Betalen voor verzorgpony aan eigenaar van de stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:54

Ik vind het een zeer vreemde regeling. Bij de pensionprijs zit gebruik van de bak ed inbegrepen. In heel veel gevallen betaald de verzorger of bijrijder al iets aan de eigenaar en als er ook nog aan de pensionstal eigenaar iets betaald moet worden is de lol er gauw af.

Ik vind dat dit soort financiele zaken iets zijn tussen eigenaar en stalhouder, verzorgers hebben alleen maar met de eigenaar van het paard te maken en in financiele zin niets met de stalhouder. Volgens mij betaal je nl per paard en niet per verzorger.

Als de stalhouder het vervelend vind dat er heel veel mensen op zijn erf rondlopen kan hij altijd een regel invoeren met een maximaal aantal verzorgers per paard en daar afspraken over maken.

Dit is meer hele makkelijke en snelle manier van geld verdienen. Hij hoeft er niets voor te doen en het geld stroomt binnen.

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 00:28

ik vind het onzin. je verzorgt het paard toch?? toch niet de manege??? tja ik zou het nooit doen in ieder geval

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 12:09

Sommigen zijn die stal nu wel erg aan het afkraken hoor :S. Het is een hartstikke leuke stal, alleen ik vind dat betalen wat minder, maar dat is alleen maar mijn mening. Maar aan de andere kant kan ik het ook wel weer begrijpen...Ik klonk eerst zelf ook een beetje negatief (liet me een beetje meesleuren door renza) maar er zijn ook een heleboel dingen die wél goed zijn.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 18:54

Nog even een toevoeging: er zijn bepaalde dingen onder mijn naam getypt die ik niet getypt heb :S. Ik ga m'n naam dus veranderen, maar voor alle duidelijkheid: Stal noord aa is een hele gezellige stal waar goed voor de paarden gezorgd wordt ... dat je een klein bedrag per maand betaalt om daar dan de hele maand elke dag zolang je wilt mag rondlopen is ook niet zo vreemd lijkt mij (al vond ik het eerst ook een beetje vreemd) Ik meld nog wel wat m'n nieuwe naam wordt op bokt..

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:25

Kan de eigenaresse dat geld dan niet betalen? Zij wil toch dat je haar pony doet.
Ik vind t echt belachelijk. Hij heeft nu toch inmiddels wel gezien dat jij de boel niet sloopt.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 19:45

Wat ben ik blij dat ik nu op een stal sta waar ik zelf uit maak met wie ik daar kom, wie ik op mijn paard laat rijden en waar ik gewoon een bedrag betaal voor de verzorging van mijn paard en gebruik van de accomodatie, ongeacht of ik op dat moment op mijn paard zit of iemand anders.

Het is mij nooit opgevallen dat mijn paard de bak eerder "kapot" maakt op het moment dat iemand anders erop zit. Verward

Ik kan me voorstellen dat je als pensionhouder het prettig vind om een beetje orde en overzicht op je stal te houden. Maar ik vind dat erg veel pensionhouders dat als smoes gebruiken om overal extra geld uit te slaan. Wel de lusten, maar niet de lasten zeg maar.

Die 10 euro is een bijzondere banketstaaf regel! Maar als de eigenaresse jouw echt als verzorgster wilt houden en je kan niet regelmatig rijden op die pony, dan zou ik het niet meer dan logisch vinden als zij die 10 euro betaald. Ze kan jouw niet laten betalen als je niet mag rijden.

ragebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:01

de eigenaar tekend het contract waar het instaat.
de eigenaar kiest er zelf voor om dat door de verzorgster te laten betalen.
ik heb zelf 2 paarden en woon op die stal.
en gelukkig heeft iedereen het naar zijn zin!
ALLEEN ZIJ NIET

ragebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:45

ik vind het jammer dat jullie conclusies trekken als je maar een kant van het verhaal kent!!

Ik ga renza niet zwart maken hier maar zij weet hoevaak ze onze lieve stalmaat mandy hard op zijn snuitje heeft geslagen.(ook al ben ik flink
Boos! !! ik haad paarden slaan in hun gezicht!!!)

