iemand ervaring met schikkeldraad door wonden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:48

bigone schreef:
Paddock is groot genoeg

Vind je dat echt? 6 bij 7 meter onngeveer, voor een dier van 4 wat lekker uit z'n dak gaat, als enige "buiten" op de dag? Niks geen weide, niks geen normale grootte om normaal een rondje te kunnen darren? Wat een dier-onvriendelijke gedachten waren er toch rond... alsof dit de normaalste zaak van de wereld is... en je maar afvragen waarom de paarden kapot gaan, van alles mankeren... arme beesten, ik vind het niet gek dat het beest zich open haalt.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:51

Sabienhtje schreef:
IndianLady schreef:

Maar het is gewoonweg niet leesbaar. Ik snap er geen hout van :+
Bovendien reageert ze niet op de adviezen van de Bokkers mbt ABN.

!!ik lees echt alles hoor!!

Je leest misschien wel alles, maar je doet er niks mee. Type gewoon zoals je het op school geleerd heb. Hoofdletters, punten, komma's. Begrijpelijke zinsopbouw enz.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:17

IndianLady schreef:
Ukkiee schreef:
Ik snap dat de berichten van TS moeilijk te begrijpen zijn, maar dat er zó erg over wordt gezeurd valt me echt tegen! Jullie weten stuk voor stuk niet wat de situatie van TS is. En ik denk dat jullie dan allemaal in je handjes mogen knijpen dat jullie in ieder geval wel weten hoe je netjes spelt en schrijft. Niet iedereen heeft de mogelijkheid en kans op dergelijk onderwijs!!

Misschien is het inderdaad zo dat het een hoogopgeleide student is die gewoon niet let op hoe ze de dingen typt, maar dat weet je dus niet!

Bovendien reageert ze niet op de adviezen van de Bokkers mbt ABN.

Ik snap dat het moeilijk leesbaar is, en dat kun je wel aangeven, maar er wordt zo lelijk gedaan. Misschien doet ze nu wel enorm haar best om begrijpelijke zinnen te typen. We weten niet hoe goed haar ABN is. En dan gaat het vooral naar aanleiding van het bericht van JoyCiej007, die op een (naar mijn insziens) heel kinderachtige manier de grammaticaregels eens gaat uitleggen. En daar komt dan nog bij, "typ gewoon zoals je het hebt geleerd op school", jij weet niet wat dit meisje voor onderwijs heeft gehad!

@ TS; Kun je misschien tekenen hoe je paard door de paddock loopt? In Paint op de computer, of anders op papier en daar een foto van maken?
Je zegt dat ze niet in het schrikdraad blijft hangen, maar zich eraan snijdt. Ze glijdt dus als het ware met haar been langs het lint en daar heeft ze vervolgens een wond van?

Sabienhtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 20:31

Ik snap dat de berichten van TS moeilijk te begrijpen zijn, maar dat er zó erg over wordt gezeurd valt me echt tegen! Jullie weten stuk voor stuk niet wat de situatie van TS is. En ik denk dat jullie dan allemaal in je handjes mogen knijpen dat jullie in ieder geval wel weten hoe je netjes spelt en schrijft. Niet iedereen heeft de mogelijkheid en kans op dergelijk onderwijs!!

Misschien is het inderdaad zo dat het een hoogopgeleide student is die gewoon niet let op hoe ze de dingen typt, maar dat weet je dus niet!
[/quote]

Bovendien reageert ze niet op de adviezen van de Bokkers mbt ABN.[/quote]

Ik snap dat het moeilijk leesbaar is, en dat kun je wel aangeven, maar er wordt zo lelijk gedaan. Misschien doet ze nu wel enorm haar best om begrijpelijke zinnen te typen. We weten niet hoe goed haar ABN is. En dan gaat het vooral naar aanleiding van het bericht van JoyCiej007, die op een (naar mijn insziens) heel kinderachtige manier de grammaticaregels eens gaat uitleggen. En daar komt dan nog bij, "typ gewoon zoals je het hebt geleerd op school", jij weet niet wat dit meisje voor onderwijs heeft gehad!

@ TS; Kun je misschien tekenen hoe je paard door de paddock loopt? In Paint op de computer, of anders op papier en daar een foto van maken?
Je zegt dat ze niet in het schrikdraad blijft hangen, maar zich eraan snijdt. Ze glijdt dus als het ware met haar been langs het lint en daar heeft ze vervolgens een wond van?[/quote]

ik kan geen foto plaatsen.
de snee was denk wel 5 tot 7mm diep maar was niet meer aan het bloeden toen ik aan komt.

Ehona

Re: iemand ervaring met schikkeldraad door wonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 00:35

Ik denk niet dat een paard zich zo ernstig kan openhalen aan een stroomlint... Zo'n lint snijdt niet echt, en van stroom verwacht je meer een brandwond en geen snee. Is er iets anders waar ze zich aan kan openhalen? Een uitstekende spijker? Een haak?

Sabienhtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 16:20

Ukkiee schreef:
Ik denk niet dat een paard zich zo ernstig kan openhalen aan een stroomlint... Zo'n lint snijdt niet echt, en van stroom verwacht je meer een brandwond en geen snee. Is er iets anders waar ze zich aan kan openhalen? Een uitstekende spijker? Een haak?

het is niet zo enstig zal nu word omschreven hoor!
het is misschien net als wij met een mes in ons vinger of hand hebben gesneden, het is dan alleen diep.

alleen waar ze dan veder nog kan openhalen is de drink bak.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:30

Ukkiee schreef:

Meerdere keren meegemaakt dat een paard wat door de draad vloog afgemaakt moest worden, deze draden snijden overal doorheen. Benen liggen tot op het bot toe open. Als ze rustig zijn zal het niet zo snel gebeuren maar opmerken dat het niet snijd is niet helemaal juist, dat hangt echt van de omstandigheden af.

Sabienhtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 16:38

bigone schreef:
Ukkiee schreef:

Meerdere keren meegemaakt dat een paard wat door de draad vloog afgemaakt moest worden, deze draden snijden overal doorheen. Benen liggen tot op het bot toe open. Als ze rustig zijn zal het niet zo snel gebeuren maar opmerken dat het niet snijd is niet helemaal juist, dat hangt echt van de omstandigheden af.

wat erg zeg.
ik ben wel blij dat ze dus niet door heel loopt/vlieg.

Sabienhtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 16:40

spatter schreef:
Als ik het goed begrijp staat je paard in een paddock van 5 bij 5 meter wat met stroomlint is afgezet en staan er links en rechts van haar ook paarden.

Eerlijk gezegd zou ik zo'n kleine ruimte niet afzetten met stroomlint maar met degelijk hekwerk want het is meer een ruime buitenstal .

Waarschijnlijk voelt je paard zich niet prettig tussen deze paarden en wil ze eruit.

ik heb even groot scheeps stapen genomen ongveer dan een meter.
is 7,5 bij 6
bij de 7.5 daar is ook de opening op van het open en dicht doen van de paddock.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:03

bigone schreef:
Ukkiee schreef:

Ja, dat snap ik, en dat bedoelde ik ook. Maar als een paard gewoon langs zo'n lint loopt of schuurt krijgt het dier er echt geen diepe snijwond van.

@TS; Is de rand van de waterbak op dezelfde hoogte als de wond?

Sabienhtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 20:05

GamblersCup schreef:
bigone schreef:
Paddock is groot genoeg

Vind je dat echt? 6 bij 7 meter onngeveer, voor een dier van 4 wat lekker uit z'n dak gaat, als enige "buiten" op de dag? Niks geen weide, niks geen normale grootte om normaal een rondje te kunnen darren? Wat een dier-onvriendelijke gedachten waren er toch rond... alsof dit de normaalste zaak van de wereld is... en je maar afvragen waarom de paarden kapot gaan, van alles mankeren... arme beesten, ik vind het niet gek dat het beest zich open haalt.

ze staat veder wel op de wei, het is dat ze juist niet binnen staat de helle dag.
ben zelf vaak ook de halfe dag dus staat ze gewoon in de bak.

Sabienhtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 20:06

Ukkiee schreef:

Meerdere keren meegemaakt dat een paard wat door de draad vloog afgemaakt moest worden, deze draden snijden overal doorheen. Benen liggen tot op het bot toe open. Als ze rustig zijn zal het niet zo snel gebeuren maar opmerken dat het niet snijd is niet helemaal juist, dat hangt echt van de omstandigheden af.[/quote]

Ja, dat snap ik, en dat bedoelde ik ook. Maar als een paard gewoon langs zo'n lint loopt of schuurt krijgt het dier er echt geen diepe snijwond van.

@TS; Is de rand van de waterbak op dezelfde hoogte als de wond?[/quote]

nee, zwarte specie kuip een grote!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:08

Hoe bedoel je dan dat de drinkbak het enige is waar ze zich aan kan openhalen? :)

Sabienhtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 20:10

Ukkiee schreef:
Hoe bedoel je dan dat de drinkbak het enige is waar ze zich aan kan openhalen? :)

de enge dingen wat ze veder in de paddock had op dat moment was de water bak (speciekuip), groene speel bal en het schrikkeldraad.
veder waren er dus niet dingen veder in de paddock!

Roxlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:23

Is het niet mogelijk om de onderste draad weg te halen en deze te herplaatsen aan de andere kant van de palen?
Of met draad ( wel met kleine gaten in grote zoals bij schapendraad kunnen ze met de hoeven vastraken )
Of linten aan de draad hangen? Misschien is het niet zo zichtbaar voor je paard.

Hopelijk vind je snel een oplossing.

Sabienhtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 16:28

Na goed verzorging is alles weg.
het was net als de dierenarts zij wond van het lint waar elke keer langs snee.
als ze in de paddock stond.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:36

Volgens mij is de derde foto de paddock(staat er ook bij) en is de laatste foto de bak.
Als dat zo is vind ik die paddock wel erg klein voor zo'n paard.

Sabienhtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 21:45

colunder schreef:
Volgens mij is de derde foto de paddock(staat er ook bij) en is de laatste foto de bak.
Als dat zo is vind ik die paddock wel erg klein voor zo'n paard.

Vanaf juni staat paard daar niet meer!
Ik kan zelf nu niet meer de foto na kijken!