krijgt jouw paard ook vakantie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:07

Mijn paard gaat met mij mee op vakantie :Y) Lekker 24/7 met de snoet in het gras en verder even een paar weken alleen maar uitwaaien in het bos ipv serieus dressuren.

Door mijn werk heeft ze wel vaker een paar dagen helemaal vrij, en sowieso elke week 1-2 dagen alleen maar troetelen in plaats van werk. Paard maak je met niksdoen overigens niet blij, na een paar dagen gaat ze zich stierlijk vervelen ondanks dat ze gewoon overdag buiten staat met een vriendje.

homarxxx

Re: krijgt jouw paard ook vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:10

Mijn verzorgpaard krijgt (nu dus :D ) tijdens de examens vrij omdat ik geen tijd heb om naar haar toe te gaan en me op school moet concentreren en ook wanneer ik een Weekje weg ben krijgt ze rust. Maar eigenlijk is dat nooit langer dan 1-2 weken.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:42

Ik ben net anderhalve week met vakantie geweest en dan krijgt m'n paard ook gewoon vakantie op de wei. Na het zomerseizoen (wedstrijdseizoen) krijgt ie nog een weekje vrij.
En dan is er nog de noodgedwongen vakantie als de bak in de winter niet berijdbaar is, deze winter heeft ie dus wel wat extra vakantie gehad...

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:47

Mijn pony heeft al 8 maanden vakantie doordat ik ziek ben :')
Het beestje vind het heerlijk, met haar 20 jaar kan ze dat rustig aandoen eindelijk waarderen.
Wel rij ik haar nog 1 keer per 1/2 weken een uurtje, lekker buigen en strekken. Gaat eigenlijk altijd heel erg fijn :j

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:25

Alleen 'noodgedwongen' in de winter als de bak/wegen te slecht zijn.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:31

Mijn dieren krijgen voornamelijk vrij wanneer ze daarvoor een zeer zware prestatie hebben geleverd. Na een dagje wedstrijd of een show krijgen ze altijd 1 dag vrij en hebben ze meerdere weken achter elkaar shows of wedstrijden gehad zet ik ze zo een week weg. Ik heb 2 jaar terug de paardjes 3 maanden lang getraind voor de hengstenkeuring en daarna hebben ze een maand vrij gehad. Ik vind het belangrijk dat ze even rust in het koppie krijgen maar ook lichamelijk kunnen "herstellen". Ze lopen dan lekker buiten in de groep en hoeven zich alleen maar druk te maken om waar ze tussen de middag gaan slapen ;) Ik heb niet een bepaalde datum wanneer ze vakantie krijgen maar vind het fijn om ze zo nu en dan even weg te zetten. Worden ze nooit slechter van.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:39

Mijn paard is nu voor het eerst op vakantie.
Op stal beschikken wij niet over een weide, dus hij mag nu een maandje of twee de wei op.
1x per week halen we hem er even af om hem na te kijken en zodat hij dat gewend is (vreemde omgeving) mocht de dierenarts ofzo er aan te pas moeten komen.
Hij staat samen met een paar andere speelse ruinen dus wel wat wondjes maar oh zo blij.
Er is niet echt een bak en mijn dochter kan nog niet lekker buitenrijden (en hij is erg nerveus nog alleen) en ik ben er nog te angstig voor.
Dus vandaar, hij heeft lekker vakantie.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:52

Mijn paard krijgt af en toe een dagje werkvrij. Dan staat ze gewoon de hele dag op het land en/of ga ik een eind met haar wandelen. Maar alleen af en toe dus minder dan 1 keer per week. Ik heb een energieke Arabier die graag bezig is en ik vind het gezond voor haar om haar dagelijks aan het werk te zetten. Werk is voor mij intensief dressuur rijden, een lange buitenrit maken, een lesje springen of een enkele keer longeren. De rest van de dag is ze al vrij en staat buiten en 's nachts is ze ook vrij en staat ze op stal (doe mij zo'n leven). Een uurtje werk per dag is peanuts voor een paard. Jonge/oude/zieke paarden daar gelaten. Mocht ik merken dat mijn paard behoefte heeft aan een dagje vrij dan zou ik haar dat geven, maar dat is eigenlijk nog niet voorgekomen. Het is meer dat het baasje dan behoefte heeft aan een dagje vrij :D

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:12

Probeer die van mij in de zomer altijd twee weekjes vrij te geven. Doe dan ook echt helemaal niets met haar, alleen soms een appeltje brengen. Een beetje vet wordt ze dan wel, maar merk wel dat het haar mentaal erg goed doet. Normaliter rijd ik haar 4-5 keer in de week.

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:14

Licht er aan, als het echt te warm is laat ik ze lekker staan, of alleen f afspoelen!

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:56

De mijne krijgt lekker 2 weekjes vrij, wordt hij niet anders van

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:59

Mijn pony heeft helaas vanwege een blessure 2.5 maand vakantie gehad. En dit is niet goed voor haar lichaam, bespiering, buikje en conditie. Dus nee, nou krijgt ze echt geen vakantie. Wel met mooi weer wat vaker rondje naar buiten ipv trainen en als het te warm is om te rijden, dagje vrij. :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:02

Ik zou het best wel willen doen :)
alleen wordt meneer zo snel "vatsig" van het land, dat ik het niet een geschikt idee vind om hem een week (of 2) vrij te geven.

