Kleinschalige pensionstal, is hier interesse in?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura__xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:37

Ik woon in utrecht, maar als ik in jouw omgeving zou wonen, zou ik best intresse hebben ;)

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:43

Nou als ik een nieuw paard kreeg kwam ik meteen bij jou! We betaalde nu 295,- per maand en dat was helemaal in eijsden terwijl ik zelf in maastricht woon!

no--a

Re: Kleinschalige pensionstal, is hier interesse in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:58

Ik neem aan dat jullie op de hoogte zijn van de kosten die jullie maken als jullie jarenlang zelf veel paarden op stal hebben gehad. Bovendien ben je gewend aan de routine van het binnen/buiten zetten, voeren, mesten etc.
Ik weet natuurlijk niet wat het aanbod in jouw omgeving is en hoe de prijzen daar liggen, maar vind 200 euro zelf een nette prijs! Qua faciliteiten kan je niet de hoofdprijs vragen, steeds meer mensen willen graag binnenbakken, veel paddocks, overdekte longeercirkels en stapmolens. Maar voor een goed onderhouden, net pension waar alles geregeld word én met mooie uitrijmogelijkheden vind ik het een prima prijs!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:27

Mensen, zouden jullie echt blij zijn met een stal als dit, alleen maar omdat het goedkoper is dan wat je nu hebt? Met paarden die hoofdzakelijk 14 uur of meer in een box moeten staan en waar het belangrijker is dat dekens niet kapot kunnen gaan , dus worden paarden alleen buiten gezet? Ik snap dat niet. Dat zou voor mij echt het meest belangrijke punt zijn, welzijn van het paard.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:37

10 uur op de wei, een uur losgooien en een uur rijden. 12 uur op stal waarbij ze in die 12 uur tweemaal hooi krijgen, er zijn stallen waar het slechter is.
Verder ben ik van mening dat mensen een groter probleem maken van een dagdeel op stal dan de paarden, maar goed, dan trek ik waarschijnlijk een andere beerput open.
Niet ieder paard is hetzelfde, dus ja, laat mensen tevreden zijn met deze plek wanneer dit past voor hun paard. Zou jouw paard niet tevreden zijn op deze plek, dan zijn er 100 andere stallen waar je uit kan kiezen.

Ik vind het altijd zo erg als er gestrooid wordt met het verwijt dat mensen niet zouden inzitten met het welzijn van hun paard. Iedereen doet zijn best. En ja, er worden paarden gehouden op zeer onvriendelijke manieren, maar is dat een reden om iedere niet 24/7 buiten-stal bij voorbaat!! af te knallen?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:44

Nee, niet 10 uur op de wei, maar 7,5 uur volgens de OP. Ben je misschien zelf nog een 1,5 uur met je beest bezig, kom je toch niet verder dan 9 uur. Kortom, dan staan ze gemiddeld 15 uur in een box opgesloten. Ik ben niet alleen maar voor 24/7 buiten stallen, hoe kom je daar bij? Maar dit vind ik een ander uiterste, vééls te kort. En dat er stallen zijn waar het slechter is, wil niet zeggen dat dit dan maar moet.
En of paarden er een probleem van maken... nee, die hebben het maar te accepteren. En dat doen ze dan ook. Hoe vaak hoor je niet dat paarden veel meer ontspannen zijn in omgang en rijden als ze gewoon normale tijden buiten komen... die discussie ga ik niet aan hier. Het gaat er om dat 9 uur buiten of bezig (als de eigenaar al elke dag komt, en al 1,5 uur met het beest bezig is) over het algemeen gewoon veels te weinig is. Komt hier zelfs bijna niet meer voor, alleen als het echt pleuris weer is.

