paard niet naar buiten met sneeuw?! meer mensen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:50

Hier gaan de paarden 's winters normaliter gewoon naar buiten, weer of geen weer.
Helaas staan met sneeuw twee paarden binnen (de mijne en nog een van stalgenootje), terwijl de rest nu lekker op het land staan sinds twee dagen -O-
Maarja 't is niet anders, ga niet voor 3 dagen er sneeuwbeslag onderzetten :n

Als het zo slecht blijft wel kan ik altijd de hs nog bellen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:51

Hier staan ze met dit weer ook binnen, vooral omdat het hier al gevroren heeft en de ondergrond hard is.
Ze blijven hier dus binnen staan, vooral omdat mijn merrie en de ruin vaak ruzie hebben, beginnen te rennen als een gek en te trappen.
Ik heb er maar schrik voor.

jenn0dv

Re: paard niet naar buiten met sneeuw?! meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:53

Buiten hoor, wat moet ik anders? Ze 6 maanden binnen houden?

Paarden zijn niet gek hoor meis, die passen zich echt wel aan.
Na 1 keer goed glibberen kijken ze wel uit waar ze hun pootjes plaatsen :)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:54

jenn0dv schreef:

De kou is geen probleem, het sneeuw wel (bij ons dan, de paarden zonder ijzers gaan gewoon naar buiten)

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:55

judith370 schreef:
jenn0dv schreef:

De kou is geen probleem, het sneeuw wel (bij ons dan, de paarden zonder ijzers gaan gewoon naar buiten)

Hier ligt 6 maanden sneeuw, dat bedoel ik.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:56

Hier staan ze 24/7 buiten (ze hebben de keuze) ze kunnen prima voor zichzelf zorgen. :)
Ik snap dat overbezorgde binnen houden niet zo.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:00

Die van mij is ook gewoon buiten, maar zonder ijzers. (hij heeft nooit ijzers)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:01

jenn0dv schreef:
hier ligt 6 maanden sneeuw, dat bedoel ik.

Ahh op die fiets _O-
Nee dan heb je gelijk, gewoon sneeuwbeslag eronder en gaan met die banaan :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:01

Die van mij ook buiten . Ze kunnen zelf kiezen .
Maar verzamelen zich gezellig rond de hooi plaats . En wandelen eens een eindje .
Binnen komen . Ja om de stal vol te piesen ;-)
Nee op stal houden is niet ons ding.

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:02

De heren zijn blootsvoets :)
Maar mocht je dan ijzers hebben, dan is het idd beter om die aan te passen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:02

Hier maken ze wel meer gebruik van de stal nu het echt sneeuwt. Maar ze gaan naar buiten voor te piesen. _O- Flinke jongens! :')

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:04

In het winterseizoen gaan bij onze wedstrijd merrie de ijzers onderuit, zodat ze ook met dit weer nagenoeg probleemloos de wei in kan. Moet er niet aan denken om ze hele dagen op stal te hebben staan. Eind maart gaan er weer ijzers onder.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:05

xTammyy schreef:
Tuurlijk vinden paarden op stal staan fijn!
Das de plaats waar ze biks krijgen :)

En tadaa.. Ze vinden de stal niet leuk maar het voer.

Sommige mensen houden zichzelf totaal voor de gek, is niet erg, maar ze moeten niet stoppen met nadenken.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:05

maratjesammy schreef:
Ik ben hier ook benieuwd naar, vooral de mensen met paarden die rondom beslagen zijn?

Onze haflinger merrie staat rondom op ijzers en heeft echt ijsklompen met dit weer.
Ze vind het ook echt niet leuk buiten omdat ze niet makkelijk kan lopen of uitglijdt.
Rijden of iets van beweging geven is dus niet haalbaar omdat wij geen beschikking hebben over een binnenbak.

Dus ik volg even.

Groene zeep eronder schijnt de klonten tegen te gaan

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:06

nee hoor, mijn kinderen gaan gewoon naar buiten. Als ze elke dag buiten staan gaan ze echt niet spontaan heel hard rennen omdat er sneeuw ligt.
één van mijn merries staat met ijzers maar kan niet zeggen dat haar hakken hoger worden dan die van de anderen zonder ijzers.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:07

ZusJacobs schreef:
xTammyy schreef:
Tuurlijk vinden paarden op stal staan fijn!
Das de plaats waar ze biks krijgen :)

En tadaa.. Ze vinden de stal niet leuk maar het voer.

