Hoeveel stalgeld en waarvan doe je het?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NiKip

Re: Hoeveel stalgeld en waarvan doe je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 16:47

Ik heb erg veel mazzel met mijn plekje :)

Ik betaal in de winter ongeveer 158 p/m en in de zomer ongeveer 124 p/m. Hier komt wel nog ongeveer 30 euro p/m aan muesli en luzerne bij.

Voor dit geld heb ik een eigen stal en eigen paddock (waar een beetje gras in staat). Er is geen weiland.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:08

Bij ons kost het €330 per maand, en dan nog 5 euro voor trailerstalling. De faciliteiten zijn;
- binnenbak 20 x 60
- buitenbak 20 x 60
- stapmolen
- 3 paddocks
- longeerring
- kantine
- 2 wasplaatsen (warm water tegen betaling)
- solarium
- 6x per dag gevoerd
- er wordt uitgemest, paarden staan op een enorme laag stro
- in de zomer worden de paarden op het weiland gezet
- als je niet in de groep wil op het land, is er mogelijkheid tot een privélandje zonder extra kosten, die je dan met een stuk of 3 andere moet delen.
- tegen extra betaling kun je je paard in de stapmolen en paddock laten zetten.

Spreek overigens wel over de randstad. :)

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:48

Kiki1976 mag ik vragen waar je staat? Mag ook via pb.

Ik zit ong rond de 200 euro per maand en daar komt nog 30 euro bij voor buiten en binnnzetten.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:22

Ik vind mijn stal persoonlijk duur voor wat ik krijg maar tis echt een top plek voor mijn paard! Ik betaal255 aan stalling, hiervoor heb ik 8 ha waarvan mijn paard 1ha deelt met zijn vriendinnetje, een behoorlijk zware verlichte bak... Een stal van 5x3 waar hij alleen in het donker in staat en waar hij zomers überhaupt niet staat... Op 500 meter een achterberg binnen en buitenbak, en op 2 km afstand 600 km ruiterpad!

Duur maar oh zo'n mooi plekje!

Zowel ik als vriendlief hebben gestudeerd en werken nu fulltime! Is goed te betalen!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:19

Wij betalen voor mijn paard nu 265 euro in de maand. Hiervoor wordt hij buiten en binnen gezet, in de stapmolen gezet. Dagelijks gemest en opgestrooid, 2x brok, 1x slobber, 2x hooi. We hebben een 20x60 buitenbak met omheining, longeercirkel, paddock en stapmolen. Vlak bij het bos. Ik betaal nu de helft van mijn baantje en de andere helft betaald mijn vader. Over ongeveer een jaar/twee jaar ga ik hem helemaal zelf betalen.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:21

Ik betaal nu 100Eur per maand (basis is 60, maar hooi is ook wel lekker hihi).
Hiervoor staat ie lekker
- 24/7 op het land, maar kan naar binnen als het echt moet :)
- Er is een binnen rijbaan
- Bos op 2minuten loop afstand
- Onbeperkt hooi
- Verwarmd water als het moet
- Poetsplek overdekt
- Kasten voor alle spulletjes
En natuurlijk kantine, en maatjes om uit te kiezen in allerlei leeftijden (heb een uk van 1,5jaar)

Ik zoek nog een bijbaantje, zodat het makkelijker te betalen is haha
Nu uhm...heb ik niet echt geld over met alleen mn stufi :P
Laatst bijgewerkt door YamaSaki op 13-01-13 22:29, in het totaal 2 keer bewerkt

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:24

Voor mijn 2 paarden betaal ik 475.
En ik moet er hard voor werken bij de kruidvat. Het geluk heb ik dat ik nu stallen kan mesten op stal tegen betaling ! en mama betaald ook mee.

Voor 475 heb ik :
- hele dag weidegang
- 2 buitenbakken , spring en dressuur
- binnenbak
- overdekte stapmolen
- overdekte poetsplaats met water
- 100 meter van het bos vandaan
- er wordt gevoerd 3 x brok per dag.
- onbeperkt hooi
- kasten voor spullen
- longeercirckel

Verder zijn het grote stallen! 4 x 5
En met een luik naar buiten.

Nonnie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:32

Mijn paardje staat bij een boer die het nog als hobby doet. Ik betaal 105 euro. Ruime stal, elke dag in de wei, buitenbak, hooi en stro. Ik moet alleen wel zelf brokken kopen.

Voor de rest doet de boer alles zelf, ook het uitmesten.

