Spoed wit paard totaal niet meer schoon te krijgen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 23:11

Lara_Silver schreef:
Jeetje wat een gestoorde, Robijn wasmiddel op een paard gebruiken... Dat je je eigen haar en hoofdhuid naar de vaantjes wil helpen maar de kwestbare paardenhuid volledig ontvetten? Is toch niet normaal, dat is nog veel erger dan shampoo.

Ts, maak je maar geen zorgen hoor. Dit gaat er gewoon uit hoor. Het is haar en mest, daar komen geen blijvende vlekken van. Ik kan in noodgeval ook Zilvershampoo aanraden, en dan als het nodig is een paar keer herhalen. Maar eerst heel goed borstelen, dan nat maken verder borstelen met een plastique borstel en dan de shampoo, weer borstelen en in laten trekken. Je paard krijgt er na herhalen wel een paarse gloed van.

Verder zou ik het niet te gek maken, paardenshampoo is nog altijd het beste voor de huid van je paard, dus zolang het daar mee kan zou ik dat proberen. Of anders babyshampoo, dat is ook vrij vriendelijk.

Ik leef wel met je mee hoor, ik ken het probleem:

[ Afbeelding ]

Och jeetje :Y)
Bedankt voor alle tips, mocht ik de gouden tip hebben dan laat
ik het jullie weten *\o/*

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:31

Robijntjah schreef:
Geen irritatie bij mijn schimmel, totaal niets :D

En dat je het niet safe vind is een mening en wat anders dan iemand gestoord noemen :j

Dat is geen mening.
Dat is een feit.

Er zijn zat paarden die er niet tegen kunnen..

Dus mijn advies is nog steeds dat het niet safe om zomaar een paard wat JIJ dus niet kent te gaan wassen met wasmiddel voor kleding

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:36

Ik heb een mooie lieve merrie maar wel met veel wit. Met zilver shampo wassen werkt onvoldoende, zelfs na intrekken werkt het niet. Wat bij haar werkt is betadine scrub. Even goed insoppen op je harde borstel en dan goed in de vacht inmasseren. En dan uit spoelen.

Worden ze heerlijk schoon van.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:46

Betadine shampoo of zilver shampoo

Memere

Re: Spoed wit paard totaal niet meer schoon te krijgen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:51

indd zilvershampoo.
Dreft werkt ook :')
Heb ooit eens gelezen en gehoort dat houtskool over hele lichaam doen en wat laten intrekken endan kammen/wassen dat ze er spierwit van worden.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 01:16

Dreft is niet goed hoor, net als robijn. Daar gaat de hele vetlaag van aan gort.

Ik was met betadineshampoo en citroensap. Dat citroen trekt de gele kleur er een beetje uit. Daarna in poederen met talkpoeder. Spierwit... Voor tenminste 1,5 uur :)

Mare wat ook helpt is hem veel laten rollen in zand. Dus voor je wast of poetst eerst het zand in en laten rollen. Veeg je het er vaak makkelijker af.
Enne stro in z'n stal. Want hoewel die evengoed nog in mest zal liggen. Helpt het stro om vocht op te nemen. Daardoor krijg je minder natte mestvlekken.

oretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 08:37

Aangekoekte plekken met baby-olie, werkt super!!!!

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 08:46

wat ik ook eens heb gehoord, van iemand die aan hondenshows deed: maizena papje maken, laten drogen en dan afborstelen.

Lijkt mij veiliger dan zilvershampoo en andere shampoos die zijn genoemd. Plus het is goedkoop.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 08:55

paard op de manege was ook wit en die moest toen ook voor een carroussel uitvoering weer schoon zijn en die is ook met biotex toen gewassen. de plekken althans. daarna deken op.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:51

Lara_Silver schreef:
Ts, maak je maar geen zorgen hoor. Dit gaat er gewoon uit hoor. Het is haar en mest, daar komen geen blijvende vlekken van.

Dat is dus echt niet waar.....

In een vieze stal (zonder bodembedekking maar rubber zoals mijn merrie eerst ook had) creeerde ze vlekken op de niet door deken afgedekte delen en die krijg je NIET schoon. Het gaat er echt NIET uit.

Je kan het wel 20x achterelkaar wassen met allerlei soorten shampoos/biotex maar niets hielp, het is helemaal ingetrokken :( Ze heeft die hele winter met groene bovenbenen en groen hoofd gelopen. geen porum.

Staart is ook on-red baar :( Blonderen zou voor de staart alleen nog helpen.

Maar nu in een vlasstal (waarbij urine dus snel zakt en elke dag drollen eruit) blijft ze gewoon een stuk schoner. Zand is niet 'vies' dat schuurt juist lekker schoon. Voorkomen is beter dan genezen.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:02

Heb iid ook wel eens gehoord dat (houts)kool werkt, heb het 1 keer zien gebruiken en werkte wel iets, maar de vlek ging er niet uit.
Een verzorgpaard van mij had zo'n vlek op zijn achter been(stond ook op rubbermatten en diet op stro), gewoon iedere keer dat ik er was zitten schrobben (met plastic of rubberborstel), eerst droog, dan nat met warm water, dan groene zeep uit een pot (van die dikke, smeerbare) erbij, 10 minuten intrekken, borstel even door t warme water, weer schrobben, uitspoelen.. Heb dit iedere keer dat ik er was gedaan en t werd steeds iets beter.. t duurt even.. maar ja de aanhouder wint!

