Hoeveel voor deze pensionstal betalen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 22:16

We zijn nog maar aan het begin van het seizoen he...
En vijf paarden 24/7 op alleen gras, dan gaat het best snel.

Bij mij hebben ze nu met 4 tot6 uur per dag in een maand met 3 paarden en 2grote pony's ook al zo'n 6000m2 kort. Dan voeren we ze ook nog ruwvoer in de paddock. Maar goed, ik moet mijn ruwvoer ook nog van mijn land halen, dus op de stoppel kaal laten eten is niet handig. Het stuk wat ze begin voorjaar kort hadden, en waar ze al weer een heel aantal weken uit zijn begint nu pas weer wat lengte op te komen. Door de droogte kon de mest niet goed de grond in trekken en het gras niet goed groeien. Maar je merkt het vanzelf, als er te weinig staat moet er hooi bij...

kiki1976

Re: Hoeveel voor deze pensionstal betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 22:27

Hier betalen we € 160.- p/mnd. Stalling, stro, voordroog/hooi, paddock, weidegang, verlichte buitenbak met polyvlokken, longeerpaddock. Binnen en buitenzetten word gedaan volgens rooster (je zet 1x per week binnen).
Is ook excl. krachtvoer. Ik vind het ideaal want ik bepaal zelf wat en hoeveel ik geef. Dit zet je gewoon klaar en word gegeven.
Zelf mesten.

Met de zomer keuze 24/7 buiten of met de nacht op stal.
Wij zetten ons groepje dan altijd met de nacht in de paddock. Anders kunnen we ze echt rollen haha

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:05

ik kan TS alleen maar heel veel suc6 wensen met haar ´bedrijfje`en hopelijk met weinig gedoe met pensionklanten,want oh wat kunnen een paar paarden mensen bij elkaar toch zeueren, en dat ze eind vh jaar een leuk jaar gedraaid heeft en uit de kosten is.

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:51

Hoihoi!
Ik betaal nu 190 incl bakgebruik, weidegang/paddock, longeercirkel, stro en hooi. Krachtvoer moet je zelf aanschaffen, evenals hooi, mits je in de winter hooi bijgevoerd wil hebben tussen de middag. Mesten moet ik zelf doen, en buiten binnen zetten doen we met zn allen volgens een rooster..... Ik sta net buiten de randstad, tussen de boeren...

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:07

mijn paard staat voor de zelfde luxen voor 80 euro in de maand. dan heb je een middel grote stal als je een grote wil betaal je 100.
dan moet je wel zelf mesten en voeren en binnen en buiten zetten. in overleg doen hun het ook voor je.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:08

Voor die faciliteiten betalen wij hier zo'n 75 euro.
Alleen dan ook nog incl binnenbak.

batfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:24

Ik zit ook in regio Breda, en moet zeggen dat alles hier behoorlijk prijzig is. Ik betaal nu 340 all in. maar in een andere stal om de hoek bij ons is het all in 480. dan heb je bij allebei deze stallen wel een binnenbak etc. maar denk dat de TS een aardig prijsje heeft bedacht voor haar stal !

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 01:21

wat een prijzen zeg... voor alles wat je opnoemt geb ik op mijn oude stal ook gehad maar dan

swinters van 8 tot ?? buiten wanneer in ze binnen wilde hebben
lente zomer van 8 tot ik ze binnen wilde hebben

stal van 4 bij 4,5 met stro,.. kon kiezen uit hooi of kuil (deed het gemengd)
Buitenbak met verlichting (20x40 ) (4 x in de week gesleept)
longeer stuk
trailer plaats
binnen en buiten was plaats
eigen zadel kamer van 2 bij 2

betaalde ik 150 voor en voer kon er ook bij maar daar heb ik niet voor gekozen omdat mijn merrie pulp sochtends krijgt met sportbrok en savonds sportbrok met vepa kruidenmix dus was per maand 190 kwijt.

Nu sta ik op een manege (mn werk) en daar betaal ik 240...uitmesten lange weide dagen..winter op paddock binnen en buitenbak longeergedeelte kuil en hooi naar keuze trailerplaats wasplaats buiten

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:22

Die verschillen zijn ongelooflijk wat betreft de regio, ik woon in regio Breda .. Ik betaalde op mijn vorige stal. €240,- dit was all in maar zonder binnenbak voor de rest alle faciliteiten. Nu op een andere (privé)stal betaal ik €215,- voor precies hetzelfde.

