Pony maakt me gek! Geen respect voor omheining.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:41

Wat wil je zelf nou ?

We willen niet investeren in een nieuwe omheining

We willen niet investeren in een nieuw schrikapparaat

Pony mag absoluut niet weg

Pony mag niet aan een ketting

Dan zul je voor lief moeten nemen dat hij loopt waar hij wil, je beperkt jezelf in alle mogelijkheden dus dan zul je het moeten nemen zoals het is.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:43

Heb wel eens gehoord van zilverpapier aan het halster zodat de klap van het schrikdraad harder is.

Amiigo

Re: Pony maakt me gek! Geen respect voor omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:44

Pony nat maken en dan het handvat ertegenaan houden, hoop dat die dan wel respect voor de draad krijgt ;)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:45

Pony nat maken is ook bij mijn pony gebeurt, helaas mocht dat niet baten.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 09:47

F_Orumster schreef:
Tja meid, wiens paarden hebben voorrang?
Ik zou er toch met je vriendin over praten, dit klinkt als een onhoudbare situatie en zo zou ik het ook uitleggen. Voel je niet zo schuldig als ze weg moet, dat moet vroeg of laat toch...

Mijne, Absoluut. Die zullen altijd en overal voorrang krijgen voor elke situatie die je kunt bedenken.
Ik probeer het allemaal zo goed mogelijk op te lossen, maar het is wel duidelijk dat ALLES vervangen zal moeten worden.
En dat daar voor betaald moet worden.. En wie dat dan moet betalen, tja. Dat is ook een issue.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:48

Verzekering eigenaar pony eens vragen?

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:49

Is het niet mogelijk om een barriere te maken van ander materiaal op de plekken waar er het meest uitgebroken wordt? bijvoorbeeld een 'muur' van strobalen of zo?

En verder oefenen met de pony om hem meer respect voor het draad te leren. Misschien zielig, maar het doel heiligt de middelen: gewoon een flinke knal verkopen met een longeerzweep als hij te dicht bij de draad komt. ?

Nassie

Heel simpel.
Wilt je vriendin haar pony op een veilige manier kunnen houden, dan moeten de draden vervangen worden. Jouw paarden blijven er wel achter, dus is het eigenlijk voor haar belang en dus ook haar zorg/geld.

Amaris

Bassenqua schreef:
Wat wil je zelf nou ?

We willen niet investeren in een nieuwe omheining

We willen niet investeren in een nieuw schrikapparaat

Pony mag absoluut niet weg

Pony mag niet aan een ketting

Dan zul je voor lief moeten nemen dat hij loopt waar hij wil, je beperkt jezelf in alle mogelijkheden dus dan zul je het moeten nemen zoals het is.

Dat was ook mijn gedachte. Je vraagt om tips, maar alle tips kunnen niet. Tja...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 09:49

Bassenqua schreef:
Wat wil je zelf nou ?

We willen niet investeren in een nieuwe omheining. Had jij dat wel gedaan bij een vreemde pony?

We willen niet investeren in een nieuw schrikapparaat. Zelfde vraag. Mijn paarden blijven zelfs achter stro touw staan. Koop jij een apparaat voor honderden euro's terwijl je het zelf niet nodig hebt?

Pony mag absoluut niet weg. Als het niet anders kan wel. Ik zoek oplossingen... Pony is van mijn vriendin, niet van zomaar iemand. Als dat het geval was, was die al lang weg geweest.

Pony mag niet aan een ketting. Zoals ik al heb uitgelegd, wil de eigenaresse dit zelf niet. Dit zou inderdaad een hele mooie oplossing zijn. Met het proberen vond ik dat het goed ging, maar eigenaresse vertrouwde het niet.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:50

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 09:50

Nassie schreef:
Heel simpel.
Wilt je vriendin haar pony op een veilige manier kunnen houden, dan moeten de draden vervangen worden. Jouw paarden blijven er wel achter, dus is het eigenlijk voor haar belang en dus ook haar zorg/geld.

Maar ik kan toch moeilijk al het prikkeldraad weg halen en maar zien waar die pony terecht komt? Straks loopt hij over straat..

Luf_Midnight

zooi ijzerdraad in de manen, voorpluk en staart vlechten, en dan goed stroom erop, dekens af! maar als je stroomdraad het niet doet word dat ook niets.
zou toch echt een klein paddockje voor hem afzetten met gaas en stroomdraad, dan blijft hij daar maar staan in ze eentje.

pipo

Ik heb de wei omheind met 3 rijen ijzerdraad en de bovenste is dik schrikkoord. Het ijzerdraad krijgt ie niet zomaar kapot en gelijd heel erg goed. Misschien een optie, want al die aan elkaar geknoopte stukjes betekend ook een hoop verlies van prik. Daar staan bij mij 4 shetjes een ezel en 2 grote paarden achter.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 09:52

pjer schreef:
Is het niet mogelijk om een barriere te maken van ander materiaal op de plekken waar er het meest uitgebroken wordt? bijvoorbeeld een 'muur' van strobalen of zo?

En verder oefenen met de pony om hem meer respect voor het draad te leren. Misschien zielig, maar het doel heiligt de middelen: gewoon een flinke knal verkopen met een longeerzweep als hij te dicht bij de draad komt. ?

