Druk leven en eigen paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NathalieK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:41

Hier ook best een druk leven en sinds kort een eigen paard! Tot nu toe valt het me echt niet tegen.
Ik laat er gewoon wat andere dingen voor en m'n huis is misschien wat minder netjes, maar ik heb het er
graag voor over :)
M'n paard staat bij mensen thuis die hem 's ochtends voeren en buiten zetten en 's middags voeren.
Op werkdagen ben ik van 7-18u van huis, dan koken/eten en naar stal, meestal half 10 ongeveer weer thuis,
dan nog een uurtje met vriendlief op de bank ;) Ik sta voor de klas dus woensdagmiddag heb ik alle tijd.
In het weekend lukt het ook allemaal wat makkelijker natuurlijk. Verder zet ik elke avond de paarden binnen
en voer ik ze. Maar daar pas je je leven gewoon op aan! Het is het waard.

dendola

Re: Druk leven en eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 00:52

Ook hier is het soms best druk. Ik werk 38 uur en daarnaast poets ik bij mijn ouders en help ik mijn oom met zijn paarden. Daarbij hebben we een eigen huis, dus ook een huishouden enz.

Ik werk in de horeca waardoor ik bijna altijd 's middags pas begin. Hierdoor heb ik altijd in de ochtend tijd voor mijn paardjes, ook in de winter lekker in daglicht. Ik woon in Veghel en mijn paardjes staan in Sint Oederode wat qua afstand goed te doen is.
Omdat zowel mijn fjord als shet beide nog 3 worden is het nu dagelijks hun voeren en de wei mesten. Ze lopen 24/7 buiten met schuilstal dus over genoeg beweging hoef ik me niet druk te maken :)
De hond uit laten combineer ik vaak door haar mee naar stal te nemen.

Gelukkig vind manlief boodschappen doen en schoonmaken in huis niet erg hihi ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 01:00

Leuk topic

Ik werk meer dan 40 uur per week ( management functie in de IT )
Heb twee kinderen
een man
en 2 paarden die elke dag uitgemest moeten worden ( de rest wordt gedaan )

Hoe ik het redt ? geen idee :D
Ik ga eigenlijk elke avond rond 20:30 naar de paarden en ben dan twee uur later thuis.
Mijn man doet het 1x per week. Mijn dochter als ze geen pfeiffer heeft zoals nu ook 1x per week ( 16 zoon is 5).
ik heb meestal ook wel 1 avond in de week iets van mijn werk, dus dat past dan mooi.
In het weekend gaat mijn zoon mee, die rijdt dan op onze shet.

dagplanning
7:00 opstaan
Meestal brengt mijn man onze zoon naar school dus dan ben ik om 8 uur het huis uit anders later.
18:30 thuis
eten koken, kinderen naar bed etc.
20:30 paarden
22:30 thuis, even mail ed doen en rond 23:30 naar bed

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 08:11

Ik had mijn pony's bij me ouders aan huis staan en werkte meer dan 40 uur per week.
Ik heb geen kinderen.
Mijn dag zag er zo ui:
04:30 opstaan
05:30 Bij me pony's om ze te voeren en buiten te zetten.
06:15 Richting werk
Rond 17:00 á 18:00 bij me ouders stallen doen, eten geven, rijden en binnenzetten.
Rond 21:00 uur thuis op de bank.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:21

Ik heb, al zeg ik het zelf, best een druk leven. Elke dag is bij mij anders. Ik heb even een tussenjaar, tussen m'n studies in, waarin ik werk (6 of 7 dagen in de week!). Ik heb heel veel verschillende baantjes en ga graag met vrienden weg en heb een vriendje. Wij hebben 2 paarden thuis (waarvan 1 van mij waar ik fanatiek wedstrijden mee rijdt), ze staan dus aan huis.

