Wat zou jij betalen als dit je aangeboden word?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:47

Ik heb op een vergelijkbaar pension gestaan in de omgeving van Assen. Alleen moest je daar zelf voor krachtvoer zorgen, tenzij je je paard basisbrok wilde geven. Dat zat er bij in. Tevens zat het dagelijks mesten er bij in.
Moest daar 170 euro betalen.

Dagelijks weidegang, ook in de winter. Paarden werden binnen en buiten gezet.
Kleine kantine met verwarming aanwezig. Tevens toilet voor pensionklanten.
Voor ieder pensionpaard een zadelkast.

Annevandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 15:55

Citaat:
€200,- zou ik zeker vragen!! Enige wat je niet hebt is een binnenbak.. Stallen met binnenbak vragen rond de €250,-, met alleen weidegang in de zomer en een 3x3 box waar ze dan de hele winter instaan. Ik vind weidegang belangrijker dan een binnenbak.. Je biedt echt een luxe stalling aan hoor!!

Maar uiteindelijk moet je gewoon vragen waar je je goed bij voelt.. als je je eigen kosten er maar uit hebt toch..

Precies, en alles wat we eraan verdienen willen we er terug instoppen. Het stalgeld gaat gewoon naar dingen als: nieuwe hindernissen, weiland/bak ophogen, koffiezetapparaat voor op stal etc. Dus het is niet zo dat het geld ergens anders in word gestoken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:59

Annevandam schreef:
Is het trouwens 'normaal' om te vragen dat er verwacht word dat alles netjes moet worden gehouden? Dus bv. als je paard in de rijbak heeft gemest dat dit opgeruimd moet worden? Dingetjes als de stalgang netjes en opgeruimd houden etc.

Dat is normaal, je zou er een bordje op kunnen hangen als je graag wilt dat het gedaan wordt elke keer na het rijden.

Ik denk dat je 125-160 kunt vragen, ligt wel aan de rijbak die je hebt, is die groot genoeg en voorzien van een goede bodem? En heb je uitrijmogelijkheden naar een bos oid of gewoon op binnenwegen tussen akkers?

Annevandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 16:22

Citaat:
Dat is normaal, je zou er een bordje op kunnen hangen als je graag wilt dat het gedaan wordt elke keer na het rijden.

Ik denk dat je 125-160 kunt vragen, ligt wel aan de rijbak die je hebt, is die groot genoeg en voorzien van een goede bodem? En heb je uitrijmogelijkheden naar een bos oid of gewoon op binnenwegen tussen akkers?

De rijbak is heel ruim. Het heeft geen standaard maat maar is op z'n minst 35 breed en 55 lang. De uitrij mogelijkheden zijn zowel bos als weggetjes tussen akkers. Het is 4 min. met de auto en met het paard kan je dan ook nog eens binnendoor dus met een kleine 10 minutjes stappen ben je er zeker wel =)

anneliesdj

Re: Wat zou jij betalen als dit je aangeboden word?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:24

En is de rijbak goed te rijden het hele jaar door?
Denk als je er dan verlichting bij maakt voor de winter dat je er 160-170 voor kunt vragen, zoals het nu is, 140-150.

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:49

Ong. €200,-

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:51

In twente is 200 echt teveel voor zoiets hoor.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:52

Momenteel niets, ik heb een buitenbak met verlichting nodig.

In 2014 zou ik er hier in de kop van NH 150 euro voor betalen.
Maximaal 185.

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:04

Annevandam schreef:
Hallo bokkers,

Wij hebben thuis een aantal stallen over. Alleen hebben wij zelf nog nooit stallen verhuurt. Hier zijn we nu goed over na aan het denken maar we hebben echt geen idee wat de prijzen zijn. -O- Dus mensen, wat zouden jullie hiervoor betalen?

- Stallen: twee van 3 x 4,5 drie van 3 x 3 en een van 2 x 3
- Buitenrijbak (nu zonder verlichting, word waarschijnlijk voor 2014 gerealiseerd) *\o/*
- Kleine paddox
- Uitrijmogelijkheden naar het bos
- Paarden kunnen onbeperkt naar buiten (ook een schuilstal aanwezig)
- Onbeperkt hooi
- Basis paardenbrokken en muesli aanwezig
- Stro is op locatie, uitmesten moet door de eigenaar zelf gedaan worden :o
- Paard en/of spullen staan er op risico van de eigenaar. (spullen kunnen wel achter slot en grendel)

Paard binnen en buiten zetten is geen probleem, evenals het voeren. We hebben thuis een paar kinderen met een beperking wonen die best (als de eigenaar krap zit) de stallen willen uitmesten voor 2,-(?) per stal, maar het is niet de bedoeling dat ze om de dag staan te ploeteren.

