Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
annibel schreef:Allemaal bedankt voor de reacties, het zijn er zoveel ga dus niet op alles reageren.
Maar heb wel alles gelezen!![]()
Ik wil de schapen echt voor altijd houden zeg maar, dus niet 1x per jaar van iemand even in de wei hebben, we willen 2 schapen en ik denk dat het gewoon 2 lammetjes worden van m'n schoonvader. We willen ze graag een beetje mak hebben dus willen we ze van jongs af aan in de wei.
UBN nummer weet ik van af, en het ontwormen en scheren etc. ook. Dit kan ik allemaal regelen met mijn schoonvader en iemand van school komt ze scheren en bekappen!
romyloverrr schreef:ja , flessenlameren blijven vaak toch een stukje kleiner , soms moet je ze een
jaar laten overlopen voor ze gedekt kunnen worden zodat je nog kunnen doorgroeien
vaak kun je flessenlammeren bij een boer goedkoop krijgen , ( als ze net geboren zijn )
omdat de kunstmelk duur is , en er veel werk in zit
Zinzi_jewel schreef:Sinds kort huur ik ergens anders een weide .
Heel gezellig want die weide werd als bewoond door 3 oussant dames .
De eerste dagen waren ze heel schuw , en nu komen ze vragen om een bekertje schapenmuesli .
De eigenaar wilde ze wel wegdoen toen ik het land ging huren voor de paarden .
Heb gezegd als het gewoon gaat met elkaar , laat maar lekker lopen .
Nu moeten ze wel heel nodig geschoren worden . Is 2 jaar niet gebeurd en vindt de wol gewoon ranzig .
Ben eigenlijk ook bang voor wat er onderuit komt .
Maar desondanks blij ,er de schapen in de wei .
Gezellig .
Moet alleen mezelf goed gaan inlezen in schapenverzorging .
Lang geleden op school geleerd te scheren en bekappen , en ontwormen . Maar ontwormen ed is achterhaald info die ik leerde .....
PS die kerry dinges schapen zijn wel leuk , en die bril schapen ook .
Shetlandschaap klinkt ook leuk