Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
novito schreef:Lowara schreef:Bullshit
Ik heb twee merries met manen van ruim 1.90m en 1.50m lang, en die hebben 24 uur per dag, 365 dagen per jaar een hengstenvlecht erin zitten.
Dikkere mooiere manen kom je niet tegen, juist doordat er geen klitten inkomen, en men eraf blijft mbt borstels en ander spannend spul, blijven de manen juist gespaard
maar die hengsten vlecht zit dan niet strak?
EliseBrouwer schreef:AS1999 schreef:Het klopt wel, dat als je een pony 24 per dag met een vlecht laat lopen, dat zijn haren dan afbreken
Als je ze niet te strak vlecht niet hoor!Oja, en het elastiekje moet natuurlijk ook niet té strak.
Tot voor kort liep ik zelf ook ongeveer 24/7 met een vlecht in mijn haar..
Behalve die überlelijke slag die erin komt is er aan mijn eigen haar ook niks veranderd
amoj schreef:Ik haal elke week minstens 1x de vlecht er uit. Dan kam ik en vlecht het weer in.
Citaat:En hoe zit het dan met de praktische kant van de manen? Zijn de manen niet ook een beetje bedoeld om vliegen weg te jagen?
Citaat:Ik heb altijd begrepen dat een vlecht kan zorgen dat je paard zijn hele manen eraf schuurt, of als ze spelen, dan word er niet een plukje uit gebeten maar dus de hele vlecht..?
Lowara schreef:Bullshit
Ik heb twee merries met manen van ruim 1.90m en 1.50m lang, en die hebben 24 uur per dag, 365 dagen per jaar een hengstenvlecht erin zitten.
Dikkere mooiere manen kom je niet tegen, juist doordat er geen klitten inkomen, en men eraf blijft mbt borstels en ander spannend spul, blijven de manen juist gespaard