Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Matheno schreef:smurffie schreef:Een paard met hoefkatrol ontsteking moet veel op harde ondergrond stappen?
Dus natuurlijk laten bekappen en zo min mogelijk op stal, daar wordt het niet beter van?
Natuurlijk bekappen, daar krijg ik de griezels van
http://www.hoofcare.nl/website%20nat.%20bek/
SalliBalli schreef:Meningen zullen altijd verdeeld blijven wat dit betreft.
Mijn paard hoef je niet de hele dag buiten te zetten.. die wilt na 2 uurtjes al weer naar binnen. Ze wordt dan erg onrustig en loopt tig keren heen en weer langs het hek.
Ik zelf ga niet zo snel uit van andere mensen en hun meningen..
Ik kijk hoe het weer is en als de grond niet te nat is of glad doe ik haar naar buiten. Al is het maar voor een half uurtje.
Verder als het buiten niks is gooi ik haar los in de binnenbak of longeer haar.
Ga gewoon zelf kijken wat het beste is voor je paard en probeer het uit.
terpentijn schreef:Onvoorstelbaar dat "vermenselijken" van paarden.
Een paard heeft RECHT op vrije buitenloop/weidegang. Al dan niet met een deken op. Dat is buiten ruim ruwvoer (hooi) en geregelde hoefverzorging de minimale behoefte van een paard of pony.
Een paard is een dier dat er lichamelijk op gebouwd is om zo veel mogelijk te bewegen.
En geestelijk om zo veel mogelijk VRIJ te mogen zijn.
De verantwoordelijkheid van een paardeneigenaar, is nu juist, dit zo veel mogelijk te kunnen aanbieden.
Blondie_ schreef:Waarom denk je dat die naar binnen wilt, voor te eten natuurlijk
Die van mij wou ook zogenaamd heel graag naar binnen vroeger tot die op een stal kwam waar ze buiten gevoerd werde, denk je dat nog iemand hem te pakken kreeg voor naar stal te brengen??
Mensen als jullie moesten zelf opgesloten worden.
SalliBalli schreef:Blondie_ schreef:Waarom denk je dat die naar binnen wilt, voor te eten natuurlijk
Die van mij wou ook zogenaamd heel graag naar binnen vroeger tot die op een stal kwam waar ze buiten gevoerd werde, denk je dat nog iemand hem te pakken kreeg voor naar stal te brengen??
Nee dat heb je verkeerd.. er is onbeperkt hooi in de wei want er is geen gras.
Niet alle paarden zijn hetzelfde! Mijn paard komt ook vanwege een andere reden niet de hele dag buiten.
Maar goed wat je laatste opmerking betreft.. oordeel niet te snel als je niet weet hoe of wat
Blondie_ schreef:SalliBalli schreef:Meningen zullen altijd verdeeld blijven wat dit betreft.
Mijn paard hoef je niet de hele dag buiten te zetten.. die wilt na 2 uurtjes al weer naar binnen. Ze wordt dan erg onrustig en loopt tig keren heen en weer langs het hek.
Ik zelf ga niet zo snel uit van andere mensen en hun meningen..
Ik kijk hoe het weer is en als de grond niet te nat is of glad doe ik haar naar buiten. Al is het maar voor een half uurtje.
Verder als het buiten niks is gooi ik haar los in de binnenbak of longeer haar.
Ga gewoon zelf kijken wat het beste is voor je paard en probeer het uit.
Waarom denk je dat die naar binnen wilt, voor te eten natuurlijk