Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maralyn schreef:Maar mensen, dit zeggen jullie tegen iemand die haar/zijn paard samen WIL huisvesting, maar het niet mogelijk is vanwege agressie. Een draadje er tussen? Ik vind het zo vreemd nog niet.
maralyn schreef:Als ik nu kort door de bocht kan zijn, en dat ga ik zeker ff doen, kijk eens naar die top sport paarden? Komen misschien 3 uur per dag naar buiten? In hun uppie? En daar word niet over gezeverd? Dat kan allemaal maar wel? "Ja maar dat zijn top sport paarden" .....Dus? Die mogen niet samen lopen? "Nee, dat kan niet! Want dan zet je een half miljoen op spel!" En dit paard, is voor de eigenaar haar/zijn gevoel geen half miljoen waard?
barbar schreef:ik het idee van klophengst idd een hele goeie, zou al het gedrag meteen verklaren.
kiki1983 schreef:Iedereen zegt maar dat als er genoeg ruimte is dat er niks aan de hand is. Dat is echt onzin! Ik ken een paard ( en vermoed dat het hetzelfde paard is als dat de TS nu heeft) en die trapt anderen gewoon dood. Ruimte of geen ruimte, merrie,ruin, hengst, dominant of niet dat maakt dit paard niks uit..Wij hadden er een eigen oplossing voor bedacht na 2 jaar wat werkte.
Paard 1 uur de kudde in. Na dat ene uur begon hij meestal al wat lelijk te doen en na een aantal uur draaide die compleet door. Dus na een uur de kudde uit, op een afgezet stukje waarbij de shetlanders er onder door konden lopen. In de winter hetzelfde verhaal.
xSlvna schreef:De mijne stond bij kreupelheid op een weiland apart, had nooit behoefte aan spelen, alleen de veulens uit haar kudde wel dus vond ik dat ze na een rustig plekje moest, hier heeft ze een maand gestaan en ze was alleen meer ontspannen doordat ze niet constant hoefde te weren, kon lekker met rust gaan slapen etc.
Wat is er trouwens zo rampzalig aan? Zelfs de paarden die niet alleen kunnen staan vinden het prima als ze op het weiland náást de kudde staan, ze kunnen nog knuffelen, 'samen' rennen...