ik weet niet meer wat ik moet doen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:40

Dan vind ik het vreemd dat de pensioneigenaar en de mensen die daar staan of hebben gestaan. Nog nooit een paard hebben gehad met peesblessures. Want de bak ligt er al een dikke 10 jaar. En is vorig jaar nog weer goed bijgewerkt. Peesblessures krijg je in mijn ogen meer, omdat de eigenaren ze zo nodig helemaal in de bescherming gooien. De pezen krijgen dan geen tijd om sterk te worden.
Eigenaren zijn heel erg zuinig op de paarden die ze bij hun in de wei en op stal hebben staan.
Je kunt ts wel bang gaan maken met alles en nog wat. Maar daar is ze niet mee geholpen.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:03

ik vraag me 1 ding af : als je 200 euro betaald aan een goede stalling en al moeilijk kunt rondkomen,
waarom heb je dan een paard ?
want als er 1 ding misgaat ben je zoveel meer kwijt dan stallingsgeld :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:16

shalana1995 schreef:
toen ik daar ging kijken toen was de bak goed omdat het had geregent maar zodra het niet regent dan word de bak net als een strand.

ik betaal in de zomer 65
in het voor en najaar 85
en in de winter 185

Dit gaat ze nu betalen, Eleio. Op haar vorige stalling betaalde ze 200 euro. Daarom ging ze daar ook weg.

Bambi1995

Re: ik weet niet meer wat ik moet doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 18:30

@ eleio : waarom ik een paard heb? nou omdat we haar al 16 jaar hebben. en doe die dan maar weg. nou dan ben je echt hard.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 19:36

shalana1995 schreef:
@ eleio : waarom ik een paard heb? nou omdat we haar al 16 jaar hebben. en doe die dan maar weg. nou dan ben je echt hard.

Als jullie haar al 16 jaar hebben, dan is ze toch praktisch niet van jou, aangezien jij toen 2 was.. Waarom moet jij haar dan betalen?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 19:38

@ kimberly1995: ons paard was vroeger een familie paard iedereen reed er op van ons gezin. maar mijn broer en zussen zijn allemaal gestopt met paardrijden. en nu heb ik haar voor mezelf. dus daarom!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:40

volgens mij gaat TS flink minder betalen op jaarbasis, dus dat levert weer een spaarpotje op voor onverwachte kosten.

Goed rekening houden met hoe zwaar de bak is en bij te mulle bak minder lang en minder intensief rijden of in het weiland gaan rijden of buitenrit maken, dan kun je al wat aanpassen.

Ik heb geen sproeiinstallatie. Mijn bak is bijna nooit zwaar, maar als het heel lang erg droog is dan wordt de losse laag hier toch ook echt wel wat dieper en gaat het stuiven, maar dan is de wei meestal ook zo droog dat daar prima op gereden kan worden zonder hem stuk te lopen...

Verhuizen, vooral als het op de vorige stal goed beviel en het vooral om financiele redenen is, is natuurlijk niet zo leuk en erg wennen. Geef het gewoon de tijd en kijk het even aan. Terugverhuizen kun je later altijd nog overwegen en als je paard verder prima verzorgd wordt, kun je dan de komende maanden in el kgeval even proberen te sparen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:22

Of een bak wel of niet goed te rijden is hangt ook af van het paard. Ik ben zelf weggegaan van een stal vanwege de slechte bak (zware bodem) maar anderen vonden hem heerlijk rijden. Dit kun je zelf het beste beoordelen. Mijn paard heeft een goede bodem nodig. Maar dat kan zeker wel een buitenbak zijn, die zijn soms zelfs beter dan een binnenbak. Ik heb er nu ook een die goed is en constant.
Ik zou naar die stal gaan waarvan je de site hebt genoemd. van 2 km verder rijden ga je toch niet failliet?
Mensen die zeggen dat je het wel kan fietsen: mij breekt het op als ik elke dag 10 km naar mijn paard moet fietsen en weer 10 km terug. Regen, wind, sneeuw, gladheid, in je eentje 's avonds door het donker op verlaten plekken... (en nog naar mijn werk enz) dus daar denk ik niet te licht over. Bovendien kost dat ook behoorlijk veel tijd.
Het is idd wel schrikken dat je zoveel faciliteiten kunt krijgen voor 200 euro als je dat vergelijkt met wat wij hier in de randstad hebben... eigenlijk heb je dus best een luxeprobleem :D - al ervaar jij dat nu niet zo