En helaas heeft iedere stal zijn regels.
en de ene regel ben je het wel mee eens en de andere niet.
Dat is denk ik bij iedere stal.

naatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 14:03

ik denk dat het niet erg is al een verzorgster er wat voor betaald. ze maken ook dingen kapot en gebruiken licht en de aangeschafte spullen. en meestal nemen ze nog mensen mee en blijven soms hele dagen
en zoiezo een paard een tik geven oke maar als niet eigenaar moet je hier zoiezo heel voorzichtig mee zijn het paard is niet van jou en als meerdere mensen zeggen dat er geslagen is komt het niet uit de licht vallen! ik denk dat mensen hun meining wat minder snel klaar moeten hebben en een verhaal van een 15 of 14 jarige eerst goed bekijken voordat ze zich er over uitlaten
en zeker de volwassen hier op de site weten hoe een verhaal verergert kan worden!!!
jullie moeten het een keer bekijken uit het oogput van een stal eigenaar
je hebt een terrein en gebouwen
die zijn duur in onderhoud
er word zeer vaak wat gesloopt ( niet express )
en de onderhoud van de spullen ( verven van stallen en gebouwen, nieuw zand in de paddock longeerbak en rijbak) kost ook geld
als een verzorgster dan wat bijdraagt in deze kosten kunnen hun profiteren van de goed en snel gemaakte en goed onderhoduen spullen op het terrein van de staleigenaar.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 14:46

Nou dan toch nog maar 1 reactie van mijn kant.
Als mij bijrijdster mijn paard een mep verkoopt zal dat vast niet voor niks zijn en vast en zeker zou ik dat zelf ook gedaan hebben op dat moment, dat is een vertrouwensband die je als eigenaar met je bijrijder dient te hebben. Al worden er 100 verhalen over haar verteld dan zal ik mijn bijrijdster om uitleg vragen en niet klinklaar de verhalen geloven.

Over het kapot maken van spullen ed, dit hoort een stalhouder in zijn budget in te calculeren, immers er kan altijd iets kapot gaan (gebruiksschade) en dit wordt niet erger als een bijrijder komt ipv een eigenaar, daarbij is een eigenaar altijd WA verzekerd (ook voor zijn bijrijder) dus mochten er ernstige dingen kapot gaan dan kan de staleigenaar zijn klant daar op aanspreken en zal er altijd tot een goede oplossing gekomen worden (heb nooit anders meegemaakt).
Je zou bv ook het standaard geld voor een kale box omgoog kunnen doen, en dan nergens over zeuren, dan is het probleem ook opgelost van de €'s en krijgt niemand scheve gezichten, de bijrijder, de eigenaar en de stalbaas niet.

Ik loop al heel wat jaren in de paardenwereld rond en jullie zijn tot nu toe de enige stal waar zo'n regeling geldt (en dan is het bedrag ook niet misselijk geef toe), en toch zeker niet de enige stal waar bijrijdsters rondlopen en vreemd maar waar, blijkbaar de enige stal waar veel gesloopt wordt (express of niet) en waar de bijrijders de schuld krijgen.
Jullie hebben echt een super accomodatie maar sommige regels raken echt kant nog wal en veel wordt pas achteraf bekend als je voor je contractje komt. Maargoed aldoende leert men zeg ik dan maar, dat werkt van beide kanten. Gelukkig was dat voor ons niet de reden om weer te vertrekken, paard had het gewoon puur niet naar dr zin.

En voor de meiden die daar een paard verzorgen, denk goed na voor je geld uit gaat geven aan een paard van een ander en zeker onder deze omstandigheden. Weeg de voors en tegens tegen elkaar af, immers er zijn zat leuke paarden waar je niks hoeft te betalen. Een eigenaar die echt graag wilt dat je daar blijft komen zal die kosten voor jou betalen, althans dat zou ik doen.

Succes allemaal, wees lief voor elkaar en wees eerlijk, oordeel niet als je het zelf niet gezien hebt en leef niet op gespannen voet met elkaar want daar wordt niemand gelukkig van en is ook nergens voor nodig. Je kunt het niet eens zijn maar dat geeft niemand het recht om zijn wil op te leggen of te dreigen.
Iedereen heeft de beste bedoelingen maar als daar niet normaal over gesproken kan worden is het beter om uit elkaar te gaan.
Amen.

Spikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:34

naatje schreef:
ik denk dat het niet erg is al een verzorgster er wat voor betaald. ze maken ook dingen kapot en gebruiken licht en de aangeschafte spullen. en meestal nemen ze nog mensen mee en blijven soms hele dagen
en zoiezo een paard een tik geven oke maar als niet eigenaar moet je hier zoiezo heel voorzichtig mee zijn het paard is niet van jou en als meerdere mensen zeggen dat er geslagen is komt het niet uit de licht vallen! ik denk dat mensen hun meining wat minder snel klaar moeten hebben en een verhaal van een 15 of 14 jarige eerst goed bekijken voordat ze zich er over uitlaten
en zeker de volwassen hier op de site weten hoe een verhaal verergert kan worden!!!
jullie moeten het een keer bekijken uit het oogput van een stal eigenaar
je hebt een terrein en gebouwen
die zijn duur in onderhoud
er word zeer vaak wat gesloopt ( niet express )
en de onderhoud van de spullen ( verven van stallen en gebouwen, nieuw zand in de paddock longeerbak en rijbak) kost ook geld
als een verzorgster dan wat bijdraagt in deze kosten kunnen hun profiteren van de goed en snel gemaakte en goed onderhoduen spullen op het terrein van de staleigenaar.

Ze is 16 Bloos! ! Maar ik als 14 jarige Haha! , geef ze toch nog steeds gelijk.Ze maakt geen gebruik van de bak en heeft niets stuk gemaakt . Ik vind het vrij logisch dat je een tik geeft Verward ? Als een paard jou nou zou stampen ofzo ga je toch niet even dood leuk zeggen , ik zal maar niets terug doen want moet dit eerst met eigenaar overleggen Scheve mond !

En wat Ragebol betrefd , jij hoeft je niet te moeien met dit soort zaken dat is iets tussen Renza , Frans en de eigenaar van Mandy.Maar hoe jij het verteld vind ik pas overdrijvend klinken ivm dat slagen.

Maar Renza ik vind dat je een goede beslissing gemaakt hebt , er zijn vast wel andere paarden die je wat mag borstelen en mee mag gaan wandelen Lachen : gratis !!!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 18:45

Maroush schreef:
Dat lijkt mij idd een goede regel Coby, max. 1 verzorger per paard en geen vrienden / vriendinnen. Maar ik ben de baas niet en ik ga me er verder ook niet mee bemoeien... ik vind het zo wel prima...zoveel is 15 euro per maand nou ook weer niet en ik krijg er een boel plezier voor trug

Voor jou is het nu 15 euro, maar wat als de rest begint te zeuren dat zij wel 35 betalen terwijl ze hetzelfde werk doen? Ga maar vast sparen.... Haha!
Maar je hebt gelijk, verders is het wel een gezellige boel daar en het is jammer dat geldkwesties de sfeer verpesten.....

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:30

Ik had het vandaag aan m'n ouders verteld, zij waren het er niet mee eens en vinden het eigenlijk niet goed dat ik daarvoor ga betalen.

in dit geval ben ik met je ouders eens.
de eigenaar betaald stallings-geld met daar in overleg gebruik van alles wat daar aanwezig is.
ongeacht wie met dat paard bezig is maak niet uit.
tenzij stalling gehuurt heeft zonder gebruik van alles, dat kan ook en is de stallings prijs veel goedkoper.

dus nee geen geld betalen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 23:51

Ik heb hier maar 1 woord voor

BULLSHIT!

echt dikke grote enorme onzin. Ik vind dat als kim een maandelijks stallings geld betaald dat ze daarmee gewoon alles geregeld is. Je betaald toch geen stalgeld om daar met je paard bezig te mogen zijn. Je betaald geld voor het PAARD niet voor jezelf... vind het echt maar raar, maar goed....

PietjePuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 11:34

Vippie, als ik straks 35 euro per maand zou moeten betalen dan zie ik dat dan wel weer en bovendien maken de andere verzorgsters ook gebruik van de rijbak en ik niet... maar dan nog, al zou ik wel 35 euro moeten gaan betalen, dan valt daar heus nog wel over te praten...
Iedereen vind het wel grote onzin om te betalen, ik zou het zelf ook niet zo snel doen eerlijk gezegd omdat wandelen en poetsen vaak ook gratis kan, maar ik kom daar bijna elke dag en als ik Maroushah niet zou verzorgen, zou er door haar minder gebruik worden gemaakt van de longeerbak. En hoe meer je dingen gebruikt, des te sneller ze slijten. Toen Maroushah laatst de longeerbak had gesloopt bij mij heb ik daar ook geen gezeur over gekregen (terwijl ik toen nog niet eens betaalde ook), ik heb het daar heel erg naar m'n zin en dan ga ik dus ook niet zeuren over een paar euro, waar je een heleboel lol voor trug krijgt..
Trouwens, m'n boktnaam is vanaf nu PietjePuck (tja, alle andere namen waren al in gebruik...ik ben verder geen pietjepuckfan hoor).