Paspoort paard waar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

blackjeck

Re: Paspoort paard waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:53

mijn paspoort heb ik altijd thuis liggen... en mocht de veearts komen dan neem ik hem altijd mee...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:30

blackjeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:30

die laatste link is wel handig :j

Marijke_Dub

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 00:22

Ik heb alle paspoorten van mijn paarden thuis.
Het idee dat iemand anders ze heeft vind ik niet fijn :)

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:36

Ook ik heb het paspoort van mijn paard thuis liggen (al bedenk ik me net dat het nog bij mijn ouders thuis ligt, ben net 1,5 week geleden gaan samenwonen :o )

Als de paarden gezamenlijk geent moeten worden, laat ik hem wel even achter bij de pensionhouder.
Verder ben ik zelf altijd aanwezig bij dierenarts bezoeken of als paard vervoerd moet worden.

Als ik zelf op vakantie ben, zorg ik wel dat mijn ouders/bijrijdster in geval van nood bij het paspoort kunnen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:06

Lekker handig als je wekelijks op wedstrijd gaat en je moet iedere keer om je paspoort gaan vragen bij pensionhouder. Als die er dan een keer niet is, kun je mooi niet op wedstrijd.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:18

Je zou het ook in je kastje kunnen laten liggen als de stalhouder daar een reservesleutel van heeft. Dan kan hij er altijd bij als het echt moet en zelf heb je het ook altijd bij de hand bij je paard.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:34

joyce B schreef:
Je zou het ook in je kastje kunnen laten liggen als de stalhouder daar een reservesleutel van heeft. Dan kan hij er altijd bij als het echt moet en zelf heb je het ook altijd bij de hand bij je paard.

Wow dat was wat geweest als ze dit op mijn vorige stal zouden doen.... Staan ongeveer 400 paarden :Y)
Dan zou je heel wat sleuteltjes hebben. :P

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:56

tja, je kunt het ook doen voor alleen die mensen die persé hun paspoort niet in willen leveren O:)

En als je kastjes hebt met vaste slotjes er in, dan heeft de stalhouder echt wel ergens de reservesleuteltjes. Anders kan hij elke keer sloten vervangen als iemand zijn sleutelje niet inlevert of kwijt is geraakt.

Met kastjes met een pincode zou je de code evt. (in het contract/stallingsovereenkomst) kunnen doorgeven.

Dat een stalhouder je niet verplicht stelt het paspoort daar te hebben moet hij zelf weten. Velen verdiepen zich er niet zo in. Maar bij controle kan het echt een flinke boete opleveren. Zit jij te wachten op zo'n €1500,- boete omdat jij op verzoek het paspoort niet kunt tonen?
Nu wordt er niet zo vaak en veel gecontroleerd, dus de kans dat je als stalhouder er op aangesproken wordt is nog klein, maar dat kan in de toekomst wel anders worden.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 05:18

Iedereen blijft maar doorgaan over het zelf aanwezig zijn in geval er een dierenarts moet komen, maar deze wetgeving heeft niets met de dierenarts te maken. Ik kan me voorstellen dat pensionhouders niet op boetes zitten te wachten en daarom de paspoorten in bewaring willen hebben. Ik kan me ook niet voorstellen dat je een pensionhouder wel vertrouwd met je paard, maar niet met je paspoort.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:07

Anoeska27 schreef:
Iedereen blijft maar doorgaan over het zelf aanwezig zijn in geval er een dierenarts moet komen, maar deze wetgeving heeft niets met de dierenarts te maken. Ik kan me voorstellen dat pensionhouders niet op boetes zitten te wachten en daarom de paspoorten in bewaring willen hebben. Ik kan me ook niet voorstellen dat je een pensionhouder wel vertrouwd met je paard, maar niet met je paspoort.

Omdat ik het bij inbraak gevaarlijk vind om het paspoort en paard zo dicht bij elkaar te hebben. Aangezien er bij ons ook naambordjes hangen kunnen ze zo het betrefende paard legaal vervoeren. Het voelt voor mij als je pinpas en pincode bij elkaar bewaren.
Daarnaast ga ik vaak weg met de trailer en staleigenaar is ook niet altijd thuis dan om alles terug te kunnen geven.
Het heeft voor mij dus niks met vertrouwen te maken, maar met risico's.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:15

Eigenlijk zou die wetgeving met strafbepaling aangepast moeten worden.

Nu is de stalhouder verantwoordelijk voor de aanwezigheid van de paspoorten en krijgt een proces verbaal.

Ik zou zeggen, de paarden eigenaar is verantwoordelijk waar het paspoort is en moet dus verantwoordelijk gesteld worden.

Geen paspoort op de stal bij het paard ??
Proces verbaal voor de eigenaar van het paard.

Dus alle meisjes die graag het paspoort onder hun kussen bewaren moeten in dit geval dus opdraaien voor het proces verbaal.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:20

Dus miss_lizje, als jij je paard bij huis hebt staan bewaar jij je paspoorten in de kluis op de bank? Niet in huis neem ik aan, want dan is je paspoort te dicht bij je paard.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:28

Ik heb vroegah op een stal gestaan waar paspoorten bij de staleigenaar lag ook ivm het enten, maar daar heb ik ook één keer meegemaakt dat iemand die wegging het paspoort niet meekreeg. Nu liggen ze bij mij thuis en als de dames geënt worden dan zorg ik dat de paspoorten in het kluisje van onze dierenarts komt te liggen (handig hoor een dierenarts als stalgenoot).

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:28

Ik vraag mij nog steeds af wie allemaal zonder eigen ID of paspoort weg gaat.

Ook de mens heeft een legitimatie plicht. :7

En dat geld voor een paard, koe, varken, geit en schaap ook.

Alleen de houder van het dier moet het dier helpen, met bewaren van zijn paspoort (voor paarden) of een registratie via internet met UBN nummer voor de andere dieren.
Laatst bijgewerkt door Ariebren op 24-01-13 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:32

Toen mijn merrie in de opfok stond lag het paspoort bij de stalling, gezien deze wat verder weg was. Als er dan wat aan de hand was geweest, had zij haar zo kunnen opladen naar de kliniek.

Ik zou er geen problemen mee hebben om mijn paspoorten bij de pensionhouder achter te laten.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:37

Neonlight schreef:
Dus miss_lizje, als jij je paard bij huis hebt staan bewaar jij je paspoorten in de kluis op de bank? Niet in huis neem ik aan, want dan is je paspoort te dicht bij je paard.

Eenkluis bij de bank ook totaal niet praktisch omdat zoals ik eerder aangaf dat ik vaak met de trailer weg ga.

Dingen zoals kluisjes worden snel meegenomen bij inbraken, want een inbreker legt snel het verband kluis = waardevolle spullen. Op de juiste manier dingen verstoppen is een oplossing(voorbeelden: hol boek, achter een wanddecoratie etc.)

Maar ik zal nooit paarden aan huis hebben, dus dat probleem zal ik nooit hebben.