is jouw buitenbak nog te rijden nu met de vorst????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 13:14

is echt een fabeltje hoor van dat zout.
Misschien dat er nog verschil is in de kwaliteit er van maar echt
Als er een paard is met probleem voetjes dan is het die van mij wel.
Dan zou hij zijn ijzers echt al 10x verloren geweest zijn :')

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:29

quartel schreef:
grappig....ik heb jou heel niet gezien :')
Maar ik zie dan ook nooit iets als ik aan het stoeien ben met knollie :')

De paddock staat op de nominatie om aangepakt te worden :j
Alle spullen liggen er al klaar voor.
Maar het vormt voor mij zoals het nu is totaal geen belemmering.
Kan er altijd in als ik kom.
Gisteren hebben mijn paard en zijn buurman meer dan een uur staan spelen na het rijden _/-\o_

sta jij bij die afrit van de A2???

Lijkt me logisch dat je me niet gezien hebt, ik heb puur Adje uitgezwaaid en jij was inderdaad druk bezig met rijden 8-), heb vanuit de stal even staan kijken :brr: .
Nee die aan de afrit is geloof ik gewoon privé stalling van de mensen die daar wonen. Ik sta op Pensionstal Drost.

Ben zelf ong drie jaar terug veranderd van stal, ik vind 1 bak gewoon te weinig, net als 1 uur p/dag vrije beweging. Bovendien ga ik vaak 's avonds, vanwege andere werkzaamheden overdag. Ben dus vaak juist op de drukste bezoektijden op stal en dan zou 1 losgooibak een ramp zijn. Mijn poown komt nu gewoon gemiddeld zo'n 8 tot 9 uur per dag buiten (vrije beweging) in de winter, nog meer als ze het land opkunnen. 's Zomers keuze tussen of 24/7 buiten of 's nachts/overdags naar binnen. Bij een hittegolf kan hij dus op de heetste uren van de dag de veel koelere stal in. Verder gooi ik hem fijn dag en nacht naar buiten.

Maar voor iedereen werkt wat anders, en overal is er wel iets waarop je moet inleveren, het gaat erom dat je zelf tevreden bent over waar je staat. Bovendien ging dit topic over berijdbare buitenbakken ;), dus daarom nogmaals, de mijne gelukkig wel! :j

Edit: nog over het zout, ik heb ook nog nooit problemen ondervonden. Bij ons gaan er geen liters doorheen, ook niet nodig gelukkig. Naderhand spoel ik echter wel vaak de hoefjes af tegen uitdroging.

Morris

Re: is jouw buitenbak nog te rijden nu met de vorst????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:35

Voordat het gaat vriezen, sleep ik de bak glad. Vervolgens kan ik blijven rijden, maar na het rijden wel telkens de hoefslag harken zodat deze glad blijft.
Voorwaarde is wel, dat er geen plassen zijn, maar die zijn er bij ons nooit.

Met ernstige opdooi en dan weer opvriezen, wordt het rijden beperkt tot stap en draf.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:33

Hoelang heeft een bak nodig om te ontdooien? Mijn nieuwe zadel kan ik vrijdagmiddag gaan testen, maar dan moet de bak wel ontdooit zijn. Vanaf morgen 12 uur vriest het niet meer en ik heb op vrijdag om 16 uur afgesproken. De bak heeft dus 28 uur, overigens gaat het wel sneeuwen...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 14:51

dat ligt er denk ik maar net aan hoe de wind op de bak staat.
hard duimen denk ik :(:)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:57

Hier is het twee graden boven nul met een zonnetje, hoop dat ik snel weer kan rijden..

horzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:12

Onze bak is ook gestrooid, echt top! De hele winter kunnen rijden. Iedereen bij ons in de straat rijdt zelfs in onze bak omdat hij momenteel zo goed is _/-\o_ Wel te danken aan een zeer ijverige staleigenaar die m twee keer per dag sleept/loswerkt.

Ook geen last ondervonden van t zout, 3 kwartier per dag kan t ook echt geen kwaad. Ik heb nog nooit een paard gehoord die dood gegaan is aan droge hoefjes, dus het zal allemaal wel een beetje meevallen... :')

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 18:14

net weer heeeeerlijk gereden.....zonnetje er bij en genieten maar. <3
Galopje....spinnetje......rollbackje......stap/galopje........alles kan.

ik ben een bofkont :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:24

Jotoma schreef:
Hoelang heeft een bak nodig om te ontdooien? Mijn nieuwe zadel kan ik vrijdagmiddag gaan testen, maar dan moet de bak wel ontdooit zijn. Vanaf morgen 12 uur vriest het niet meer en ik heb op vrijdag om 16 uur afgesproken. De bak heeft dus 28 uur, overigens gaat het wel sneeuwen...

Denk dat die dan haast wel weer te doen is hoor. Hier in ieder geval wel weer na zo'n tijdje.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:26

Wij hebben een binnen en buitenbak..
Als het zwaar heeft geregend zorgt de staleigenaar er altijd voor tot die zo snel mogelijk weer te rijden valt.
Paar weken terug.. kwam er stenen omhoog in de bak *de bak is gebouwt op een oude stal..*
en daar heeft ie ook zo snel mogelijk voor gezorgt dat die weer bereden kon worden.
en somers wordt er buiten gesproeit

yasmine13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:29

heee,

wij hebben een binnenbak en een buitenbak dat is wel heel erg
handig wat als het bijvoorbeeld veel sneeuw en veel ijs of regen ligt ga je in de binnen bak rijden en ik vindt de buitenbak veel fijner

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:32

Hier is de buitenbak prima en kurkdroog. Gedraineerd en combi zand met kunststof snippers. 1 a 2 x per week wordt hij gesleept.

