Dag op stal blijven?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:43

Tuurlijk gaat dat wel.
Maar dat moet je al doen, voordat het onvoorziene er is.
Als je dat dan pas doet, ben je idd te laat.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:45

runningkawa schreef:
Tuurlijk gaat dat wel.
Maar dat moet je al doen, voordat het onvoorziene er is.
Als je dat dan pas doet, ben je idd te laat.



nogmaals, als m'n vent vandaag een ongeluk krijgt..........kon ik niet verleden week al voorzien. En dit is maar een stom voorbeeld.........
Dan ga je toch zelf niet????

let wel mensen; ik heb het erover dat je ZELF gaat (ik heb het niet over andere mensen regelen, want die indruk krijg ik dat jullie denken dati k het daarover heb)

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:47

Als je zelf in het ziekenhuis ligt kun je helemaal niks doen,niet eens bellen om een ander in te schakelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:47

Ik heb het erover dat je paard uit zijn stal komt, zal het hem worst wezen wie dat doet.
Daar heb je een vangnet voor nodig.

Bij eigen ziekte ga ik wel, mits ik niet in het ziekenhuis lig, dit omdat ik het vangnet anders zo overmatig zou gebruiken.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:49

nou kawa dan hebben we het toch ergens anders over.
Het begon ermee dat je zelf moest gaan................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:52

de vraag was
Paard oip stal blijven staan

nee, dat kan niet.
En ik zal er alles aan doen dat dat niet gebeurt.

Dennis

Berichten: 31496
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:55

Dennis komt er een heel enkele dag niet uit. Maar hij stond altijd in een 3,5 bij 3,5 stal(hij kon dus rondjes galoperen als hij wou), met z'n 2en. En dan ging hij een paar uurtjes het gang pad op. Had hij echt geen moeite mee hoor. Een paar uurtjes op het gang pad scharrelen, meestal ging hij dan zelf al weer snel terug naar stal.
Vorig jaar heb ik een tijdje 7 paarden in m'n eentje moeten doen met verschrikkelijk weer omdat de gene waar ik het altijd samen mee deed in het ziekenhuis lag. Toen stonden ze ook veel binnen ivm dekens kon ik ze niet 's ochends naar buiten gooien en 's avonds weer binnen halen. Dan gingen ze enkel onder het uitmesten ff de bak in en in het weekeind naar buiten. Het buiten zetten in je eentje was een hele onderneming ivm 3 merries met veulens(die dus eigenlijk gewoon naar buiten moesten). Maar toen kon het ook niet anders omdat ik de hele dag op school zat. Dat zijn gelukkig echt uitzonderingen.

Nu staat Dennis helemaal gelukkig 24/7 buiten, dat is pas echt ideaal. Die gaat enkel een uurtje op stal als ik hem niet droog krijg.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:58

Mocht het echt niet anders kunnen en je hebt meer dan je best gedaan, dan is dat zo. Niks aan te doen. Ik ehb het ook wel eens gehad met Prins, dat ik een autoongeluk kreeg op weg naar stal toe en pas 4 uur later in staat was om mn moeder te bellen zodat ze naar me toe kon komen, needless to say dat het paard er die dag er niet uit geweest is, gewoonweg omdat ik niet in staat was om mijn moeder duidelijk te maken hoe ze dat voor me op moest lossen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:03

gijsenkim schreef:
Mocht het echt niet anders kunnen en je hebt meer dan je best gedaan, dan is dat zo. Niks aan te doen. Ik ehb het ook wel eens gehad met Prins, dat ik een autoongeluk kreeg op weg naar stal toe en pas 4 uur later in staat was om mn moeder te bellen zodat ze naar me toe kon komen, needless to say dat het paard er die dag er niet uit geweest is, gewoonweg omdat ik niet in staat was om mijn moeder duidelijk te maken hoe ze dat voor me op moest lossen.


en dat soort zaken zijn nu precies wat ik bedoel.
maar volgens runningkawa zou je nu geen paardenliefhebber meer zijn (zie andere topic)

