Vraagprijs voor verhuur van stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 22:18

Jantine_ schreef:
barbar schreef:
nee idd, ik betaal 225euro voor een ponystal en een paardenstal kost bij ons 260euro en wij moet alles zelf doen (is wel incl hooi, stro en en bix), en dan sta ik bij een van de goedkoopste stallen in de omgeving.

Welke is dat als ik vragen mag :oo

ik sta bij stal langeslag, een klein stalletje in leimuiden.

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 23:12

anneliesdj schreef:
Sammie schreef:
Ik denk dat veel mensen zich vergissen in wat voor werk het is. Het is niet alleen privacy, maar ook gewoon het tevreden stellen je klanten. De een wil zijn merrie niet bij ruinen, de ander wil hem alleen, vervelende en bijtende paarden, die kan niet bij die en die kan niet bij die, dan de vraag de bak te trekken, stront uit de wei te halen, meer kuil, meer brok, minder brok, dekens op, dekens af, paar uur buiten, uur eerder voeren ivm rijden/wedstrijd, uur later voer ivm rijden/les/ wedstrijd. Dingen die mensen laten slingeren, stront niet uit bak halen, enz. enz. Daar moet je echt tegen kunnen.

Een stal beginnen om 'lekker makkelijk' centen te verdienen zal je echt vies tegenvallen.

Centjes verdienen kun je zowieso wel vergeten want als je kijkt naar de uren die je ermee kwijt bent kom je bij lange na niet uit de kosten. Het is echt een hobby, voor je plezier.
Dus je moet het leuk vinden, je moet ervan houden veel mensen om je heen te hebben die in en uit lopen (ook op gekke tijdstippen), je moet kunnen regelen en je moet vooral ook NEE kunnen zeggen.
En bedenk ook dat er dingen kunnen gebeuren, paarden staan onder jouw hoede, hoe ga je ermee om als er een door de draad gaat? Wat als mensen jou aansprakelijk willen stellen?

Maar wat ik me vooral afvroeg toen ik je bericht las, waar ga je al die paarden weiden?
Want je hebt er van jezelf 2 die je 24/7 op het land wilt houden, ook in de winter dan neem ik aan? Daar zul je minimaal een hectare voor nodig hebben. Dan heb je voor je pensionpaarden 2 hectare als je die extra erbij koopt. 2 hectare is weinig voor 8/10 paarden, dan zul je heel zorgvuldig moeten weiden en ze niet de hele dag op het land kunnen laten.

het is ook geen bedoeling om geld te verdienen echt om de hobby en het plezier.
Ben ook eveneens enorm graag in gezelschap van mensen(veel jaren horeca) praat graag maar kan ook op mijn strepen staan. Zonde te blijven doordriften.
mocht er iets aan de paarden komt door mij dan draai ik hier helaas voorop dat is het leven eenmaal maar een goede verzekering doet al veel.

de weides zijn opgedeeld in 8vakken. Hierbij kan je groepjes paarden sorteren en rantsoenbegrazing doen.
mocht het goed zitten en klanten zijn te vrede kunnen we nog steeds een hec er naast bij kopen.
Ook worden de weides niet gehooid koop liever hooi aan.

anneliesdj

Re: Vraagprijs voor verhuur van stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 23:19

Maar wanneer is het door jouw schuld? Een paard wat door de draad rent, wiens schuld is dat? Meeste valt achteraf niet te bewijzen en ze staan onder jouw toezicht, bovendien wil een eigenaar natuurlijk geen hoge da kosten.
Verzekering is leuk, maar enig idee wat dat kost? Dan ben je bedrijfsmatig bezig en tegen zulke risico's verzekeren kost je een vermogen elke maand.

Maar anders dan dat heb je er goed over nagedacht, denk dat 300 wel wat veel is overigens, ik zou net boven 200 gaan zitten.

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 23:45

anneliesdj schreef:
Maar wanneer is het door jouw schuld? Een paard wat door de draad rent, wiens schuld is dat? Meeste valt achteraf niet te bewijzen en ze staan onder jouw toezicht, bovendien wil een eigenaar natuurlijk geen hoge da kosten.
Verzekering is leuk, maar enig idee wat dat kost? Dan ben je bedrijfsmatig bezig en tegen zulke risico's verzekeren kost je een vermogen elke maand.

Maar anders dan dat heb je er goed over nagedacht, denk dat 300 wel wat veel is overigens, ik zou net boven 200 gaan zitten.

Heb verzekering gebeld, deze kosten vielen zeer goed mee jaarlijks 600,- voor 10 paarden de mijn niet bij gerekend wand deze zitten in mijn familiale verzekering.
Heb ook contact gehad met een medewerken van het paardenloket en wist ook welke hoeven dit was en hij verhuurde iets verder op stallen aan 285,-
En had minder te bied.
Maar we gaan gewoon de richtprijs van 275,- nemen
Kijken of we hier eventueel klanten kunnen mee scoren.