Irene_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:52

Buiten bak is bij mij nu een schaatsbaan en een beton vloer in 1 waardenloos :(:)

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:53

Mijne is nog goed te rijden, wat harder maar wel gewoon vlak :) hij is heel goed gedraineerd, er ligt nooit water in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:05

Mijn bak is gelukkig ook nog goed te rijden. Vooral de eerste rondjes is hij misschien wat aan de harde kant,maar daarna is er prima in te rijden. Heel blij dat ik gewoon lekker door kan trainen na die sneeuwperiode.. :))

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:07

Hier ook een zeer goed te rijden buitenbak. De stalhouder sleept hem volgens mij elke dag.

Over het zout zou ik me niet druk maken... wij gaan geregeld naar het strand en zie altijd mooie gezonde hoeven als we thuis zijn, dat zand is toch vrij zout en dan gaan we ook door het zeewater.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:16

De buitenbak bij onze stal is bevroren, daar kunnen we niet rijden.

Maar wij hebben het geluk dat op 500 meter afstand het buitenterrein van de rij vereniging is.
Dat zit een beetje verscholen tussen de bomen, wordt ook goed bijgehouden met slepen dus daar kunnen we altijd heel lang door rijden.

En als het daar ook niet meer kan, rijden we over de landweggetjes of het bos, alleen kunnen we dan natuurlijk niet echt trainen.
Maar dat vinden de paarden niet erg, die vinden het heerlijk om buitenritjes te maken. :D

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:21

Mmm het ligt er maar net aan hoeveel tijd je aan je bak besteed..
Onze vorige stalhouder had een binnenbak en die hoefde dus niks aan de buitenbak te doen (maar deed us ook niks aan de paddocks waardoor je ook niet kon longeren/losgooien want dat mocht niet in de binnenbak en je dus verplicht moest rijden!)

Nu is mijn paard verhuist. Die mensen hebben alleen een buitenbak.. en ik kreeg van de week (toen de sneeuw net gevallen was) deze foto's toegestuurd:

Afbeelding
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 5124_n.jpg

En er was toch behoorlijk wat sneeuw gevallen maar de bak is goed te doen. Ze hebben net een nieuwe bodem en los gehouden vlak voor de sneeuw. Na de sneeuw als een gek harken! Haha

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:27

Bij mij waardeloos. Niet gesleept, plassen dus keihard hobbelig bevroren.....zoo jammer
Maar ik kan met de trailer naar de binnenbak gelukkig

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:30

moonshine88 schreef:
Bij mij waardeloos. Niet gesleept, plassen dus keihard hobbelig bevroren.....zoo jammer
Maar ik kan met de trailer naar de binnenbak gelukkig

Ja dat kan mijn amazone dus ook.. maar dan elke keer weer met de auto te moeten.. word je daar neit zat van haha

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:33

Wij kunnen ook wel naar een binnenbak. Maar dat gaat gewoon gruwelijk veel tijd kosten, en ook geld. Elke keer 10 euro. Stel dat je 3x gaat in een week is toch 30 euro en uiteindelijk is het toch een hoop geld.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:40

Hier een zandbak die erg nat is geweest, maar eigenlijk laatst met die harde wind en wat dooi is opgedroogd. Kan in de middag wat rijden als het dooit. Moet wel gesleept worden, maar daar zijn ze niet snel mee. Ik ben ook de enige die echt traint op stal en we zijn maar met ons tweeen. Paarden staan veel buiten en dat weerhoudt mij ervan om haar in een pension stalling te zetten met een binnenbak.

Afgelopen dinsdagmorgen dus de trailer gepakt om naar de manege te gaan, heerlijk binnen gereden. De zon begon te schijnen en ik vond het zo sneu dat de paarden binnen stonden. Mijn paard kon bij thuiskomst een andere deken op en heerlijk in het zonnetje staan. Dan maar wat meer tijd kwijt of een keer niet rijden.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:44

suikermeisje schreef:
Wij kunnen ook wel naar een binnenbak. Maar dat gaat gewoon gruwelijk veel tijd kosten, en ook geld. Elke keer 10 euro. Stel dat je 3x gaat in een week is toch 30 euro en uiteindelijk is het toch een hoop geld.

kun je daar geen bakkaart kopen? Bij ons op de manege is €85,- voor een lid, en voor een lessent lid €45,-. Los een keer rijden voor een lid €5,- en voor ene niet lid €10,-. Bij een stal over de grens per paard €5,- en een bakkaart €150,-.
Dat is wel handig als er wedstrijden zijn in de manege en je toch wil rijden.

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:49

Ik ben jaloers!

Ik heb maandag eindelijk weer kunnen rijden (na bijna 3 weken stil staan!)
Gisteren en vandaag was de bak te hard en heb ik alleen wat in de wei gestapt.. Daarna ben ik ef met hem aan de hand het bos in gelopen (ohz alleen het bos in is nog geen heul erg strak plan :P )

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:51

Utrolig schreef:
suikermeisje schreef:

kun je daar geen bakkaart kopen? Bij ons op de manege is €85,- voor een lid, en voor een lessent lid €45,-. Los een keer rijden voor een lid €5,- en voor ene niet lid €10,-. Bij een stal over de grens per paard €5,- en een bakkaart €150,-.
Dat is wel handig als er wedstrijden zijn in de manege en je toch wil rijden.

Het is niet echt een manege, grote pensionstal. Maar hebben wat problemen, staat dus ook te koop en dan kunnen dat soort dingen er ook niet. Is ook gene vereniging of wat dan ook bij aangesloten. En daarnaast, ben afhankelijk van moeder die met de trailer rijdt, zit op school en paard geniet van zijn vakantie. (En heb 1x per week daar al binnen les). Dus 1x per week rijd ik sowieso.