Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mijnlieverd schreef:Owhh oke, onze deuren zijn 1.40 hoog, scheeld miss ook al.
Haha das idd niet zo handig dan idd, moeten ze elke keer die rubberen matten uit de stal halen, hoop romp slomp idd.
Nee is idd niet gemakkelijk, heb ook shetlanders en welshjes, maar die staan gwn buiten met een schuilstal en de binnenstallen zijn aan de binnenkant met deuren van 1.40, waar de paarden overheen kunnen kijken en de buitenkant zijn de luiken op 1 meter hoogte, maar met weefrek erin(zodat t hoog genoeg is voor de grote paarden), die zo weer verwijderd zou kunnen worden, mocht er een kleine pony in komen te staan.
Dus ik heb dat probleem niet haha.
Maar als me iets te binnen schiet laat ik t je wel ff weten.
DonCamillo schreef:Wij hebben van een oude houten kinderbox een wand in de breedte op maat gemaakt van de deuropening. Met een extra balkje achter de deuropening zijn er aan beide kanten twee verticale gleuven gemaakt waar we het hekje in laten zakken. Met een lijntje van de bovenkant van het hekje naar het lager geplaatste gat van de onderste sluiting van de originele deur (kunnen jullie het nog volgen?) wordt voorkomen dat de pony's het hekje er zelf uittillen. Dat lijntje is van schrikdraad (toeval) maar het blijkt goed tegen te gaan dat ze aan het lijntje gaan knagen.
Ik heb toevallig een paar maanden geleden een filmpje gemaakt van de stallen, waar je het hekje wel aardig op kan zien (vanaf 0.36). Het touwtje hangt hier trouwens los.
http://www.youtube.com/watch?v=B7fE4wowfcY
Het hekje wordt wel aangevreten, je zou dat kunnen voorkomen door de bovenkant af te werken met een metalen profiel. Of je maakt het hekje van metaal.
pluisje88 schreef:Heb je er al aan gedacht om een spoorbiels voor de staldeur te leggen (wel vastmaken uiteraard)? Ik ken iemand die dat gedaan heeft en dat werkte toen heel goed. Daar kan ze dan met haar voorhoefjes op staan en dan kan ze wel naar buiten kijken