Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JMkaaay schreef:Ik heb er niet voor gekozen om mijn paard met dit paard samen te zetten, dit is niet aan de eigenaren van de paarden.
Inderdaad, we hebben meerdere kuddes waar je tussen kan switchen, dus dit had na de eerste kapotte deken al voorkomen kunnen worden.
Ik snap dat dit me niks kost, maar het gaat me om het principe dat er niet één schuldige kan zijn en dat men dit op een fatsoenlijke manier horen op te lossen met elkaar.
JMkaaay schreef:Ik heb er niet voor gekozen om mijn paard met dit paard samen te zetten, dit is niet aan de eigenaren van de paarden.
Inderdaad, we hebben meerdere kuddes waar je tussen kan switchen, dus dit had na de eerste kapotte deken al voorkomen kunnen worden.
Ik snap dat dit me niks kost, maar het gaat me om het principe dat er niet één schuldige kan zijn en dat men dit op een fatsoenlijke manier horen op te lossen met elkaar.
JMkaaay schreef:Ben in ieder geval blij dat men het over het algemeen op een volwassen manier zouden proberen op te lossen.
meggiemeg schreef:Persoonlijk had ik zeer duidelijk aan gegeven dat ik éénmalig een deken ging vergoeden tot het bedrag aan de gesloopte deken, wil ze een duurdere prima legt ze dat zelf maar bij. Daarna is dat vergoeden van de baan, ze weet dan inmiddels dat paardlief in een koppel staat waar gestoeid wordt en dat het nog een keer kan gebeuren. Dan kan ze vragen of het paard in een ander koppel kan staan. Doet ze dit niet is ze naar mijn mening zelf verantwoordelijk. Vind het wel frapant dat nu net een deken bij zo'n lastig persoon sneuveld terwijl het daarvoor nooit gebeurt is......
Polly schreef:als je toch die factuur van die deken indient bij je verzekering kost het je toch geen cent?
Iris82 schreef:Ja maar je bent er toch gewoon voor verzekerd? Ik snap niet dat je daar allerlei eisen aan gaat stellen?
Ik begrijp eigenlijk net als sallandval niet goed dat hier iedereen zn eigen mening over verkondigd, terwijl het eigenlijk helemaal niet gaat over wie wat vindt, maar vooral wat de verzekering zegt. En in dit geval zegt de verzekering over het algemeen: prima, vergoeden we. Dan is het toch gewoon einde discussie?
LDRD schreef:Nouwww...dat valt nog te bezien.
Moet punt 1 vast staan welk paard nu eigenlijk de dader is en
punt 2 speelt er ook nog zoiets als 'eigen schuld' bij de benadeelde. En die
laatste schat ik in op 100%.
En nu komen er weer vele mensen die wel wat vergoed hebben gekregen natuurlijk, maar om dat dan even recht te zetten:
- bij verzekeraars weet ook niet altijd iedereen exact hoe iets zit, dus soms wordt ten onrechte iets wel of juist niet vergoed.
- verzekeraars maken vaak een afweging tussen kosten/baten. Een discussie uitlokken met een klant kost vaak meer dan het oplevert.
JMkaaay schreef:Nouja niet alleen voor diarree, blijkbaar heeft haar paard ook wondjes en kan ze hem niet meer aanraken bij zijn borst - maar voor zover ik kan zien zitten de dekens ook veel te strak van voren.
sallandval schreef:LDRD schreef:Nouwww...dat valt nog te bezien.
Moet punt 1 vast staan welk paard nu eigenlijk de dader is en
punt 2 speelt er ook nog zoiets als 'eigen schuld' bij de benadeelde. En die
laatste schat ik in op 100%.
En nu komen er weer vele mensen die wel wat vergoed hebben gekregen natuurlijk, maar om dat dan even recht te zetten:
- bij verzekeraars weet ook niet altijd iedereen exact hoe iets zit, dus soms wordt ten onrechte iets wel of juist niet vergoed.
- verzekeraars maken vaak een afweging tussen kosten/baten. Een discussie uitlokken met een klant kost vaak meer dan het oplevert.
Hier ben ik het mee eens. Als TS haar verzekeraar inlicht dat er meerdere paarden stonden en het helemaal niet vast staat dat haar paard het ding gemold heeft (geen verleden met dekens mollen etc.) dan zal de eiser dus moeten bewijzen dat het TS haar paard is geweest.
En als die vrouw echt zo onredelijk is zou ik als ik TS was gewoon ver van haar paard vandaan blijven. Als zulke dingen vaker voorkomen (en zij bij meerdere mensen elk krasje gaat claimen) valt ze vanzelf door de mand denk ik? Al was het maar dat zij dan de naam krijgt een zeurpiet te zijn. Als het eenmalig is? Ook dan zou ik proberen er zo min mogelijk heisa van te maken in verband met de goede orde en leefbaarheid op stal. Niemand wordt er blij van als dit een soort morele oorlog wordt.
Mews schreef:Polly schreef:als je toch die factuur van die deken indient bij je verzekering kost het je toch geen cent?
Hoe zit het dan met eigen risico? Ik heb ook enkele DA rekeningen vergoed ten tijde van mijn vorige paard (twee keer trapte hij toen hij in een hoek was gedreven door een dominant paard, waardoor ander paard schade had) gewoon via de WA verzekering, is al wel een poos geleden maar volgens mij moesten we in ieder geval de 2e keer eigen risico betalen, het werd niet 100% vergoed en ook minder vergoed dan de 1e keer dat het gebeurde. Als het om kleine bedragen gaat is het al bijna de moeite niet, maar ik weet niet hoe duur die deken was... Ik ben wel benieuwd, maar blijkbaar heb jij al 3 keer iets ingediend voor een deken en nooit eigen risico hoeven betalen, Polly?