Ik vind het dus een redelijke prijs (190) maar dan wel all in. Anders gaan mensen het teveel vinden.

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:38

Wij betalen 100 euro per maand inclusief stro en ruwvoer en dan worden ze in de winter 'S morgens buiten gezet. Mesten moeten we wel zelf doen en voeren ook. En nu staan ze dan 24/7 buiten :D
Maar ja wij staan dan ook niet in de randstad :')

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:46

Ik ga maar verhuizen denk ik :') jeetje

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:54

Iedereen heeft het over de onderhouds kosten. maar bedenk ook dat pensionhouder ook uren maakt in de verzorging(voeren / binnen en buitenzetten van paarden / reperaties / inkopen van kuil/hooi en stro)

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:28

FemkeUtah schreef:
Ik ga maar verhuizen denk ik :') jeetje

:')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:29

Arjan1983 schreef:
Iedereen heeft het over de onderhouds kosten. maar bedenk ook dat pensionhouder ook uren maakt in de verzorging(voeren / binnen en buitenzetten van paarden / reperaties / inkopen van kuil/hooi en stro)

Daar heeft een pensiongast lak aan. Klinkt banketstaaf, is ook niet fair, maar het is zo. Daar wil niemand voor betalen, men kijkt naar de faciliteiten en wat ze voor een bepaalde prijs krijgen. En weer: heel verschillend in welke schoenen je staat, die van de pensionhouder of de pensiongast. Van een stal runnen wordt je nu eenmaal niet rijk, sterker nog, je werkt uren die je niet betaald krijgt.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:20

maar daar hoef j natuurlijk als stalhouder niet in mee te gaan... Je bepaalt zelf je prijs en het is aan de ander of ze het er voor over hebben of niet. Als het voor minder niet uit kan, of je kunt dan beter je centjes elders verdienen, dan moet je daar wel rekening mee houden. Als het hobby is, dan is dat ook je eigen keuze.

Blij dat wij niet afhankelijk zijn van het pensiongeld. Zou ook niet uitkunnen met wat wij nieuw hebben gebouwd en hebben geinvesteerd... En dan reken ik ook nog geen uren. Hier gaat het dus mede om andere dingen... (gezelschap voor mij en mijn paard/pony, delen verzorging, betrouwbare oppas met vakanties)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:26

Als je als stalhouder al je uren gaat rekenen, worden stallen onbetaalbaar :D Het MOET wel hobby zijn, anders hou je het nooit vol.
Je kunt als stalhouder je eigen prijs bepalen, natuurlijk... maar je moet ook maar afwachten of je je stallen wel vol krijgt dan. Want je kunt een mooi rekensommetje maken, maar als je stallen leeg blijven heb je daar niks aan.

danvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:54

Ik vind het ietwat duur, maar ik weet niet in welke regio je zit.
Heb de reacties ook niet bekeken.
Ik betaal 140 en daarbij zit alles in, moet alleen zelf mesten.
Het enige verschil met dat van jou is dat we geen paddock hebben.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:25

ik vind het nog best duur, mijn verzorgpaard staat op een prive stalling, word elke dag uitgemest, krijgen 2 x per dag hooi 2 x per dagbrok,en middags ,nog wat extra, wataltijd verschillend is , en dan zet hij ze nog elke dag op de wei, voor 180. euro alleen hebben we geen binnenbak, maar wel goed kwaliteit buitenbak,

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:27

GamblersCup schreef:
Als je als stalhouder al je uren gaat rekenen, worden stallen onbetaalbaar :D Het MOET wel hobby zijn, anders hou je het nooit vol.
Je kunt als stalhouder je eigen prijs bepalen, natuurlijk... maar je moet ook maar afwachten of je je stallen wel vol krijgt dan. Want je kunt een mooi rekensommetje maken, maar als je stallen leeg blijven heb je daar niks aan.

Maar als paarden houden van anderen meer kost dan opbrengt, kun je beter je stallen leeg laten staan en je tijd stoppen in iets anders. Lesgeven levert 20 tot 40 euro per uur op als je het goed kan en mensen graag bij je lessen. Bij speciale manieren van rijden of echt hoger niveau nog wel meer. Dat verdient veel sneller en meer dan pensionstalling.

Ook kun je er voor kiezen je stallen of (deel van) terrein kaal te verhuren. Dan heb je er niet zoveel extra werk van maar wel vaste inkomsten.