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:37

Nonnie89 schreef:
Mijn paardje staat bij een boer die het nog als hobby doet. Ik betaal 105 euro. Ruime stal, elke dag in de wei, buitenbak, hooi en stro. Ik moet alleen wel zelf brokken kopen.

Dat is wel goedkoop zeg tegenover bij ons in de buurt !

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:27

140 per maand, incl hooi en stro.
Moet wel zelf uitmesten (doe ik met stalgenootjes op schema) en binnen/buitenzetten, hoewel ze alleen in de winter een tijd 's nachts op stal gaan, in de zomer staan ze 24/7 buiten. Zit vlak aan het bos en we hebben ruim voldoende weiland en een bak ter beschikking (weliswaar geen hele grote bak). Ik zit er prima!

Mijn ouders betalen de stalling, daar ben ik heel blij mee! Verder betaal ik alles zelf (wormenkuren enzo maar ook bijv. osteopaat en zadelmaker en nieuwe spullen). Ik hoef dus eigenlijk niet zo heel veel te betalen, maar alles wat ik betaal verdien ik door te werken.

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:34

Betaal hier +/- 200,- in de maand soms iets meer ligt er een beetje aan hoe snel het gaat met het hooi en stro. Sta bij iemand aan huis en heb alles wat ik nodig heb, zelfs een winter weide :)

Werk er wel hard voor maar vind het niet erg, als ik dan weer mn knappe kerel zie staan weet ik waarvoor ik het allemaal doe ;) Wel studeer ik nog en gaat hier ook veel naar toe, maar naast mn werk ben ik ook kunstenares en haal ik het allemaal wel :)

Nonnie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:01

JNY024 schreef:
Nonnie89 schreef:

Dat is wel goedkoop zeg tegenover bij ons in de buurt !

Hij staat in Bathmen. Vlakbij deventer ken je dat?

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:37

75 euro per paard,voer moet ik zelf betalen.
Heb 2 paarden.
In de zomer eten ze alleen gras.
In de winter,peen vlas en hooi.
Grote stal waar ze zelf in en uit kunnen met aansluitend een zandpaddock.
In de zomer kunnen ze de wei op.

Man en ik verdienen goed.

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:03

@Nonnie89

Deventer ken ik , Bathmen niet haha!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:10

Ik betaal volpension 160 euro.
Staat hij bij mensen aan huis met nog paar andere pensionklanten, klein en zeer gezellig.
Paarden staan veel buiten, ook met slecht weer.
Elke dag uitgemest.
Zeker 3/4 keer per dag hooi, meer als dat nodig is.
Gratis trailerstalling
Ruime zadelkast
Buitenbak van 20x56 met verlichting. Wordt als dat kan dagelijks gesleept.
2 binnenbakken op loopafstand.
Is maar 1,5 KM van mijn huis :D

Alleen brokken moet je, als je die wil voeren, zelf kopen maar dat willen ze ook voeren.
Verder is alles mogelijk in overleg. We krijgen nog een wasplaats en kantine. Stalhouder is altijd bezig met verbeteren voor ons :)

Ik werk er voor maar goed te doen.

NathalieK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:22

Wat een onwijs verschil in prijzen zeg!
Ik sta privé bij iemand aan huis en betaal 150 euro p.m.
Dat is kaal, dus hooi en vlas verrekenen we aan de hand van wat ik gebruik.
Krachtvoer haal ik zelf.
Verder wordt m'n paardje 's morgens wel heel fijn gevoerd en buiten gezet, dan doe ik 's avonds hun pony erbij. Ideaal :)
Oja, hij staat echt heel de dag buiten in de paddock of zoals nu in de wei. En van de zomer 24/7.
Ben erg blij met m'n plekje, vind je hier niet veel.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:45

Ik betaal nu 275, straks nieuwe stal 350... eigenlijk veel te veel voor wat ik me kan permitteren, maar hier in de regio is het niet anders helaas.
Ik heb een baan en betaal alles zelf. Omdat ik ook veel da kosten heb gemaakt de afgelopen jaren, moet ik er ALLES voor laten, behalve eten en wonen.

