Hoe moet ik dit aanpakken met de staleigenaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dawson123

Re: Hoe moet ik dit aanpakken met de staleigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 07:19

Sorry voor de late reactie ik was een weekend ergens zonder internet, maar bedankt voor de reacties ik ga over een paar weken even met die man praten en kijken wat eruit komt. Ondertussen hou ik zeker mijn ogen en oren open voor wat anders voor het geval dat het weer mis gaat...

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 07:33

Wat ik heb begrepen is dat de stalhouder gewoon het hooi uit de stal haalt omdat hij vind dat het teveel is.
Als het paard veel hooi vertrapt omdat hij het niet op kan is dat logisch maar voor de rest is de eigenaar die bepaalt hoeveel het paard eet daar heeft de stal eigenaar niets mee te maken.
jij bent klant en jij bepaalt.
Ik zou op zoek gaan naar een andere stal want het paard is veel te mager en aangezien zijn leeftijd kan hij straks gezondheidsproblemen krijgen.
Als hij geen wormen heeft en toch afvalt dan is er echt iets mis met het eten.
Zou ook echt gaan aangeven dat dit anders moet maar ja als hij eigenwijs is dan verandert er helemaal niets.
Een andere stal is dan de enige oplossing.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 07:38

StalNollie schreef:
zolang hij nu niet meer afvalt als nu vind ik het op de foto er toch redelijk oke uitzien.

en om de afstand van stal boven de gezondheid van het paard te zetten, tja daar zou je nog niet eens over na mogen denken laat staan uitspreken :o

Als je het topic goed had gelezen, had je bovenstaande tekst weg kunnen laten naar mijn mening.
TS is juist verhuisd om haar paard beter op te laten groeien, omdat hij op deze stal min. 5 uur naar buiten kan en op het land. Dat is erg belangrijk voor een jong paard.
Dat er een probleem zou onstaan bij het voeren kon zij van te voren ook niet weten en dat probeert zij nu netjes op te lossen.

TS, ik zou indd. als je paard van het land af komt en hij vermagert weer sterk een gesprek aangaan samen met je ouders en de staleigenaar. Hopelijk luisterdt hij dan wel, succes!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 07:42

Onbeperkt hooi is meer dan wat ze nu krijgen als ik het zo lees.
Je betaald er voor dus dan mag je dat ook verwachten.
Het probleem is vaak dat wat de een goed vind is voor een ander te dik.
Staleigenaren proberen vaak te beknibbelen op alles, snap ik wel maar een paard moet er wel goed gevuld uitzien.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:33

Waarom nog een paar weken wachten, TS ?
Gewoon nu gelijk aankaarten !

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:48

idd, niet uitstellen, je ouders meenemen en het gesprek aangaan.. ik neem aan dat je ouders de stalling betalen? je zegt zelf dat de stalling inclusief onbeperkt ruwvoer is? laat je ouders het gesprek aangaan wat de staleigenaar onder onbeperkt ruwvoer verstaat.
een paard hoort per 100 kilo 1 kilo droog ruwvoer te krijgen , en dit is de minimale behoeft... onbeperkt is dus een heel ander verhaal.. voer je kuilgras wordt de hoeveelheid meer, omdat daar minder droge stof inzit.
ik zie het helaas heel erg veel dat er bezuinigd wordt op ruwvoer en dat de pensionklanten dus maar hun trailers en kasten volstoppen met baaltjes zelfgehaald ruwvoer... ?! het is toch van de zotte?! jullie betalen er toch voor??

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:10

Gesprek aangaan, niet met je ouders, maar met andere pensionklanten, die weten wat er speelt.
En anders, wat ik ook doe aangezien onze eigenaar hetzelfde doet, dicht op elkaar geplakte stukken hooi pakken, hooi niet uit elkaar trekken of het hooi wat voor de baal ligt of waar de baal open is; hooi uit het midden van de baal pakken, het lijkt heel weinig, maar omdat alles zo op elkaar zit, zit er veel meer in! (en de paarden doen er zo veel langer mee!)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:13

Ik zat in een soortgelijke situatie met mijn paard. Ze kreeg maar een paar keer per dag een klein plukje hooi, echt een een klein plukje. Ze kreeg veel krachtvoer en dit was ze niet gewend. Ze hadden haar zonder overleg op dieet gezet. Hun dieet hield in, een piepklein plukje hooi en een kilo brok. Mijn paard herkende ik niet weer, ze had een heel erg opgetrokken buik en was qua karakter stond vervelend en niet te handelen. ( er was daar alleen nog meer niet in orde). Ik heb een andere plek gezocht en mijn paard vreet heerlijk de hele dag gras en er staat een grote baal in de weide, snachts op stal flink veel hooi.

Ik zou een plekje zoeken waar je paard krijgt wat hij nodig heeft. Je kunt misschien ook met de stalhouder praten over dit probleem. Als hij het niet wil veranderen een andere plek zoeken.

Ze zeiden bij mij, we gaan niks veranderen voor jou paard. Alle paarden doen het goed op onze manier dus de jouwe wet er maar aan.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:56

Lizzyy schreef:
Gesprek aangaan, niet met je ouders, maar met andere pensionklanten, die weten wat er speelt.

Waarom niet met haar ouders? TS is minderjarig dus eigenlijk zijn zelfs de ouders verantwoordelijk voor het paard.
Als TS het idee heeft dat staleigenaar haar niet serieus neemt op dit gebied vind ik het helemaal niet raar als ze vraagt of haar ouders haar willen helpen met de communicatie.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:23

Precies mijn punt evelijn! De ouders zijn de verantwoordelijken en ik vermoed dat de staleigenaar meer onder de indruk is van een stel volwassenen dan een ' meisje ' van 15 . Soms is dat gewoon zo

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 16:34

De rede dat ik nog even wacht is omdat ik sws pas over 4maande terug en omdat ik pas over 2weken weer stalling moet betalen om de stal aan te houden, ik zie nu gelukkig heel me paard opknappen ze hals komt weer terug en hij zit lekkerder in ze vel. Gras en bos doen wonderen :)