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 21:44

@ Nikass: ja ik hoor vaak dat je in de randstad al snel 300 tot 400 euro betaald voor een stal met binnenbak. mijn paard heeft altijd al een beetje zwakke benen gehad (ze kunnen haast niks hebben) dus een zware bak al helemaal niet denk ik.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:08

Voor dat geld mag je eigenlijk niet klagen. Is er geen sloot in de buurt waar je water voor de bak uit kan pompen? Ik zou het eens een paar maanden aan kijken en evt zelf eens wat aan de bak doen.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 18:27

waar ik bang voor was is gebeurt. mijn paard is kreupel

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:47

Kun je geen bijbaantje nemen? Als 200 euro voor stalling al te duur is, dan zul je op een goedkopere stalling net zo goed in de problemen komen. Wat ga je doen als er een DA moet komen? Of wat als je plots nieuwe spullen nodig hebt? Een nieuw hoofdstel? Een nieuw zadel?
Hoefsmid, tandarts?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:48

ik zou mischien kunnen vragen of ik een avond meer kan werken

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:52

shalana1995 schreef:
ik heb wel een mooie stal gevonden
http://www.dewitteburcht.nl/
maar die is wel 12 km rijden. en dan kunnen we niet elke dag want dat word te duur aan benzine geld. maar ze komt altijd buiten daar dan is het toch niet zo erg dat je niet elke dag komt?
op de stal waar ik nu sta moeten we 10 km rijden.

Kan je nu wel elke dag gaan dan?
Want het lijkt me dat die 2 km niet zoveel meer uit zal maken?
Dat is dan wel 28 km per week extra, maar auto's rijden zuiniger als ze langer rijden, dus ik denk dat het alles bij elkaar niet veel zou schelen.
Maargoed, dat is mijn gedachte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:14

TS ik heb even wat berichten van je terug zitten lezen, en dit was van te voren te voorspellen door een blind konijn met wortels in z'n oren.
Je hebt het zelf duidelijk gewoon niet naar je zin daar, en zoekt werkelijk in ALLES een aanleiding om je vraagtekens bij de stal te zetten. O jee de paarden gaan in de wei. O jee mijn paard is rustig, zou 'ie wel gelukkig zijn. Daarna is het de bak weer...

Je bent niet verplicht te rijden in een bak die je niet fijn vindt.
Je bent niet verplicht er te blijven.

Waarom zet je 'm niet gewoon op rust in de wei daar, en ga je op zoek naar een goedkope stal die je wél past, of gewoon naar meer financiële middelen zodat je terugkunt naar de stal waar je wél gelukkig was?

Je paard is je hobby. En hobbies moeten LEUK zijn.
Gun jezelf dat je hobby weer leuk is... :(:)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:25

Sonja schreef:
TS ik heb even wat berichten van je terug zitten lezen, en dit was van te voren te voorspellen door een blind konijn met wortels in z'n oren.

Whaha, raap me op! Blind konijn met wortels in z'n oren.... _O-

Sonja schreef:
Waarom zet je 'm niet gewoon op rust in de wei daar, en ga je op zoek naar een goedkope stal die je wél past, of gewoon naar meer financiële middelen zodat je terugkunt naar de stal waar je wél gelukkig was?

Dat was ook mijn gedachte! Ik bedoel, laat hem lekker tot het najaar ofzo daar staan, je hóeft niet in die bak te rijden. Dan heb je een half jaar om flink te sparen en kun je daarna misschien wel terug. Bovendien kun je die tijd gebruiken om verder te werken aan je financiële situatie. En je kunt intussentijd gaan trainen met je paard zodat hij uiteindelijk wel alleen mee wil op buitenrit.