Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kimberly1995 schreef:Heeft iemand een wettelijk linkje toevallig, dat ik alles eens na kan lezen?
kimberly1995 schreef:KimD schreef:Ik vind niet dat je redelijk bent.Een stalhouder krijgt er wel vaker mee te maken dat mensen komen en gaan, hij zal jou daardoor echt niet scheef aankijken...
Een maand opzegtermijn vind ik niet meer dan redelijk, jij besluit weg te gaan en zo kan hij ook nog kijken of hij zijn stal gevuld krijgt.
Daarbij is jou mening totaal overbodig, want als het in je huurcontract staat ben je het gewoon verplicht. Anders kan de verhuurder je ook nog eens pakken als hij dat wil.
Geloof me maar dat ik wel heb gezien dat er scheve gezichten kwamen als mensen wilde gaan of iets dergelijks. Daarnaast is het misschien maar relatief, om meteen iemand te vinden die de stal weer opvult.. Ik vraag me af in hoeverre dat dus realistisch is: ene maand gaat iemand weg en de volgende dag staat er een nieuwe..
kimberly1995 schreef:En gewoon al het feit dat het 'kan' gebeuren, zorgt er bij mij voor dat ik de kriebels krijg als ik een 'opzegtermijn' voorbij hoor komen. Daarnaast heeft een pensionklant de problemen door een opzegtermijn, niet de pensionhouder.
kimberly1995 schreef:En gewoon al het feit dat het 'kan' gebeuren, zorgt er bij mij voor dat ik de kriebels krijg als ik een 'opzegtermijn' voorbij hoor komen. Daarnaast heeft een pensionklant de problemen door een opzegtermijn, niet de pensionhouder.
kimberly1995 schreef:Ik vind zo'n opzegtermijn gewoon zonde van het geld. Weet je wel niet hoeveel je met dat geld kan doen, of wat je er juist voor moet laten..
kimberly1995 schreef:Ik vind zo'n opzegtermijn gewoon zonde van het geld. Weet je wel niet hoeveel je met dat geld kan doen, of wat je er juist voor moet laten..
Tigra_ schreef:kimberly1995 schreef:Ik vind zo'n opzegtermijn gewoon zonde van het geld. Weet je wel niet hoeveel je met dat geld kan doen, of wat je er juist voor moet laten..
Dat is voor de stalhouder toch ook als hij dat misloopt? Iedereen kijkt naar z'n eigen portemonnee dus ook een stalhouder wil z'n kosten eruit hebben.
Vjestagirl schreef:kimberly1995 schreef:Ik vind zo'n opzegtermijn gewoon zonde van het geld. Weet je wel niet hoeveel je met dat geld kan doen, of wat je er juist voor moet laten..
Maar dan moet je het zo afspreken dat je voor 1 april opzegt op je huidige stal, en met je nieuwe stal afspreekt dat je per 1 mei komt. Dan is het geen zonde van je geld, want dan krijg je gewoon waar je voor betaald.
kimberly1995 schreef:Tigra_ schreef:Dat is voor de stalhouder toch ook als hij dat misloopt? Iedereen kijkt naar z'n eigen portemonnee dus ook een stalhouder wil z'n kosten eruit hebben.
Hij hoeft er niet eens wat voor te doen. Ik vind het niet meer dan normaal dat je betaald voor wat je krijgt en niet betaald, omdat hij zn hypotheek moet betalen...
kimberly1995 schreef:Vjestagirl schreef:Maar dan moet je het zo afspreken dat je voor 1 april opzegt op je huidige stal, en met je nieuwe stal afspreekt dat je per 1 mei komt. Dan is het geen zonde van je geld, want dan krijg je gewoon waar je voor betaald.
Moet je wel geluk hebben, dat ze de stal voor je bezet houden en dat de andere staleigenaar niet gaat lopen kloten.
kimberly1995 schreef:Dat vind ik geen geluk hebben, dat vind ik normaal zaken doen. Een afspraak om op een pensionstal te komen staan is gewoon een zakelijke overeenkomst.
Doet de stalhouder dat niet dan is dat iemand waar je sowieso al niet wilde staan, want zo ga je niet met mensen om.
Bij mijn huidige stal heb ik een borg betaald. Zo wist ik 100% zeker dat de stal vrij gehouden werd en zij wisten 100% zeker dat ik echt zou komen.