Sammie schreef:Ik denk dat veel mensen zich vergissen in wat voor werk het is. Het is niet alleen privacy, maar ook gewoon het tevreden stellen je klanten. De een wil zijn merrie niet bij ruinen, de ander wil hem alleen, vervelende en bijtende paarden, die kan niet bij die en die kan niet bij die, dan de vraag de bak te trekken, stront uit de wei te halen, meer kuil, meer brok, minder brok, dekens op, dekens af, paar uur buiten, uur eerder voeren ivm rijden/wedstrijd, uur later voer ivm rijden/les/ wedstrijd. Dingen die mensen laten slingeren, stront niet uit bak halen, enz. enz. Daar moet je echt tegen kunnen.
Een stal beginnen om 'lekker makkelijk' centen te verdienen zal je echt vies tegenvallen.
Centjes verdienen kun je zowieso wel vergeten want als je kijkt naar de uren die je ermee kwijt bent kom je bij lange na niet uit de kosten. Het is echt een hobby, voor je plezier.
Dus je moet het leuk vinden, je moet ervan houden veel mensen om je heen te hebben die in en uit lopen (ook op gekke tijdstippen), je moet kunnen regelen en je moet vooral ook NEE kunnen zeggen.
En bedenk ook dat er dingen kunnen gebeuren, paarden staan onder jouw hoede, hoe ga je ermee om als er een door de draad gaat? Wat als mensen jou aansprakelijk willen stellen?
Maar wat ik me vooral afvroeg toen ik je bericht las, waar ga je al die paarden weiden?
Want je hebt er van jezelf 2 die je 24/7 op het land wilt houden, ook in de winter dan neem ik aan? Daar zul je minimaal een hectare voor nodig hebben. Dan heb je voor je pensionpaarden 2 hectare als je die extra erbij koopt. 2 hectare is weinig voor 8/10 paarden, dan zul je heel zorgvuldig moeten weiden en ze niet de hele dag op het land kunnen laten.