's ochtends 06.00 voeren, mesten, buitenzetten/04.30 mesten en rijden, voeren en buitenzetten
07.30 werken (adminstratie op kantoor/bij de stal waar ik werk/lesgeven)
18.00 klaar met werken en direct naar de paarden, eventueel rijden/longeren
's avonds lesgeven/administratie of andere dingen die afgesproken zijn
of 's avonds met vriendlief afspreken of met vrienden de stad in

Ik ben altijd van 05.00 's ochtends tot 01.00 's nachts bezet zo'n beetje. :+ Maar ach, het went. Kwestie van heel goed plannen en prioriteiten stellen. :)

En altijd, ben je verantwoordelijk voor je beesten. Ookal logeer ik bij m'n vriendje of gaan we nog op stap: eerst paarden 's avonds laat nog controleren en voeren. Ookal ben je doodmoe, ben je ziek, druk, etc. etc. Paarden altijd hoge prioriteit. :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:29

Ik werk fulltime, heb een relatie, een hond die veel aandacht nodig heeft (jonge herder) en een leuke vriendinnenkring

Vriendinnen kunnen alleen in het weekend
Vriend en ik werken wisseldiensten (ik overdag hij 's avonds) zodat de hond genoeg aandacht heeft
Hond gaat 's avonds mee naar paard

Doordeweek geen tijd voor het huishouden of de was dat doe ik dus in het weekend

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:34

Hier ook iemand met een druk leven en paarden ;) Volg een
fulltime HBO studie in Leeuwarden dus ben overdag vaak weg. Daarbij
moet ik dan nog thuis tentamens voorbereiden of opdrachten maak. Ook werk ik de gehele dag op Zaterdag en doe in het weekend nog leuke dingen met vriendinnen.
Mest elke dag de paarden zelf behalve op woensdag dan doet mn bijrijdster ze;
Als ik ga rijden ga ik vaak savonds of smiddags ben dan 2 uren daar alleen mesten doe ik vaak uit school snel even ben dan half uur bezig.

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:55

Hier ook een fulltime baan!
Paard staat gelukkig redelijk dicht bij huis en de stal bied een vol pension, dus ik hoef zelf qua stal en voeren niets te doen.
Nu werk ik op dit moment met een flexibel rooster, dus ga ik óf smorgens of savonds naar mijn paard. Meestal ben ik hier 2à3 uurtjes aanwezig om te rijden/longeren/verzorgen/losgooien. Nu is mijn streven het paard twee keer per dag van de box te halen, dus waar mogelijk ga ik voor en na mijn werk.
Zwaar, zeker omdat ik ook een vriend heb, maar tot nu toe alle moeie waard!

Toevallig gaat een vriendin van mij met ingang van deze week, twee dagen naar mijn paard om te rijden of longeren, zodat ik ook eens een avondje niet hoef. Gaat vast en zeker bevallen :+

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik in het begin wel moeite had om mijn "ritme' vinden, je bent toch ineens een stuk meer van huis, maar het is nu eigenlijk vanzelfsprekend. Dat je er dingen voor moet laten, hoef ik je vast niet te vertellen, maar je krijgt er zo veel voor terug!!

esshire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:57

Ik zou ze niet meer kunnen missen en ze horen bij ons dagelijks leven.
Ze staan aan huis dus al het werk doen we zelf. Mesten, elke dag, is zo klaar en voeren en water geven ook.
Mijn tijd gaat zitten in het poetsen, rijden, knuffelen, longeren en les. Dit doe ik met liefde dus denk niet na over "hoeveel tijd" het kost.
Daarnaast hebben we een hond en 3 katten. Voordeel van de boerderij is dat de hond zichzelf uit laat maar vaak loopt mijn man mee als ik ga rijden. De hond vind het heerlijk.
Dus ja ............ik vind mezelf niet druk. Geniet er vooral van en dan maakt het allemaal niet uit.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 23:46

Ik had het ook zo druk en vond het niks..Vooral omdat ik mij steeds schuldig voelde dat ik de dieren niet voldoende aandacht gaf. Bij mij zag het er zo uit op een gegeven moment toen mijn paard medicijnen moest hebben.

04.00 opstaan, aankleden, honden heel snel en kort uitlaten en ze eten geven.
04.45 de deur uit.
05.15 op stal, voeren, medicijnen geven, deuren openzetten zodat ze naar buiten kon.
05.30 naar werk toe
05.55 heel snel sigaretje roken en gaan werken.
16.00 thuis van werken. De honden lang uitlaten, even rustig zitten heel snel eten naar binnen werken
18.30 naar stal toe voeren/mesten/rijden binnenhalen/longeren etc etc
2130 weer naar huis, honden uitlaten, eten geven, douchen spullen voor de volgende dag klaarmaken en om 00.00 lag ik pas in bed dus ik sliep maar 4 uur per nacht/

Zo zagen mijn dagen eruit en het brak mij echt compleet op! Ook in het weekend stond ik rond 05.00 op en dan snel het huis schoonmaken en dan uren met de honden lopen omdat ik het anders zielig vond, als ik aan het werk was dan werden ze door mijn moeder uitgelaten maar ook niet meer dan 20 minuten. Ik was zo verschrikkelijk moe en deed niks meer voor mijzelf.