En iemand die zich meer zorgen maakt over het kapot gaan van zijn deken dan of het paard goed verzorgd wordt, doet NIET z'n best. ´Dus die laatste twee zinnen van je zijn totale onzin.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:46

Je gaat die discussie niet aan, maar je gooit wel de knuppel in het hoenderhok? Sla mij nu dood. :?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:47

Nee, ik hoopte eigenlijk op een serieus antwoord van mensen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:48

Je krijgt een serieus antwoord en je werpt het weg als totale onzin.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:56

Als ik dit zo lees zou ik haast willen dat ik in Limburg woonde haha :D
Ik heb niet alle berichten door gelezen, maar ik vraag me gewoon af. Wat nou als ik bijv. mijn paard sta te longeren in de bak. Ik ben net 10 minuten bezig. En dan kom jij de hoek om omdat je wilt springen (of rijden?) hoe zit het hiermee?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:10

ik woon nu in zeeland en betaal 160 euro per maand incl hooi en stro en heb heel veel mogelijkheden.
mesten doen we dan zelf.

binnenbak buitenbak agterberg longeerbak ook, 6 paddocks, 20 grote weilanden voor groepjes van 5 a 6 paarden en 20 kleine weides waar menen hun paard prive kunnen zetten.
stapmolen, solarium, ohww en spiegelwand in de binnenbaan. strand, bos en duinen op 20 min rijden met je paard.
wasplaatsen ook aanwezig warm en koud water.

in gelderland vlakbij utrecht betaalde ik 300 per maand per paard vol pension wel met een binnenbaan van 80 meter maar minder weidegang en minder voorzieningen.

dus ik denk dat je niet te duur bent maar ook niet goedkoop, denk dat je stallen zo vol zitten voor dat geld.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:15

GamblersCup schreef:
Mensen, zouden jullie echt blij zijn met een stal als dit, alleen maar omdat het goedkoper is dan wat je nu hebt? Met paarden die hoofdzakelijk 14 uur of meer in een box moeten staan en waar het belangrijker is dat dekens niet kapot kunnen gaan , dus worden paarden alleen buiten gezet? Ik snap dat niet. Dat zou voor mij echt het meest belangrijke punt zijn, welzijn van het paard.

ik denk dat je dan ook de mogelijkheid moet hebben op je stal of in je omgeving om dat te kunnen, bij ons mogen de paarden in de winter helemaal niet de wei op, dan staan sommige paarden 23 uur op stal.. het is zielig en paarden hebben beweging nodig zeker om de bloedcirculatie op gang te houden maar niet bij iedereen kan dat.
wij lossen het op door de paarden overdags in de molen en paddock te zetten, maar genoeg bij ons op stal die dat niet kunnen of doen.. bij ons betaal je wel 2 euro voor de stapmolen per keer.. dus gaat je paar elke dag in de molen betaal je 50 euro per maand erbij.
dan komt je biks en muesli er nog en kom je ook al gauw op 300 per maand.. veel mensen vinden dat allemaal te veel en kiezen dan een goedkopere stal.. maar dat wil niet zeggen dat ze daarom minde goed voor hun paard zorgen.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:11

Ik zou zo komen ben op zoek naar wat anders maar helaas ik woon in N-H

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:17

Ik zit niet in de omgeving maar wil wel graag mijn mening geven over de stal. Prijs kan ik niets van zeggen, de boxen zijn ruim en met buitenluik. Dichtbij rijmogelijkheden en een grote buitenbak.

Maar de weitjes waar ze in komen zijn meer grote rijbakken. Die kun je onmogelijk goed houden kwa gras en bodem als ze daar iedere dag instaan. Erg klein waardoor ze niet een flinke sprint kunnen trekken als ze willen. En zeker in de zomer zouden ze mij te kort buitenstaan. Waarom al om half 4 naar binnen gooien als het tot half 11 licht is. Dat snap ik dan niet. Laat ze dan lekker lopen en gooi ze s avonds pas weer naar binnen.