Hebben jullie verder nog tips, advies of ervaringen die jullie kunnen delen?
En natuurlijk wat een gangbare prijs is, we hoeven er echt niet rijk mee te worden, maar de kosten moeten er wel mee gedekt worden. :)

Groetjes Anne

nog geen 100,- buitenbak heeft geen verlichting, geen wasplaats. ik betaal nu 185,- all in

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:07

Annevandam schreef:
Is het trouwens 'normaal' om te vragen dat er verwacht word dat alles netjes moet worden gehouden? Dus bv. als je paard in de rijbak heeft gemest dat dit opgeruimd moet worden? Dingetjes als de stalgang netjes en opgeruimd houden etc.

Mocht je besluiten om te gaan verhuren, zorg dan voor duidelijke stalregels, het mocht wellicht kinderachtig lijken maar ze voorkomen wel een heleboel ellende.
Geef ze aan de mensen voordat ze er komen te staan en zorg dat je ze ergens hebt hangen. Dan krijg je daar nooit onduidelijkheden over.
Sommige regels zijn voor de een heel normaal en voor de ander niet. Die denken maar daar betaal ik genoeg voor dus doen ze dat ook maar.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:15

Zonder verlichting zou ik er niet aan beginnen. De meeste mensen komen in de avond en hebben verlichting nodig als ze serieus rijden.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:43

veerle92 schreef:
Annevandam schreef:
Hallo bokkers,

Wij hebben thuis een aantal stallen over. Alleen hebben wij zelf nog nooit stallen verhuurt. Hier zijn we nu goed over na aan het denken maar we hebben echt geen idee wat de prijzen zijn. -O- Dus mensen, wat zouden jullie hiervoor betalen?

- Stallen: twee van 3 x 4,5 drie van 3 x 3 en een van 2 x 3
- Buitenrijbak (nu zonder verlichting, word waarschijnlijk voor 2014 gerealiseerd) *\o/*
- Kleine paddox
- Uitrijmogelijkheden naar het bos
- Paarden kunnen onbeperkt naar buiten (ook een schuilstal aanwezig)
- Onbeperkt hooi
- Basis paardenbrokken en muesli aanwezig
- Stro is op locatie, uitmesten moet door de eigenaar zelf gedaan worden :o
- Paard en/of spullen staan er op risico van de eigenaar. (spullen kunnen wel achter slot en grendel)

Paard binnen en buiten zetten is geen probleem, evenals het voeren. We hebben thuis een paar kinderen met een beperking wonen die best (als de eigenaar krap zit) de stallen willen uitmesten voor 2,-(?) per stal, maar het is niet de bedoeling dat ze om de dag staan te ploeteren.

Hebben jullie verder nog tips, advies of ervaringen die jullie kunnen delen?
En natuurlijk wat een gangbare prijs is, we hoeven er echt niet rijk mee te worden, maar de kosten moeten er wel mee gedekt worden. :)

Groetjes Anne

nog geen 100,- buitenbak heeft geen verlichting, geen wasplaats. ik betaal nu 185,- all in

maar dat zijn geen prijzen van nu
daar kan je echt niet voor beginnen, onderhoud, strooisel en hooi en zeurende pension gasten

voor 100 euro weide ze bij kennissen van mij zomers de paarden, dan komt er verder niets bij, ja je kan in hun bak maar na 8 uur gaat het hek op slot.

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:06

als de rest in orde zou zijn zou ik er meer voor betalen maar nu niet.. aangezien ik in halle voor 200,- per maand kan staan (wat ik ook ga doen) en dan heb ik er ook nog een binnenbak bij :)
Laatst bijgewerkt door veerle92 op 08-03-13 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:11

In warnsveld, bij zutphen/apeldoorn/arnhem. Betaalde ik 265 voor binnen/buiten bak, longeerbak, stapmolen, solarium. Werd elke dag gevoerd(voer zat ook bij de prijs in. Hooi + biks) en uitgemest. Ook zat hier ontwormen bij in.

Nu woon ik in spakenburg bij amersfoort en betaal ik 250 voor bijna dezelfde accommodaties behalve een stapmolen en de ontworming.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:15

veerle92 schreef:
als de rest in orde zou zijn zou ik er meer voor betalen maar nu niet.. aangezien ik in halle voor 200,- per maand kan staan (wat ik ook ga doen) en dan heb ik er ook nog een binnenbak bij :)

dat snap ik, ook ik zou het niet doen want heb eigen lokatie
maar ik vind wat ts aanbied prima in orde
overdag buiten, onbeperkt ruwvoer, niet zo groot (ik houd niet van die grote stallen waar niemand elkaar kent en de één nog beter is dan de ander) dus wat dat betreft voor mij prima

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:17

Ik stond voor 150 euro doe het zelf met binnenbak van 20*50, stallen van 3*4 en elke dag de hele dag weidegang. Voor volpension met alleen een onverlichte buitenbak maar wel elke dag weidegang zou ik dus ook niet meer dan 150/200 betalen omdat ik weet wat het voer ed kost.