En uiteindelijk heb ik mijn paard verkocht. Ik kon haar nog wel betalen maar ik had geen tijd meer en ik kon niet minder gaan werken want dan had ik geen geld meer. Nu ben ik een jaar verder en werk ik helemaal niet meer en ben lekker huisvrouw.

Appeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:11

Hier ook drukke, volle weken. Paard staat gelukkig in volpension.
Met goed plannen lukt het mij om er iedere dag even langs te gaan.
Moet wel eerlijk zeggen dat het van rijden niet zoveel komt.
Als het straks weer langer licht wordt is het streven wel om weer 3 x per week te rijden.
Het is wel eens rennen en vliegen maar zou haar niet graag meer willen missen.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 00:32

Ligt er toch echt aan wat je met je paard wil doen.

Recreatie of toch wedstrijd ambities?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 00:39

Ik werk fulltime, vriend, huishouden, dieren thuis, en heb een sociaal leven :P , dus ja kan wel zeggen dat ik een druk leven heb. Paardlief staat in volpension, en heb een bijrijdster die 2x per week ong komt. In de winter ga ik wat minder vaak, want dan kan ik niet veel doen dan poetsen en wandelen aangezien de buitenbak dan bevroren is. Voor de rest van het jaar ga ik toch wel zo'n 3 a 4x per week (avonden en vaak een dag in het weekend). Is goed te combineren met werk en alles :j Ik rij dan ook wel recreatief, dus hoef niet te trainen of iets voor wedstrijden.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 15:11

Hier ook een druk bestaan .
We hebben 5 kinderen , een boerderij met nu nog 75 melkkoeien , doorgroeiend naar 115 melkkoeien in 2015. Even zoveel jongvee...
Dan hebben we op dit ogenblik 3 paarden en 1 pony aan huis staan.

5.45 uur bed uit 06.00 uur beginnen met melken ,
7.30 uur ontbijten met de kinderen ( voor die tijd even snel de paarden voeren )
8.15 uur kids naar school
boodschappen doen thuiskomst kalveren voeren , koeienvoer aanschuiven
11.00 uur paardenstallen en paddock uitmesten.
12.00 uur kids van schoolen eten.
dan weer met de koeien bezig buiten en huishouden
16.00 eten maken
17.00 uur eten
17.30 uur melken
19.15-19.30 uur jongste kinderen op bed ( al naar gelang hoe de koeien hebben meegewerkt met melken , hihih)
dan 20.00 -21.00/30 uur bij de paarden.
Daarna plof ik op de bank

Overdag moet ik een gaatje vinden om te kunnen rijden , maar in deze tijd schiet het er dus bij in . an e zomer zal het vast beter gaan ivm later donker worden.

Het ligt aan jezelf , wat en hoeveel tijd kan en wil je vrijmaken voor je paard.
succes!

Horsess4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:51

de vraag is denk ik meer of je de drukte aan kan.
Een paar heeft nu eenmaal veel aandacht nodig,, ondanks dat alles voor je gedaan wordt.
Ik werk ook fulltime en vertrek om 6.30 en ben om 18.00 weer thuis.
Mijn pony leeft helaas niet meer maar was daar dan de hele avond nog bezig.
Ik ben nu toch wel weer opzoek naar een nieuw paard omdat ik het ook een heerlijke ontspannen bezigheid vind en dat mis ik nu.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:33

Ik heb wel veel dingen die aandacht vragen, maar het is wel goed te combineren.
Als je het zelf maar volhoud en er niet van in de stress schiet is het goed te doen denk ik. Mits je zelf ook tijd hebt om te relaxen, of bij het paarden zijn echt relax tijd is...
Ik sta op een stal waar we zelf uit moeten mesten en binnen of buiten moeten zetten.
Het is ook wel erg kiezen waar je aandacht aan besteed. Bijvoorbeeld alleen in het weekend afspreken met vrienden, huiswerk zo plannen dat je het snel af hebt... Belangrijke dingen als eerst doen helpt mij ook altijd goed.