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:04

mijn mening is dat het aan de pony ligt of die de hele dag binnen kan staan ja of nee. mijn pony staat swinters volpension op een manege, en daar gaat ie niet elke dag zijn stal uit. inprincipe wordt hij als ik niet kan losgegooid, maar het kan ook wel eens gebeuren dat het te druk is, of dat ze geen tijd hebben. nou dan blijft hij een dagje op stal. en ik kan je vertellen, het interesseert mn paard geen drol zolang hij maar eten heeft en lekker met zijn buurtjes kan ouwehoeren. mijn andere pony wordt hysterisch als ze een dag haar stal niet uit mag. die gaat er dus ook echt iedere dag uit. zomers staan bij mij alle paarden dag en nacht in het land. maar helaas heb ik niet de mogelijkheid om dat swinters ook te doen, ivm personelijke omstandigheden. en dan kun je nog zo zeggen prioriteiten stellen, maar dat is gelul want aan deze situatie kan ik nisk doen. je hebt ook nog een school en er moet ook nog iets van geld verdiend worden. en zolang mijn pony er geen problemen mee heeft, staat hij lekker de hele zomer in de wei. en de hele winter op stal. swinters wordt hij dus alleen gereden en als ik niet kom rijden losgegooid.

en ik vind zolang je paard er tevreden mee is waarom zou je het dan veranderen. (en al wil ik het veranderen ik zou het geen eens kunnen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:05

nee als ik dood ben kan ik ook niet meer bellen
het ging hier niet over mensen die bijna dood zijn, maar te lam zijn om naar hun paard te gaan.
En ik weet 1 ding zeker, dat als ik een ongeluk krijg, mijn naasten meteen aan mijn paard denken, dit omdat ze weten wat die voor mij betekend.
Dus word hij weer goed verzorgt Lachen

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:06

gijsenkim schreef:
needless to say dat het paard er die dag er niet uit geweest is, gewoonweg omdat ik niet in staat was om mijn moeder duidelijk te maken hoe ze dat voor me op moest lossen.


Oho, Kawa, kijk nog iemand die denkt een paardenliefhebber te zijn, maar het volgens jou dus echt niet is...... foei.

Geeft niet hoor Gijsenkim, ik ben ook al tot NEP paardenliefhebber benoemd omdat mijn paard wel weleens een HELE DAG de stal niet is uitgeweest. Bloos!
Laatst bijgewerkt door _10_ op 21-11-03 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:06

runningkawa schreef:
het ging hier niet over mensen die bijna dood zijn, maar te lam zijn om naar hun paard te gaan.
Lachen



weer zo'n opmerking van je...........

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:07

Cinzano"]
[quote="gijsenkim schreef:
needless to say dat het paard er die dag er niet uit geweest is, gewoonweg omdat ik niet in staat was om mijn moeder duidelijk te maken hoe ze dat voor me op moest lossen.


Oho, Kawa, kijk nog iemand die denkt een paardenliefhebber te zijn, maar het volgens jou dus echt niet is...... foei.

Geeft niet hoor Gijsenkim, ik ben ook al tot NEP paardenliefhebber benoemd omdat mijn paard wel weleens een HELE DAG niet is uitgeweest. Bloos!
[/quote]


whow.....................een HELE dag ...........? Haha!
foei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:08

Weet je wat
veel plezier met je paarden.
Ik weet dat de mijne wel elke dag uit zijn stal komt.
En zal ik je wat zeggen, een heerlijk gevoel, wat jullie blijkbaar niet hebben.
Materialisme heet dat

doei doei, Doei, doei

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:10

geen woorden meer kawa ?

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:11

Poeh he, als jullie het hebben dat het best wel eens gebeurt dat je paard op stal blijft staan en dat is elke keer omdat je er niets aan kan doen omdat je man of jij zelf een auto-ongeluk krijgen, dan hebben jullie óf wel héél veel pech óf je moet eens autorijlessen gaan nemen.

Wat ik bedoel in deze discussie is dat het mij in de dagelijkse praktijk opvalt dat mensen meer en minder moeite doen om naar hun paard t egaan, en sommige mensen zich meer laten overvallen door 'onvoorziene gebeurtenissen' - anders dan een auto-ongeluk - en andere overkomt dit minder vaak en die plannen beter. Zo zijn sommige mensen ook vaker zo ziek dat ze hun paard niet kunnen doen. Ik moet wel hééél erg ziek zijn wil ik niet gaan. En omdat mijn omgeving weet dat ik in principe altijd zelf zal gaan, doen ze het heel graag voor me als het echt niet kan omdat ze weten dat dat hooguit 2 x per jaar voorkomt.

Ik geloof niet dat in eerdere berichten met 'soms' alleen auto-ongelukken werd bedoeld.