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:55

my_precious schreef:
GamblersCup schreef:

ik denk dat je dan ook de mogelijkheid moet hebben op je stal of in je omgeving om dat te kunnen, bij ons mogen de paarden in de winter helemaal niet de wei op, dan staan sommige paarden 23 uur op stal.. het is zielig en paarden hebben beweging nodig zeker om de bloedcirculatie op gang te houden maar niet bij iedereen kan dat.
wij lossen het op door de paarden overdags in de molen en paddock te zetten, maar genoeg bij ons op stal die dat niet kunnen of doen.. bij ons betaal je wel 2 euro voor de stapmolen per keer.. dus gaat je paar elke dag in de molen betaal je 50 euro per maand erbij.
dan komt je biks en muesli er nog en kom je ook al gauw op 300 per maand.. veel mensen vinden dat allemaal te veel en kiezen dan een goedkopere stal.. maar dat wil niet zeggen dat ze daarom minde goed voor hun paard zorgen.

Maar op zo'n manier wil je toch helemaal geen paard houden? Als ik een paard koop wil ik van te voren weten waar het gaat staan, als ik alleen maar pensionstallen vind met beperkt weidegang dan zou ik NOOIT een paard aanschaffen.
En mochti k het paard al hebben dan zou ik net zolang door zoeken totdat ik een stal vind waar er wel ruim voldoende weidegang geboden wordt.

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 14:55

Maar goed, ik besef nu dat ik offtopic ga.

Succes TS!

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 15:14

De weien van ons zijn inderdaad niet heel erg groot maar worden super goed onderhouden en bemest en ingezaaid dat wij altijd in de zomer weer hele nette weides hebben, als het erg nat weer is gaan ze ook eerst allemaal lekker uitrazen op de bak en erna met hooi de wei op zodat de eerste energie eruit is.

@ Gamblerscup, ik heb zelf nooit gezegd dat de paarden alleen op de wei staat. Bij ons staan ze nu zelf per 2 of per 3. Maar veel mensen op pensionstallingen WILLEN juist dat hun paard alleen staat ivm kapotte dekens en blessures. Dat is iets anders dan dat ze van mij alleen moeten staan.

Wij pachten zelf nog 1 hectare van een boer maar de afspraak is tot nu toe dat alleen onze paarden daar op mogen. We willen graag overgaan tot koop maar dit is nog niet rond. Op die extra hectare zouden we dan nog een paddock willen maken en extra weidegang.

@ Karuna: De weide tijd is een gemiddelde. Tuurlijk staan de paarden bij ons vaker tot laat op de wei. Als het warm is soms de hele nacht en dan 's middags op de stal. Maar in de winter komen ze vaker om half 4/4u naar binnen of gaan ze wat later naar buiten. Wij passen de voertijden ook aan aan het licht zegmaar.

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 15:23

Susyb schreef:
Als ik dit zo lees zou ik haast willen dat ik in Limburg woonde haha :D
Ik heb niet alle berichten door gelezen, maar ik vraag me gewoon af. Wat nou als ik bijv. mijn paard sta te longeren in de bak. Ik ben net 10 minuten bezig. En dan kom jij de hoek om omdat je wilt springen (of rijden?) hoe zit het hiermee?

Bij ons gaat nu rijden voor longeren/losgooien. Ik zelf heb er geen probleem mee als ik ben aan t rijden en er iemand bij mij zou willen longeren.
Maar als jij dus eerder in de bak zou zijn dan iemand die rijd en ik zou graag willen springen moet ik wachten want jij was eerder of zou ik alvast wat stappen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 19:26

Ah, TS is zich aan het aanpassen wat weidetijden betreft! Heel goed! Zo wordt het interessant voor iedereen :)

Duuk2011, ik ben het helemaal met je eens. Natuurlijk zorg je dan niet goed voor je paard, en nog bewust ook.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 19:36

Ik denk zeker dat er vraag is naar kleinschalige pensionstallen, ik zelf zou nooit op een grootschalige willen staan en heb ook altijd bewust naar klein gezocht.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 01:32

Duuk2011 schreef:
Maar goed, ik besef nu dat ik offtopic ga.