Hebben we al geprobeerd, knal met de zweep interesseert hem niets.. :n
De wei blokkeren heeft geen zin. Dit zijn we dus al 2 jaar aan het doen, maar het word steeds erger. Overal staan hekjes, stukjes gaas, touw etc. Het word er eigenlijk alleen maar gevaarlijker op. (Met name voor mijn, nieuwsgierige veulen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:53

Een oude schutting kopen, die in de grond stampen en dan heeft de pony 2 m2 om op te lopen maar kan iig niet ontsnappen.
Sorry maar ik zou helemaal gek worden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-04-13 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 09:53

kohtje schreef:
Verzekering eigenaar pony eens vragen?

Pony is niet verzekerd, omdat de verzekering dit niet wilt als de aankoopwaarde maar 100,- is. Hebben we al eens gebeld,
Maar de verzekering wilt hem dus letterlijk niét verzeker. Eigenaresse had hier zelf voor gebeld en wilde dat ook heel graag, vond ik ook erg netjes. Maar dat is dus helaas geen optie.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 08-04-13 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:55

Giolli schreef:
Nassie schreef:
Heel simpel.

Maar ik kan toch moeilijk al het prikkeldraad weg halen en maar zien waar die pony terecht komt? Straks loopt hij over straat..

Dat zeg ik niet.
Jij vroeg bij wie je de kosten moet verhalen.

Hoe ziet nu je bedrading er uit? Misschien is het heel simpel op te lossen met een derde draad die 20cm boven de grond hangt.
Heb je er toevallig een foto van?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:55

Zou hem sowieso voor nu aan de ketting leggen. Als je eigen paarden risico lopen heeft de eigenaresse naar mijn idee niet zoveel meer te eisen.

Heb vroeger meerdere paarden aan de ketting gehad, ook nerveuze typjes en er is nooit iets naars gebeurd. Zelfs als hij zich wel eens vastdraait, lijkt me dat toch een minder naar idee dan met zijn pootjes in het stroomdraad, of ben ik nu gek?

Ik zou zeggen: aan de kettting of van het erf. Je blijft bezig met zo'n beest.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:56

verwijderd
Laatst bijgewerkt door Amaris op 08-04-13 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 09:56

Nassie schreef:
Giolli schreef:

Dat zeg ik niet.
Jij vroeg bij wie je de kosten moet verhalen.

Hoe ziet nu je bedrading er uit? Misschien is het heel simpel op te lossen met een derde draad die 20cm boven de grond hangt.
Heb je er toevallig een foto van?

5 lagen draad. Maar de helft is al kapot.
Zal vanmiddag foto's maken. Je lacht je kapot... Of het is kapot, Of het lijkt alsof we een buldozer moeten tegenhouden. :')

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:57

Dat is kolder, als hij schade maakt moet de verzekering dat vergoeden op haar wa verzekering. Maar als de wei eruitziet zoals ik me nu voorstel, dan denk ik dat ze zeggen dat het een ondeugdelijke omheining is en dus nies uitkeren. (want geef ze s ongelijk.. als ze eronderuit kunnen doen ze het)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:58

paard scheren, afspuiten, en dan achter het stroom zetten. laat hem maar eens schrikken. :o

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:58

Giolli schreef:
Bassenqua schreef:
Wat wil je zelf nou ?

We willen niet investeren in een nieuwe omheining. Had jij dat wel gedaan bij een vreemde pony? Ja, dat is de verantwoordelijkheid van een pensionhoud(ster)

We willen niet investeren in een nieuw schrikapparaat. Zelfde vraag. Mijn paarden blijven zelfs achter stro touw staan. Koop jij een apparaat voor honderden euro's terwijl je het zelf niet nodig hebt? Zelfde antwoord, ja dat is de verantwoordelijkheid van een pensionhoudster

Pony mag absoluut niet weg. Als het niet anders kan wel. Ik zoek oplossingen... Pony is van mijn vriendin, niet van zomaar iemand. Als dat het geval was, was die al lang weg geweest. Dat is dan jou eigen keuze, vriendin of geen vriendin hoort geen verschil te maken, als je de verantwoording neemt om op andermans pony's te passen behoort de boel in orde te zijn

Pony mag niet aan een ketting. Zoals ik al heb uitgelegd, wil de eigenaresse dit zelf niet. Dit zou inderdaad een hele mooie oplossing zijn. Met het proberen vond ik dat het goed ging, maar eigenaresse vertrouwde het niet. Eigenaresse heeft niks te willen, jij bent pensionhoudster.

Laatst bijgewerkt door Bassenqua op 08-04-13 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 09:58

pipo schreef:
Dat is kolder, als hij schade maakt moet de verzekering dat vergoeden op haar wa verzekering. Maar als de wei eruitziet zoals ik me nu voorstel, dan denk ik dat ze zeggen dat het een ondeugdelijke omheining is en dus nies uitkeren. (want geef ze s ongelijk.. als ze eronderuit kunnen doen ze het)

Dat denk ik inderdaad. Dan zal er dus eerst een nieuwe omheining moeten komen...