jeej ik wordt steeds positiever en kan al niet wachten
jorika1986
Geplaatst: 16-03-13 20:12
Ja hoor hier rijden we het hele gras naar de mallemoer! Maar als de grond erg hard is rijd ik liever buiten. Een keer een paard op z'n snuit gehad doordat de grond hard en glad was door de vrieskou.
als het echt vries zou ik idd op buitenrit kunnen.. heb echt al zin om te rijden
ArjenDL
Geplaatst: 16-03-13 21:25
Hier zijn 4 weitjes(?) en in 1 daarvan kan ook gereden worden. Daarin is gewoon de hoefdslag ''kapot'' gelopen en verder groeit er (straks) weer gewoon gras.
lucaa2
Geplaatst: 16-03-13 21:28
wij hebben best veel weiland en kan dus gewoon buitenritjes in de wei maken. Als het niet zompig is: Doen! Hartstikke leuk en de paarden zijn meestal tijdens rijden in de wei toch iets actiever dan normaal.
Wiij rijden ook welles in de wei. Vooral lekker crossen. We hebben van die hele lange weiland:) Er zitten zelfs super heuvels in maar dat maakt onze haffies niks uit
Onze we is ong 300m, onzee haffie kudde staat telkens in een andere wei. Dus nu staan ze niet in die weiland en kunnen we daar gewoo in rijden.
appiesjappie
Geplaatst: 17-03-13 20:49
ik rij ook in de wei maar onze grond is heel slecht. Het is klei en turf grond en droogt heel slecht dus het duurd altijd lang voordat het weiland droog is.
Lisannah
Geplaatst: 17-03-13 20:52
heyitsSofia schreef:
Onze we is ong 300m, onzee haffie kudde staat telkens in een andere wei. Dus nu staan ze niet in die weiland en kunnen we daar gewoo in rijden.
wij hebben een weiland van 2 hectare, hierin hebben we in de zomer veel (dressuurmatig) gereden, en ook in gesprongen. het scheelt bij ons dat de wei altijd heel droog blijft over de 1e hectare, hier staan vrijwel nooit plassen in.
odensie
Geplaatst: 17-03-13 21:00
Ik rij mijn paardje ook gewoon in het weiland (heb zelf ook geen bak) Gaat prima hoor ik zet af en toe ook gewoon een paar bordjes neer als ik wedstrijd moet oefenen !
Maar hoe groot is jullie weiland? En hoe groot is het deel dat jullie niet gebruiken om te rijden
odensie
Geplaatst: 17-03-13 21:20
Lisannah schreef:
Maar hoe groot is jullie weiland? En hoe groot is het deel dat jullie niet gebruiken om te rijden
Ik gebruik ongeveer de helft / een kwart van ons weiland als "ring" en dat is dan net iets groter dan een officiële rijbak. Maar meestal rij ik door het hele weiland heen ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe groot onze wei is
Elinexx
Geplaatst: 17-03-13 22:28
Ik rij ook op de wei, is wel goed te doen bij ons! ik spring ook gewoon. Paardje heeft geen ijzers
YentlKim
Geplaatst: 17-03-13 22:29
Rijden in wei is goed te doen ! Alleen als het te nat of glad wordt moet je oppassen voor struikelen of uitglijden !
Oke, dus als ik een wei van 20*70 heb en daar een stuk van afzet voor rijden kan dat?
hooiberg
Geplaatst: 17-03-13 23:14
Ik zou zelf nooit in de wei rijden. Het gras gaat al hard genoeg naar de mallemoeren als ze er onbereden in staan. Als je alleen wil stappen kan dat misschien nog wel, maar als je gaat galloperen vliegen de graspollen je om de oren. Dat zou ik echt liever in de bak rijden. Dat is er immers speciaal voor.
Ik rij vaak in de zomer op de wei gewoon om lekker een beetje niet werkmatig te rijden. Als ik werkmatig wil rijden ga ik vaak wel naar de bak omdat daar fijne afmetingen zijn enz.