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:23

kevje06 schreef:
veerle92 schreef:

dat snap ik, ook ik zou het niet doen want heb eigen lokatie
maar ik vind wat ts aanbied prima in orde
overdag buiten, onbeperkt ruwvoer, niet zo groot (ik houd niet van die grote stallen waar niemand elkaar kent en de één nog beter is dan de ander) dus wat dat betreft voor mij prima

ik ook zeker prima wat ze aanbied!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:46

150 euro is prima naar mijn mening! :)

Ik zal overigens wel heeel goed nadenken over bodembedekking en voer, als mensen dat zelf moeten doen krijg je dat sommige paarden erg kaal staan op stal en anderen enorm dik. De ene stal ziet er heel schoon uit, de anderen juist vies. Ook het voer, als ze dat zelf mee mogen nemen en jij moet dat voeren mag je straks voor elk paard apart gaan voeren, daar gaat een hoop tijd in zitten! Bij ons krijgen ze gewoon brok wat van de stal zelf is, dat krijgt elk paard. Wel is er te bespreken om evt. ander brok te voeren maar niemand doet dat bij ons, ze krijgen prima brok. Staleigenaar loopt gewoon met 1 kar nu en kan makkelijker de paarden voeren. :)

Zal daar dus wel even heel goed overna denken, het klinkt misschien wel heel goed dat je je eigen voer mag kiezen etc. maar zal dan wel even goed nadenken HOE je dat precies gaat doen en of je dat ECHT wel ziet zitten? Ik zou het dan nite bij de prijs in rekenen overigens....

En als je zelf gewoon de stallen elke dag even bijhoud en ze dus zelf mest (helemaal als je het gewoon keurig bijhoud is dat echt niet veel werk) bepaal jij ook hoeveel er 'op' gaat aan stalbedekking, zo voorkom je dat je uiteindelijk toch veel hoger uitkomt en je uiteindeljik verlies gaat maken omdat de pensiongasten toch de rekening niet krijgen en behoorlijk flink opstrooien straks.

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:18

150/200 euro.

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:27

Hier in de randstad betaal ik 185 ongeveer alles wat jij zegt, maar dan word buitengezet etc niet voor je gedaan, je moet echt ALLES zelf doen, op ochtend voeren na... en onze buiten bak (van 15*25 heel klein en zwaar, niet alle seizoenen te rijden, word ook in losgegooid dus gewoon niet fijn te rijden) is dan wel verlicht. Weet natuurlijk niet hoe dat daar in Twente zit, maar zou indd met rond de 150 beginnen zolang je geen verlichting heb, en richting 200 gaan als je wel verlichting hebt. Als je ziet dat heel veel mensen vraag hebben naar jouw stal kan je nog altijd het iets omhoog doen om zo vraag en aanbod gelijk te krijgen haha :)

Edit: zal wel goed uitkijken met dat onbeperkt hooi en stro... mensen bij mij op stal hebben daar flink misbruik van gemaakt en dat ging de staleigenaar ook voelen in zijn portomonnee waardoor ik nu dus ook onderhand 35 euro per maand meer mocht gaan betalen!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 00:21

Voor 200 heb je in deze omgeving een stal op een manege incl binnenbak en voeren/uitmesten/buiten zetten. Dus dat is zowieso veel te veel om te gaan vragen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 09:25

Het is maar net wat de gek er voor geeft, er zijn mensen die liever kleinschalig staan en het er toch voor betalen. Ik betaal liever wat meer zodat er het hele jaar weidegang is en onbeperkt ruwvoer van goede kwaliteit dan luxe voor mij als ruiter.
Ben het er wel mee eens dat verlichting voor de buitenbak erg prettig is, de meeste moeten overdag werken wat dus betekend dat je dan 's avonds niets kan als het vroeg donker is.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:39

Maar bij manege zit je met lessen.

DidiK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:46

Ligt echt een beetje aan de omgeving, hoe de bak er uit ziet etc.
Denk dat het hier in de omgeving al snel rond de 200 euro zit.

Annevandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 17:21

Hi, sorry voor de late reactie -O-
Dankjewel allemaal! Weer veel advies en tips gekregen :)

Ik krijg les bij de manege hier in de buurt en heb gekeken wat ze daar vragen voor maandelijkse stalling. Ik schrok me rot: 350 euro!
Geen wonder dat mensen vragen of wij geen stallen verhuren!
Wel zit daar 'alles bij in':
- brok / hooi / stal word voor je gedaan
- stapmolen
- binnen / buitenbak
- weide (in overleg)
- poetsplaats
- solarium (tegen betaling)
- afsluitbare zadelkamer
- kantine