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:48

We betalen 225 euro pm

- binnenbak
- buitenbak
- 24/7 weidegang of optie paard op stal te zetten
- voeren, uitmesten
- krachtvoer en ruwvoer
- wasplaats
- kastje voor spullen

Ik deel het paard met mijn zusje dus ook alle kosten wat op 112.50 pm komt

Malouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:52

Ik betaal €240,- in de maand voor mijn appa/shet
Hier zit in:
- Ruime stal
- Hooi/stro
- Kast
- Eigen paddock
- Binnen/buiten zetten
- Longeerbak
- Buitenbak
- Poets/wasplaats

Ik werk er helemaal zelf voor.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:53

Marleen_vA schreef:
als je wel zelf moet voeren of klaarzetten, dan vind ik dat een beetje stom :P. voor 210 euro kan je ook full pension staan over het algemeen (ligt er natuurlijk wel aan waar je woont en door wat voor stallen je omgeven bent, hihi).Ik betaal 275 euro per maand. hiervoor wordt mijn paard gevoerd, binnen-buiten gezet, voer/water/hooi of kuil/uitmesten inbegrepen + weekenddienst paddocks (hier moet je 10€ extra voor betalen, als je niet voor paddockdienst in het weekend kiest, dan betaal je €265). Hebben een mooie buitenbak met agterbergbodem en een longeercirkel met agterbergbodem (oude variant), en liggen omgeven in een prachtig bos met meer dan 80km ruiterroute.

Dat lijkt me ook ja! Je kunt in omgeving Amsterdam/Amstelveen/Ouderkerk voor dat bedrag nauwelijks op ene doe het zelf stal terecht.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:57

1 pony, 315 in de maand, in de wintermaanden komt daar nog 7.50 voor peen bij elke maand.

Dit is voor mijn stal inclusief vlas, hooi en biks. Als ik muesli wil voeren, moet ik dat zelf kopen.
Stallen worden door alle stalgenoten elke dag nagelopen op drollen, deze worden er dan uitgevist.
Paarden staan 11 maanden per jaar van minimaal 7 tot 16 uur buiten, op extreme dagen na.
Wordt in principe geregeld, maar als je er bent, wordt er wel verwacht dat je meehelpt zeg maar. Soort van luxe doe-het-zelf dus,

Is overigens regio Den Haag en daar is land maar al te schaars dus ben erg blij met mn stekkie.
Waar doe ik het van? Werken :+.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:11

Is dat bedrag normaal om dan ook nog mee te moeten helpen in jouw omgeving? :oo

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:48

Uhm jup. Als ik naar een stal zou gaan met een binnenbak, of waar ze alles voor je doen is een prijs van 350/375 euro per pony/paard nieteens veel hoor en dat is dan vaak nog ex een bedrag voor bijvoorbeeld buiten zetten, of stapmolengebruik etc. Stalling gemiddeld ligt heir gewoon errug hoog :(. Ze kunnen het vragen dus ja, ze maken er goed gebruik (misbruik dus :P ) van de staleigenaren :j.
Op die grote stallen is er trouwens ook geen tot nauwelijks land. Ik betaal dan liever meer voor een stal waar ik zelf minder heb maar waar mijn paard echt lekker paard kan zijn, dan dat ik net zo veel of nog meer betaal voor een stalling waar alle luxe inzit maar je paard vervolgens 23 uur per dag in zn stalletje staat.

Daarbij heb ik het er wel voor over. Sta op een kleinschalige pensionstal waar de sfeer super is en als ik eens een dagje niet kan is dat meestal ook prima. En zolang ben ik niet bezig met die 7 stallen nalopen op drollen :).

Of ik moet verder weg gaan staan, daar zijn wel meer stallen met meer land en voor wat goedkoper, maar ook vaak doe-het-zelf stalletjes en met halfpension waar ze alleen in de zomer op het land mogen.. En vaak zijn het ook weer grotere stallen. Gewoon omdat de vraag naar land hier zo belachelijk groot is.
Dus ja, dan komen er ook nog reiskosten bij, want die stallen zitten op minimaal 20/25 minuten weg.

Edit: Wat hier overigens ook nog meer meespeelt is de omgeving. Hier zit je met 10 minuutjes op het strand en met een half uurtje in de polder, waar vanuit je door kan naar bos, duin en ander strand. Bij die plaatsen verder weg is het vrij beperkt: voornamelijk langs de fietspaden en een paar perkjes en mini-bosjes zeg maar.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:13

277 euro per maand,

Moet er inderdaad hard voor werken :j
Ik woon ook nog thuis, daar baal ik erg van maar het sparen gaat een stuk langzamer
met dit stalgeld. Ik ben juf op een voorschool dus het geld stroomt ook niet binnen
ofzo :')

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 00:03

ben net verhuisd met pony en schat dat ik deze maand zo €180 kwijt ben, ligt er een beetje aan hoeveel vlas ik nog gebruik. Op mijn oude stal zou ik €240 kwijt zijn.

Heb der altijd zelf betaald, doe deeltijd studie en werk part time.