Sommige mensen houden zichzelf totaal voor de gek, is niet erg, maar ze moeten niet stoppen met nadenken.

Hier gaan ze ook binnen als ze op weide hooi krijgen hoor. Kom vaak aan dat ze op stal staan terwijl daar geen voer ligt. Dus nu geef ik ze ook maar voer in de stal. Maar dat is omdat ik ze vaak binnen vond en ze naar buiten kwamen omdat ik daar voer had gelegd.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:08

Als ik mijn paarden niet buiten zou laten bij sneeuw staan ze van December tot April binnen. Geen optie dus!
De mijne staan niet op ijzers, die van mijn stalgenoot met sneeuwbeslag.

Ze rennen ook gewoon, maar wel voorzichtiger ze passen zich wel aan.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:09

Ayasha, maar bij jou kunnen ze daar dus zelf voor kiezen, een paard dat 24/7 opgesloten staat kan daar niet voor kiezen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:10

xTammyy schreef:
Ayasha, maar bij jou kunnen ze daar dus zelf voor kiezen, een paard dat 24/7 opgesloten staat kan daar niet voor kiezen.

jap, helemaal wanneer ze geleerd hebben dat als ze gek gaan doen en voor het hek gaan rennen ze naar binnen mogen, en dan dus hooi/snoepjes/biks krijgen. Goed getraind dus vooral..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:11

Klopt xTammyy, ik ben ook helemaal niet voor 24/7 opsluiten. MAar zeggen dat een paard enkel voor de stal kiest omwille van eten is ook niet correct. ;)
Als die jongste van mij merkt dat je hem wil opsluiten in stal is ie heeeeul snel weer buiten ook trouwens. _O- (soms moet het een keer als de DA gaat komen of de Smid dat ik hem een kwartiertje op voorhand op stal zet dat ik niet hoef te vangen)

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:11

Ipv in de paddock kunnen ze nu lekker op de wei, zodat ze zich lekker uit kunnen kuren! Op stal worden ze helemaal gek! Op de wei kunnen ze nu niets kapot lopen en wel mooi hun overtolige energie kwijt. 's Nachts gaan ze hier op stal.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:12

Die van mij staat ook lekker buiten. Ben zelfs gister over de weg naar het strand gereden, was hier en daar wel iets glad maar kon goed om de gladde plekken heen rijden.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:13

Ayasha schreef:
Klopt xTammyy, ik ben ook helemaal niet voor 24/7 opsluiten. MAar zeggen dat een paard enkel voor de stal kiest omwille van eten is ook niet correct. ;)
Als die jongste van mij merkt dat je hem wil opsluiten in stal is ie heeeeul snel weer buiten ook trouwens. _O- (soms moet het een keer als de DA gaat komen of de Smid dat ik hem een kwartiertje op voorhand op stal zet dat ik niet hoef te vangen)

Mijne gaat ook binnen staan wanneer het hard waait of regent. Maar inderdaad de reactie van ZusJacobs klopt wel in mijn ogen. Paarden weten echt wel wanneer het etenstijd is en als ze dan nog buiten staan gaan ze lopen drammen om maar sneller naar binnen te kunnen zodat ze eten krijgen.

Maar goed, we dwalen van het onderwerp af :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:15

Ik heb nu alleen een paard op stal dat door een wond even op boxrust moet. Verder gaan ze bij ons altijd, elke dag naar buiten. Het absolute minimum isn 6 uur als het weer heel beroerd is. Normaal gesproken 8 tot 10 uur in de winter.

Ik heb de paarden die vierkant op ijzers staan wel op sneeuwbeslag, maar al hadden ze dat niet, dan gingen ze alsnog naar buiten. Momenteel kan ik niet rijden, dus dan wil ik ze wel buiten hebben. Doe ik dat een dag niet, dan durf ik het niet meer, want dan zijn ze te fris om voorzichtig te doen.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:16

Ik blijf het vreemd vinden dat sommige mensen denken dat paarden het leuk vinden om 24u opgesloten te staan in een stal. Ze zullen graag binnenkomen omdat ze in de stal eten krijgen, meer niet.
Paarden zijn nu eenmaal gemaakt om buiten te leven, het is puur voor het gemak van de mens dat ze opgesloten worden.

Ayasha, bij jou hebben ze inderdaad de keuze om binnen te staan, dat is toch ideaal!

TS, bekijk deze video aub en laat morgen je paard gewoon buiten... http://vimeo.com/55106195