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 13:01

Hij kan echt niet op bodembedekking dus moet
echt puur op de rubberen tegels.
Ik denk dat ik idd maar moet wachten tot
hij verhaart is en volgend winter elke dag bijhouden :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:07

Wat maakt het uit als ie z'n bodembedekking opeet? Beetje stro eten kan bij de meeste paarden echt geen kwaad.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:15

Toydoll schreef:
Lara_Silver schreef:
Ts, maak je maar geen zorgen hoor. Dit gaat er gewoon uit hoor. Het is haar en mest, daar komen geen blijvende vlekken van.

Dat is dus echt niet waar.....

In een vieze stal (zonder bodembedekking maar rubber zoals mijn merrie eerst ook had) creeerde ze vlekken op de niet door deken afgedekte delen en die krijg je NIET schoon. Het gaat er echt NIET uit.

Je kan het wel 20x achterelkaar wassen met allerlei soorten shampoos/biotex maar niets hielp, het is helemaal ingetrokken :( Ze heeft die hele winter met groene bovenbenen en groen hoofd gelopen. geen porum.

Staart is ook on-red baar :( Blonderen zou voor de staart alleen nog helpen.

Maar nu in een vlasstal (waarbij urine dus snel zakt en elke dag drollen eruit) blijft ze gewoon een stuk schoner. Zand is niet 'vies' dat schuurt juist lekker schoon. Voorkomen is beter dan genezen.

Geloof me die van mij heeft ook al allerlei vlekken gehad die ik de hele winter enkel met een borstel aanraakte. Van mest tot grasvlekken aan toe. In de winter is zijn staart geel tot bruin en die is in de zomer gewoon weer spierwit. Dat het niet uit je deken gaat kan ik me wat bij voorstellen. Maar haar, daar groeit het gewoon uit hoor, net als permanent uit mensenhaar. Het enige waar ik me bij kan voorstellen dat die niet wit wordt bij anderen is de staart, dat is namelijk echt een rotklus om die weer wit te krijgen. Maar het lichaam, echt niet hoor daar gaan uiteindelijk alle vlekken uit. Het is natuurlijk ook een kwestie van een goed stalmanagement, vaker drollen scheppen en op de plekken waar ze ligt opstrooien 's avonds. Die van mij staat nu weer op stro en ik merk helaas dat hij vaker nare vlekken heeft dan op stro-korrels.

cecil: Die van mij kreeg toen hij op strokorrels stond zelfs een kleine plak stro met z'n hooi, zodat hij twee soorten ruwvoer met een beetje structuurverschil had om op te knabbelen. Aangezien je paard op tegels staat zou ik van die situatie profiteren en gewoon altijd een kleine hoeveelheid stro in zijn box leggen, zo heeft hij wel wat te knabbelen maar kan zich niet volvreten met schadelijke bodembedekking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:20

Kan hijook niet op houtkorrels? Dat wordt een poeder en smaakt echt helemaal nergens naar....je kunt het proberen...ik geef voor de nacht een emmer met senor priores geweekt en een flinke hoeveelheid hooi, hebben ze volle buik ..heb ook een schimmel

Shimene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:26

Ooh jeetje, hij ziet er echt heel vies uit!
Ik doe het altijd met zilershampoo..

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 13:35

russel schreef:
Kan hijook niet op houtkorrels? Dat wordt een poeder en smaakt echt helemaal nergens naar....je kunt het proberen...ik geef voor de nacht een emmer met senor priores geweekt en een flinke hoeveelheid hooi, hebben ze volle buik ..heb ook een schimmel

Nee stro korrels, stro, zaagsel, vlas hij eet alles

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 13:37

Hij is helaas erg gevoelig voor wat hij binnen
krijgt, gevoelige buik.
Heeft hier voor ook in de kliniek gestaan, stro eet hij tot het
laatste snippertje op en ligt vervolgens nog in de mest :')

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:42

cecil schreef:
russel schreef:

Nee stro korrels, stro, zaagsel, vlas hij eet alles

Hoeveel hooi krijgt je paard?

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 14:02

Hij krijgt 4a5 keer flinke hoeveelheid hooi
in een slowfeeder en is met 1 hooi beurt
à anderhalf uur a2uurtjes bezig.
Meer mag hij niet, net als geen gras ivm zijn gevoeligheid!!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:05

Gewoon driehoek vloeibare zeep.
Krijg je alles mee schoon en alles mee wit.

Ik doe mijn Haf zijn staart altijd 3x met driehoek wassen en daarna met cowboy magic, kwartiertje intrekken en ik heb alles weer schoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:49

Mijn ervaring is dat ze houtkorrels niet eten. Maar als het hooi te weinig struktuur bevat hebben ze ook behoefte aan eten...een plakje voederstro mengen met je jooi doet wonderen.

Ik zou alleen met shampo voor paarden wassen, als het dier zonder deken buiten staat, moet zijn vacht een vetlaag houden anders wordt hij nat tot op zijn huid en dat is niet de bedoeling.

Ik zou alleen wassen als je een concours hebt, als ze kunnen rollen in het zand is mijn evaring dat ze dan schoonschuren, zelfs de vieze staart wordt weer schoon, heb dus een schimmie die nu erg vies is, in de regen met een flinke rolbeurt in de bak en hij is al bijna schoon....

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 20:12

Cloud kan daar dus niet tegen, ook niet tegen een beetje stro!
hij is geschoren (behalve de benen) dus staat onder de dekens.
Ik wacht op zijn zomer vachtje en ga het dan braaf bijhouden :')

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:16

Even een abbo :)

xdanieijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:17

ik heb een paint dus ik herken je probleem ..
ik was haar min 1x per week om alles bij te houden want als je het te lang laat zitten, trekt het in de huid en gaat het steeds moeilijker weg..
ik gebruik van alles; cowboy magic, zilver shampoo,groene zeep en bij mijn paint werkt het wel goed :)

succes! :j