Een weekend vrij vind ie heerlijk, al hoe wel hij ook wel graag aan het werk is, of mee op buitenrit wilt ;)

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:34

ik ben deze zomer 3 weken op vakantie, in die tijd word hij niet gereden maar ik ben nog wel op zoek naar iemand die hem dan wil poetsen en soms longeren of wandelen. Verder staat hij altijd 24/7 op het land (behalve in de winter) dus hij krijgt ook flink wat dagen vrij! :)

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:38

Soms heeft hij n weekendje vrij, en gaan we alleen lekker tutten, wandelen, longeren, of wassen ofzo.
Vorige zomer heeft hij wek 3 weekjes vrij gehad ivm mijn vakantie, si toen 2x gelongeerd, verder buiten spelen met zn vriendjes. Deze zomer mag hij mee op vakantie, 3 weken, bosritten maken, af en toe in de bak en verder lekker t land op!

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:46

Mijn haflinger krijgt regelmatig vakantie zo maar een weekje cadeau :P moet zeggen dat ze er niet slechter van wordt merk geen verschil als ik bijvoorbeeld de hele tijd door train. Ik rij nu ook maar 2 tot 3 x in de week verder doen we alleen maar leuke dingen of lekker niks. Soms heb ik een week geen tijd dan sta ze lekker stil. Ik rij ook geen wedstrijden dus vind het wel best zo. Daarnaast staat mijn paard 24 uur buiten in de kudde dus die heeft het prima zo :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:48

Helaas verplicht vanaf vandaag. Ik wordt woensdag geopereerd en moet dan 2/3 weken op krukken doorbrengen... Alweer :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:52

Mijn pony word gewoon door gereden als ik op vakantie weg ben, vind die heus niet erg, een uurtje de dag werken.
Hoeven niet als wij 40 uur in de week te werken en vervolgens vanalles te regelen, nee ze moeten met moeite 10 uur de week werken en voor de rest kunnen ze eten... :o

Shelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:45

Heerlijk,ik doe het elke jaar.
Juli&aug.
Fijn voor jezelf maar zeker lekker voor de paarden.

Die van mij gaan dan echt 2 maanden dag en nacht de wei op.
Staan wel aan huis,dus mocht het echt heel slecht weet zijn,kunnen ze altijd naar binnen ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:53

voor mijn paard niet geschikt, zeker niet 'nachts naar buiten. Maar aangezien ze het hele jaar door hele dagen naar buiten kan is dat ook niet persé nodig vind ik.
Als ik twee maanden niets zou doen kwijnt mijn paard volledig weg en kan ik haar fysiek zowat ook opdweilen. Helaas heb ik nl wel wat blessures meegemaakt waarbij ik twee tot drie maanden alleen mocht stappen (ze mocht wel op het land staan). Daarna kost het wel weer wat inspanning om haar weer recht te rijden en kracht op te bouwen. Met een blessure is het niet anders, maar ik zou dit niet zomaar laten gebeuren om "vakantie redenen" zeg maar.

Klijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:03

Als ik ook vakantie heb, krijgt mijn paard het ook :)

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:04

deze week met warm weer.

Donderwolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:23

Mijn haf heeft altijd vakantie :+
En net bijna een half jaar zwangerschapsverlof hahaha
Nu mijn eigen zwangerschapsverlof is ingegaan pakt een vriendin van mijn hem drie keer per week op, zodat ik hem na de zomer zelf weer drie keer kan doen.
Zij blijft hem dan waarschijnlijk nog één keer per week doen, dus in totaal vier dagen beweging en drie dagen weekend.

Concreet op jouw vraag terug komen: als ik op vakantie ga, dan heeft Stan vrij.
Ik vind het dan wel belangrijk dat hij niet vol in het gras staat tijdens deze week/ weken.
Voor een paard moet het imo heerlijk zijn om ook even alleen paard te zijn :)

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:15

Ik vind af en toe vakantie ook wel belangrijk idd. Al heeft die van mij (9 jr) tot nu toe een redelijk relaxt leventje. ivm mijn zwangerschap (7 mnd) wordt ze nu 2 á 3x per week door mijn bijrijdster gereden. Als zij in augustus op vakantie is, krijgt m'n pony ook vakantie. Ik ben in aug uitgerekend. Daarna wordt ze weer opgepakt door bijrijdster en door mij als ik weer 'hersteld' ben.

Donderwolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:55

moretje schreef:
Ik vind af en toe vakantie ook wel belangrijk idd. Al heeft die van mij (9 jr) tot nu toe een redelijk relaxt leventje. ivm mijn zwangerschap (7 mnd) wordt ze nu 2 á 3x per week door mijn bijrijdster gereden. Als zij in augustus op vakantie is, krijgt m'n pony ook vakantie. Ik ben in aug uitgerekend. Daarna wordt ze weer opgepakt door bijrijdster en door mij als ik weer 'hersteld' ben.

Die zwangere baasjes zorgen maar voor een relaxed leventje :D