Weiland huurprijzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 10:23

Onze buren werd een stukje weiland aansluitend aan het huis aangeboden voor €50,- per m2... Die buren hadden vrijwel geen grond naast en achter het huis, dus het was voor een tuin. In hun geval mogen ze er straks waarschijnlijk wel op bouwen omdat je binnen zoveel meter afstand van het huis een bouwbaar gebied hebt. Het is ook waardevermeerdering voor dat huis.
De directe buren van ons zagen het niet zitten, dus moesten de buren daarnaast ook het stukje grond achter hun huis kopen omdat het anders een onbruikbaar raar hoekje zou zijn voor de boer.

Landbouwgrond, gewoon los, betaal je hier ook zo tussen de €35.000,- en €40.000,- voor per hectare. Maar ligt de grond direct aan je eigen perceel of woning, dan stijgt meestal meteen de prijs!

Huurprijzen van bruikleen voor een fles drank tot zo.'n €600,- per ha kale grond tot veel hogere bedragen als het compleet is met stal, bak, omheining en onderhoud. Maar net wat de eigenaar er voor wil hebben, en de kwaliteit van land en stallen en de ligging.

dodyg

Re: Weiland huurprijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 10:42

ik betaal nu voor +- 1 ha volledig omheind, schuilstal, opslagruimte, 2 geslagen waterputten waar automatische drinkbakken op zitten. 250 euro per jaar

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:02

dodyg schreef:
ik betaal nu voor +- 1 ha volledig omheind, schuilstal, opslagruimte, 2 geslagen waterputten waar automatische drinkbakken op zitten. 250 euro per jaar

sowm dat is wel heeeel goedkoop. wat een geluk!

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:35

Lynn_Nikita schreef:
dodyg schreef:

sowm dat is wel heeeel goedkoop. wat een geluk!

O:) ik heb ook nog een ander stukje O:)
O:) 0,5 ha zelf moeten omheinen en schuilbomen
O:) mogen we gratis gebruiken en de beste man geeft de paarden drinken van de waterleiding en doet regelmatig controleO:)
paardjes zijn ook blij met de appelbomen in de weide die eten ze lekker allemaal op..