badeendje schreef:Zag het, verstandige keuze! Hoop voor jou & je gezin dat je vader daar mag blijven werken!
Thanks

Juul: als je even het topic doorleest

edit: haha okee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joelleollie schreef:dit is mijn idee van kosten:
Dierenarts enten (per jaar) – 115 euro
- Ontwormen – 50 euro
- Inenten – 65 euro
Hoefsmid (5 x per jaar) – 150 euro
Voer (stro, hooi) – 50 euro
Eventueel een dekentje – 25 tot 60 euro
Stalling (per maand) – rond de 50 euro
is dit een goed idee van kosten? of moet er nog wat aan veranderd worden?
joelleollie schreef:Ik heb even met mijn moeder gepraat maar ze vind het geen goed idee om een shetlander te kopen , omdat je er toch niet zo veel mee kan doen, dus niet rijden geen buitenritjes, en als ik dan wil gaan mennen moet je ook een karretje kopen met mentuig, en dat kost ook weer veel geld.
en mijn moeder zegt dat een shetlander eigenlijk gewoon het zelfde kost als een paard, want de shetlander moet ook ergens staan in een stalletje, dan kost ook weer geld. wat ik natuurlijk volledig begrijp
maar er is nog wel leuk nieuws, wij zijn geld opzij gaan zetten sinds mijn andere paard die ik samen met mijn moeder had, (Iwan (zie profiel voor meer info) overleden is vorig jaar.) voor als we ooit nog een nieuw paardje willen kopen.
mijn moeder vind dat ook nog heel erg leuk om een nieuw paardje te kopen waarmee we ook nog kunnen rijden, alleen het is crisis in Nederland en mijn vader krijgt een nieuwe baan (hij verdient dan meer geld) maar daar zit natuurlijk een proeftijd bij , dus we kopen nu nog geen nieuw paard, want de nieuwe baas van mijn vader kan natuurlijk zeggen :'nee , we hoeven jou niet meer' dan zit mijn vader zonder baan, en als we dan al een nieuw paard gekocht hebben dan kunnen we dat niet betalen, maar als mijn vader de baan heeft , en de crisis een beetje over is willen we misschien volgend jaar een nieuw paard kopenben nu best wel blij ookal is het nog helemaal niet zeker haha