet betalen om de stalling te behouden, ze kunnen de stalling niet meer verhuren en lopen hierdoor inkomsten mis en dat kan ik de tijd van crisis natuurlijk niet!

Ashley5760

Re: Huur stal blijven doorbetalen tijdens afwezigheid paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 15:50

Ik zou inderdaad ook "korting" willen.

Er is geen werk en voer kosten.... Ik zou zeggen betaal de "winst"/hypotheek koste die de boer voor je stal heeft.. Hij de winst+ vaste lasten. En geen kosten voor voer of werk ;).

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:05

Ik vind het helemaal logisch dat je stalbaas de huur van de lege stal aanrekent als je paard tijdelijk afwezig is maar je wil je stal behouden. Dit omdat je stalbaas anders in die periode verlies maakt doordat er een stal leeg blijft. De volledige stallingskosten inclusief voer en bodembedekking aanrekenen vind ik dan weer niet eerlijk, aangezien ze in die periode niet moeten voeren en mesten/opstrooien.

De ene stalbaas doet natuurlijk moeilijker dan de andere, zo heeft mijn huidige stalbaas mijn stal een maand langer vrijgehouden voor mij toen ik door omstandigheden de verhuis een maand moest uitstellen.

Als er niet veel interesse is voor de stalling kan je het risico nemen en je stal niet doorbetalen, maar hou er wel rekening mee dat je daarmee mogelijk de stalbaas tegen de schenen schopt. Ik denk dat je zelf moet uitmaken hoe jullie verstandhouding is en of het een optie is om niet door te betalen.

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:10

Wij moete hier de kale boxhuur, 160,- per maand gewoon door betalen als je je paard tijdelijk ergens anders stalt, of je moet opzeggen...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:40

wow, best een bedrag, 160 euro kale huur... Daar verwacht je wel een binnenbak bij...

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:55

het is eigenlijk allemaal wel logisch, maar ik snap je punt want nu moet je eigenlijk dubbel betalen
en bij de weide en op stal. maar als je een gedeelte kan betalen en dan eventueel compenseert met de prijs van de weide
zou ik niet klagen. maar ik snap je punt en daarom ben ik zo blij dat ik een eigen weide heb, hoef me aan niemand aan te passen en dat is het fijnste wat er bestaat.

succes ermee

PastHistory

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:56

Ik snap je punt, maar ik heb een eigen weide. Dus ik zou het niet weten ;)

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:24

joyce B schreef:
wow, best een bedrag, 160 euro kale huur... Daar verwacht je wel een binnenbak bij...

tja, dat betaal je hier in deze regio helaas...
en ik zal je uit de droom halen, het is gewoon op een boerderij met veel bagger als het regent en een klein simpel buitenbakje... 8-)

maar ja, ze kunnen wel zomer en winter naar buiten en dat is het belangrijkst...