Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, maar toen hebben we haar ook niet verkocht omdat ik niet meer kon rijden, er zijn wel belangrijkere dingen dan alleen maar rijden, trainen en hogerop komen vind ik.oberon"]
[quote="gomir schreef:Ik heb een paard primair om wedstrijden te rijden en niet als een soort plaatsvervangende cavia...
Het zijn echt wel mijn vriendjes, maar als je een bepaald doel hebt moet je weleens keuzes maken... oberon"][/quote]
[quote="gomir schreef:Ik heb een paard primair om wedstrijden te rijden en niet als een soort plaatsvervangende cavia...
![]()
Lekker denigrerend zeg. Alsof je net zo goed een cavia kunt nemen als je paard geen wedstrijden meer kan lopen. Gelukkig is mijn paard meer voor me dan een winstpuntenmachine !!!
zie het antworod van gomir.
gomir schreef:Het zijn trouwens geen winstpuntenmachines voor me hoorHet zijn echt wel mijn vriendjes, maar als je een bepaald doel hebt moet je weleens keuzes maken...

(en dan heb ik het nog niet over het feit dat dit paard ook ontzettend graag werkt en meegaat naar les/concours, maar gewoon de capaciteiten mist)
Is voor ons beide een goede oplossing. Dat beslis ik echt niet in tien minuten, maar soms moet je weleens afscheid nemen van een dier
) Cinzano schreef:Ik vinden paarden gewoon te duur om ze te houden en er niet op te kunnen rijden.

ellenlouise schreef:Het maakt niks uit of ik het er wel of niet mee eens ben. Iedereen doet het op z'n eigen manier. Waarmee ik absoluut niet wil suggereren dat je niet goed voor je paarden zou zijn.
Wat me wel duidelijk is geworden is dat bij sportpaarden de sport letterlijk voor de paarden gaat. Niet persé ten koste van het paard maar zeker wel vòòr het paard.
Ik vind het gewoon jammer dat veel van dit soort paarden voortijdig aan hun einde wordt gebracht omdat mensen geen zin hebben geld te besteden aan een dier waar ze niet meer mee kunnen rijden.

*

Lielle schreef:Maar ik word er aardig moe van dat dat meteen gezien wordt als alleen maar om de sport geven en je paard gebruiken. Ja, ik gebruik mijn paard, maar dat doet iedereen die niet Groningen koopt en daar permanent in het wild laat lopen. Misschien ben ik wel eerlijker door een paard niet koste wat kost iets te laten doen wat hem niet ligt.
.