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:47

Hier ook redelijk druk, maar het is goed te combineren. In het begin vond ik het lastig, maar het is een kwestie van plannen. Ik maak ook tijd voor mezelf vrij. Ik ga elke dag naar school toe, daarna haal ik de paarden van het land af. Vervolgens ben ik dagelijks ongeveer 3 a 4 uur bezig met paard. Op stal doe ik alles zelf. s'avonds moet ik vaak nog huiswerk maken en dan zit ik s'weekends ook met werk. Tóch is het goed te combineren en ik hou nog voldoende tijd over om leuke dingen te doen. Wel heb ik op maandag een bijrijdster en dat helpt heel veel. Toch even dat ene dagje dat je niet naar stal hoeft te gaan. Het schilt wel dat mijn paard op loopafstand staat.

_Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:30

Natuurlijk altijd goed om hier over na te denken.
Ik liep hier zelf ook tegen aan en heb nu in December besloten om toch een eigen paard te kopen.
Ik werk 4 dagen per week en ga 1 dag van 2 tot 10 naar school (HBO studie).
Ik moet daarnaast nog veel leren, heb een eigen huis en 2 honden.

Ik moet zeggen dat alle stress en drukte van me af glijd als ik bij mijn paard ben,
ik kom dan helemaal tot rust..
Zij staat wel in vol pension, uitmesten doe ik wel zelf!
Dat betekend dat ik elke dag naar mijn paard ga.
Ik heb nog geen moment spijt gehad. Ben ontzettend blij met mijn keus..!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 08:19

Hier ook een druk leven en een (half) eigen paard in volpension want mijn man en ik hebben samen 1 paard, en rijden beide. Zo is het voor ons icm werk, huishouden, zorg voor ons kind en de hond en de sociale verplichtingen goed te doen en kunnen we ook af en toe een wedstrijdje mee pakken. Het is idd soms druk maar wat anderen ook al aangeven, het geeft ook veel rust. Soms heb ik (vooral in de wintermaanden) geen zin om 's avonds nog naar stal te gaan maar ik voel me altijd beter als ik geweest ben.

Ik denk dat je, als je je paard in volpension zet het goed te doen moet zijn :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:55

Zijn er geen mensen waarvan de man/vriend 'klaagt' of waarbij je elkaar echt weinig ziet? De mijne moppert heel soms, maar zegt het me ook te gunnen hoor, maar in principe hebben we alleen de weekenden echt tijd voor elkaar en dan moet hij vaak werken of trainen/toernooi of we hebben sociale activiteiten ;-) Soms blijf ik een doordeweekse dag 's avonds thuis (als hij 's avonds vrij is) zodat we even een paar uurtjes samen hebben. lekker wijntje drinken , bubbelen in bad, filmpje, etc

Maar sommigen hier werken meer dan ik en hebben nog kinderen of meerdere paarden, vraag me dan echt af of je nog tijd voor elkaar hebt?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:03

Hier nog één :)

Werk 5 dagen per week, woon samen waarbij ik veel in het huishouden doe, hebben een huis waar nog veel aan moet gebeuren en heb een eigen paard. Ik rij zo'n 5 keer in de week en het is prima te doen. Ze staat wel in vol pension en als ik een keer echt geen puf heb dan hoef ik er niet heen omdat ze toch veel in de wei komt.

Soms denk ik van had ik maar wat meer tijd want dan kon ik eindelijk een keer 1 van de slaapkamers af maken of een keer extra schoonmaken. Maar goed daar tegenover staat wel veel veel lol met het paard.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:05

Pff, als ik hier alles zo lees ben ik zó blij dat mijn paardje 24/7 buiten staat met inloopstal op een pensionstal waar hij goed in de gaten wordt gehouden.

Ik werk 32 uur, ben aan het afstuderen en ben getrouwd. Paard staat helaas op 25 minuten rijden afstand.
Daarom ben ik 3/4x per week op stal. Manlief zou het echt niet leuk vinden als ik elke avond weg zou zijn.