En als niemand hem eruit kan halen en ik zit tot 10 uur te kloten met de anwb dan bel ik de staleigenaar of ik na tienen mag komen. En als ik weet dat ik een dag geen tijkd heb ga ik om 6 uur 's ochtends vóór mijn werk. En dat 'hij gaat niet dood van een dag stilstaan', sorry hoor, maar elke dierenarts zal je vertellen dat een paard van nature grote afstanden aflegt en niets zo slecht voor hem is als stilstaan. Dus fijn dat je zoveel van je dier houdt, dat is echter geen synoniem voor hem de optimale verzorging geven.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:11

runningkawa schreef:
Ik weet dat de mijne wel elke dag uit zijn stal komt.
En zal ik je wat zeggen, een heerlijk gevoel, wat jullie blijkbaar niet hebben.



Oh, dus nu ga je ookal voor mij bepalen HOE ik me voel????
Jij durft!!

Nou ik zal je uit die natte droom helpen, ik voel me er prima bij!!
Al zou ik hem zelf een week Bloos! op stal laten staan, voel me er prima bij!!! En slapen, mmmm als een roosje OK dan!

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:12

Bij onze stal komen ze ook iedere dag buiten maar soms gebeuren er dingen die je niet kunt voorzien en dan hoef je een ander daar niet meteen op aan te vallen,probeer liever mee te helpen aan een oplossing.

prompter

Berichten: 11501
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:12

Ik krijg gewoon een enorm schuldgevoel als mijn paarden een dag hun box niet uitkomen.... Huilen is gelukkig de afgelopen pak 'm beet 12 jaar niet meer voorgekomen, maar ik kan er echt niet van slapen...

Is denk een tic van mij, maar hebben jullie dat niet Lachen?

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:13

IngridM"]
[quote="Cinzano schreef:
Geeft niet hoor Gijsenkim, ik ben ook al tot NEP paardenliefhebber benoemd omdat mijn paard wel weleens een HELE DAG niet is uitgeweest. Bloos!



whow.....................een HELE dag ...........? Haha!
foei
[/quote]

Inderdaad ja: foei!! (en dat is niet iets om bij te lachen lijkt me)
Laatst bijgewerkt door Gail op 21-11-03 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:13

maar Lot, wie zegt dat JIJ hem de optimale verzorging geeft ???
en als je niet wilt geloven dat mijn stukje sloeg op zaken als ongelukken, dood en verderf, dan moet jij dat weten.
Hieruit concludeer jij dus dat ik heel makeklijk ben met m'n paard maar dat staat nergens geschreven hoor, dat is een conclusie die JIJ hebt getrokken, niet ik............Je kent me niet dus kunt ook niet over mij oordelen. Bovendien ging het er WEL om dat je 'm EENS een dagje laat staan, niet elke week 1.................

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:14

Gail"]
[quote="IngridM"][quote="Cinzano schreef:
Geeft niet hoor Gijsenkim, ik ben ook al tot NEP paardenliefhebber benoemd omdat mijn paard wel weleens een HELE DAG niet is uitgeweest. Bloos!



whow.....................een HELE dag ...........? Haha!
foei
[/quote]

Inderdaad ja: foei!! (en dat is niet iets om bij te lachen lijkt me)
[/quote]


Knipoog

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:14

Cinzano"]
[quote="runningkawa schreef:
Ik weet dat de mijne wel elke dag uit zijn stal komt.
En zal ik je wat zeggen, een heerlijk gevoel, wat jullie blijkbaar niet hebben.



Oh, dus nu ga je ookal voor mij bepalen HOE ik me voel????
Jij durft!!

Nou ik zal je uit die natte droom helpen, ik voel me er prima bij!!
Al zou ik hem zelf een week Bloos! op stal laten staan, voel me er prima bij!!! En slapen, mmmm als een roosje OK dan!
[/quote]

komt door die natte droom dat je zo lekker slaapt Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:16

promptertje schreef:
Ik krijg gewoon een enorm schuldgevoel als mijn paarden een dag hun box niet uitkomen.... Huilen is gelukkig de afgelopen pak 'm beet 12 jaar niet meer voorgekomen, maar ik kan er echt niet van slapen...

Is denk een tic van mij, maar hebben jullie dat niet Lachen?


Nee promptertje, dat zie je verkeerd, ik heb ook een schuldgevoel als m'n paard een dag z'n box niet uitkwam. Maar daar kom ik weer met m'n onvoorziene omstandigheden.................