Alle ideeën van droge paddock en draineren is leuk maar veel stallen
Hebben dat gewoon niet. Ik ben al vaker verhuisd met mijn paard en
Ze heeft vaak toch in een (te) natte paddock gestaan.
Ze is ook nog eens erg dominant en heeft losse achterbenen, dus ze staat nu
En een kleinere paddock voor ongeveer 4 tot 6 uurtjes. Ik vind het genoeg

Voorjaar/zomers staat ze wel 24/7 buiten in een groep
), en ze is weer vrolijk en zichzelf. Had ik nooit verwacht dat een paard die nooit op stal heeft gestaan, zich prima vermaakt in haar stal met buitenluik waar ze lekker naar buiten kan kijken.
Je kunt beter een hond op een flat houden en veel met hem doen, dan hem de hele dag in de tuin laten want dan verveelt ie zich ook te pletter. Je kunt een hond in dat opzicht niet vergelijken met een paard; als een hond genoeg los kan rennen en spelen en een werkhond kan werken, dan ligt ie de rest van de tijd tevreden naast de baas op de bank te snurken
Een paard heeft veel meer continue beweging nodig.
Maar soms ben ik wel erg moe, want ik heb ook nog een baan en loop ook nog steeds die uren met mijn honden en ben ook graag 'savonds met vriendje thuis...
jaaa, gulden middenweg, dat grote grijze gebied. Dat is echter afhankelijk van zoveel factoren, kunnen we daar wel een welzijnswijzer voor opzetten en doen gelden?
Ik lees nl. ook verhalen van mensen die in situatie 1 prima happy waren, uiteindelijk ging er iets aan het geweten knagen. Andere inzichten, benadering of visie? En daarop besloten hebben te kiezen voor verandering van situatie 1 naar een beter alternatief. ja, dat grijze gebied is groot. Wat heeft een paard aan 4u buiten staan om vervolgens weer 20 u in een hok van 3x3 te staan. Genoeg te eten maar kan de kont niet keren (zeg 1.70 cm of zo). Goh wat hebben ze een ruimte in de box.