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:10

Heb eigenlijk vaste dagen waarop ik vriendlief zie :D
Werk 40 uur, waarvan een aantal dagen tot 4 en aantal tot 6.
Gelukkig sta ik op een volpension stal, waar ook uitgemest wordt, en staan ze overdag buiten in de paddock 's winters.
Meneer krijgt zijn portie aandacht ook van de stal eigenaren die helemaal gek van hem zijn, dus meestal ben ik er 4 a 5 keer in de week.

Overige dagen komt mijn vriend bij mij of ben ik daar 's avonds. Hij vindt het ook niet erg, en respecteert dat er in het paard ook een hoop aandacht gaat zitten.

Lotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:47

Tja, het kan druk zijn... Werk 32 uur in de week, Ruim twee uur reistijd naar het werk, dat is dus ook gelijk mijn ontspanningsmoment op die dagen...
Twee paarden en een shetlander aan huis.
Drie (kantoor) dagen in de week gaat het zo:
6.00 uur hooi voeren en buiten zetten, hond eten en aandacht geven, broodje en naar de trein om 7 uur, om 8 uur op het werk, mhopelijk trein van 5 uur, maar meestal lukt dat niet... Dan twee dagen gelijk ff boodschappen doen en rond 6/7 uur thuis. Eerst nieuw hooi in paddock en mest scheppen, drie kwartier met hond lopen, eten koken en en rond 8 uur weer op stal voor mesten als manlief dat nog niet gedaan heeft, maar meestal is dat al gedaan, hoef ik alleen nog hooi in de stallen te doen, want hij doet dat altijd te veel of te wenig.... :o
Dan paarden rijden/longeren of alleen even tutten, al naar gelang hoe druk het is geweest op mijn werk. Als ik te moe ben of te druk in mijn hoofd, dan gaat rijden niet, het moet wel leuk blijven!

Een dag in de week werk ik thuis, dan voer ik om half 7, doe tussendoor de paddock en stallen, heb dan ook privéles met een van de paarden, loop lekker veel met de hond, love het Nieuwe Werken! Betekent dat ik ook wel 's avonds achter de PC zit voor mijn werk, in het weekend of op mijn vrije dag ook, maar het maakt me wel een stuk flexibeler als mijn man en ik de tijden soms niet helemaal lekker op elkaar kunnen afstemmen, waardoor we beiden anders te lang van huis zijn...
Verder een keer in de week 's avonds clubles, en een een keer in de week achttaltraining, mijn andere sporten heb ik overboord gegooid, dat was niet meer haalbaar...
Drie dagen weekend ook half 7 voeren, gelijk stallen mesten en paddock scheppen, ff ontbijten en eerste paard rijden, dan naar gelang de dagplanning gelijk nog een paard of aandacht aan sociaal leven en huishouden, en inderdaad in die volgorde... Huishouden staat echt onderaan prioriteitenlijst, de dieren gaan voor.
In het weekend straks weer wedstrijden en/of shows,dat is 's winters minder, zeker nu ik mijn jonge paard aan het beleren ben, en gestopt ben met wedstrijden met mijn andere paard. Dan al het werk op en om het erf wat nooit ophoudt....
Het is een way of living, erg druk, en gelukkig heb ik een partner die het accepteert en ook echt niet te beroerd is om af en toe een mestvork ter hand te nemen, te helpen met hooibalen etc. sjouwen, de bak sleept, helpt met het land enzo bijhouden, en er van houdt lekker veel met de hond te ondernemen, anders zou het niet gaan, moet ik eerlijkheidshalve toegeven....

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:53

Soms vind mijn vriend het wel is niet zo leuk ja dat veel tijd in het paard gaat zitten. Even spontaan uiteten door de weeks ofzo zit er niet in en in het weekend wordt er ook altijd rekening mee gehouden met prive afspraken.

Maar hij weet ook dat mijn paard heel veel voor mij betekend.
Zelf zit mijn vriend op voetballen, hij traint op maandag, donderdag en dan op zaterdag wedstrijd.
Ik ga dan ook op maandag avond, donderdag avond en zaterdag naar mijn paard. Op zondag kijkt hij vaak voetbal bij vrienden, dus ook dan zorg ik dat ik ongeveer rond die tijd bij mijn paard ben.
Op dinsdag en woensdag avond hebben we allebei niks (bijrijdster doet paard dan) dus dan zorgen we ook wel dat we lekker samen thuis zijn of iets leuk gaan doen.