Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
max66 schreef:Bedoel je koeien? Die komen niet buiten nee. Heb jij je nooit afgevraagd waar al die koeien zijn in de winter?
judith370 schreef:Dan zoek je toch naar een goede tussenweg, er zit meer tussen 24/7 ophokken en een blubberpaddockje zonder eten.
Poess91 schreef:Is ook zo superwoman, sommige zijn inderdaad erg klein.
En ook nog iets, altijd als mijn paard op de paddock staat, staat ze de hele tijd stil bij het hek tot ze weer eruit mag...
superwoman schreef:Gypsy schreef:Ik doe zelf ook een hoop dingen anders dan anders, maar ik houd er meestal (tenzij er naar gevraagd word) maar mijn mond over...
Ik ook.![]()
Daarbij heb ik gemerkt dat je door meer ervaring er ook achter komt dat de dingen niet altijd zijn zoals ze lijken. Dat het leven gewoon niet zwart en wit is en goed en fout. Sommige (veel) dingen kunnen wel beter, maar dus ook bij mezelf
Poess91 schreef:Is ook zo superwoman, sommige zijn inderdaad erg klein.
En ook nog iets, altijd als mijn paard op de paddock staat, staat ze de hele tijd stil bij het hek tot ze weer eruit mag...
Amalarab schreef:Poess91 schreef:Is ook zo superwoman, sommige zijn inderdaad erg klein.
dat komt omdat ze er alleen is en geen eten heeft![]()
waardeloos dat er niemand in je omgeving ander soort stalling aanbiedt. ik zie het als collectieve dierenmishandeling wat jullie daar doen...
judith370 schreef:Poess91 schreef:Is ook zo superwoman, sommige zijn inderdaad erg klein.
Paarden zijn gewoonte dieren, dus dat is best logisch, zeker zonder eten en vriendjes.
Bij ons staan de paarden met z'n zessen op de paddock van 7:00 tot 22:30 (!), ook in het pikdonker en de vrieskou
Geen enkel probleem..
Nikass schreef:kimberly1995 schreef:
Omdat een paard qua andere dingen over het algemeen niks te kort komt. Het is dus puur dat ze alleen geen vrije bewegingsvrijheid hebben.
Maar een paddock is over het algemeen ook helemaal niet zo groot en dan is het verschil tussen een box en een paddock niet groot, alleen de frisse lucht.
Het is dus maar net wat de condities zijn, of het zielig is of niet.
edit: Was overigens niet persoonlijk bedoeld, qua dat zielig vinden.
Het is wel degelijk zielig als een paard geen bewegingsvrijgheid heeft. Een kleine paddock is beter dan niets, maar als hij daar ook zijn kont niet kan keren is dat idd ook zielig. Maar de meeste paddocks zijn nog wel net ietsje groter dan een 3x3 stal en misschien kunnen ze er samen in staan, dan hebben ze daar in elk geval lol van.
Ben wel benieuwd wat die "andere dingen" zijn, die het gebrek aan bewegingsvrijheid moeten compenseren?
En wat doe je in deze situatie met een paard dat even niet gereden kan worden? Die heeft dna een soort verplichte boxrust ofzo?