Succes TS!

als je 5 paarden hebt vind je niet zo snel een pensionstal waar je ze allemaal in 1 keer neer kan zetten..
mijn paarden lopen gemiddeld wel 5 uur per dag het is alleen jammer dat in de winter de paarden niet naar buiten kunnen in de wei.
de mogelijkheden zijn er gewoon niet in mijn omgeving (helaas)
ik zou best meer willen betalen voor mijn paarden op een pension als ze overdags lekker naar buiten kunnen..
daarom denk ik dat ts helemaal niet duur is.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:48

Castello91 schreef:
Nikass schreef:
Ik woon niet in de regio, maar ik zou zeker geinteresseerd zijn. Mits de bak echt een goede bodem heeft.
Liever zou ik zelf uitmesten, dat wel.
En voor mij is zes paarden wat weinig. Ik zou niet wilen dat ze alleen komt te staan.
Maar verder klinkt het prima, ook de prijs.

Mag ik de reden weten dat jij liever zelf zou mesten?
Wij hadden in gedachten dat als wij zouden mesten we zeker weten dat het goed gebeurd en we zeker weten dat de paarden in een schone stal staan en we kunnen letten op wormen enz.
Een paard alleen is ook niet mijn voorkeur, bij ons staan ze nu altijd met 2 of soms 3. Maar onze weien zijn wel aan de krappe kant voor 3 paarden en veel mensen leken juist te willen dat hun paard alleen op de wei stond (blessures, kapotte dekens enz.).

Zelfde gedachte als jullie: dat het dan tenminste goed gebeurd. Daarnaast wordt in volpension vaak twee of drie keer per week uitgemest en evt tussendoor opgestrooid. Ik mest liefst elke dag uit. Dit is voor personeel van volpension vaak niet haalbaar.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:50

Doe wat ik gedaan heb.

Je krijgt een stal vrij en vul die stal met een pension klant.

Maar doe wel onderzoek naar het verleden van de nieuwe pensionklant.

Is het een stalhopper, niet aan beginnen.[/quote]

Hey bedankt! :( Ik voel me intussen ook behoren tot het clubje stalhoppers... niet uit vrije wil, maar omdat ik het beste zoek voor mijn paard binnen de beperkingen van mijn regio. Dus me hierop meteen afwijzen is wel wat kort door de bocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:52

Ik vind het wel apart om te lezen dat mensen 9 uur weidegang nog weinig vinden..
In de zomer mag het van mij ook zéker meer, maar in de winter??
Als het om 5 uur gewoon echt donker is?
Moeten ze dan 's ochtends om 7 uur al de weide op zijn,en dan tot 5 uur 's middags?
Dat is ook 'maar'10 uur.
De mijne staat in de wintermaanden maar rond de 6 uur buiten,wat ik ook wel te weinig vind overigens.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:53

Ariebren schreef:
Ariebren schreef:
Probeer eerst maar eens 5 pension klanten te krijgen.

In mijn regio wordt er constant geadverteerd met stalling vrij voor paard of pony.

Ligt dat niet voor een groot deel ook aan de pensionhouder?
Ik ken er zat die nog nooit een ad hebben geplaatst en toch een wachtlijst hanteren.

Haha, ik krijg ook wantrouwen bij stallen die vaak adverteren, goede stallen staan bijna altijd vol met een wachtlijst is mijn ervaring. Twee jaar terug ging ik naar een nieuwe stal waar ik een van de eerste klanten was, vergelijkbaar met wat TS beschrijft, begonnen met 6 stallen en dat werd later uitgebreid naar 16 (ze hadden erg veel grond).
Verzorging was goed, er was ook individuele weidegang mogelijk (wat maar weinig stallen bieden en toch heel veel mensen willen) het stond meteen vol met een wachtlijst, ook met de uitbreiding, en dat terwijl ze toch 225€ per maand vroegen en de buitenbak wat opstartproblemen had en veel te zwaar was (wel een goede binnenbak op 10 minuten stappen). Ik denk dat er in Limburg net zo goed vraag is naar zulke stalling als in Brabant, zou er gewoon voor gaan. Een ding om misschien nog aan te denken, is er een wc voor pensionklanten?[/quote]

In regio Amsterdam niet hoor, stallen die wat te bieden hebben (niet altijd mijn smaak - maar goed in hun aanbod) staan vol. Anderen lopen leeg.

Geluk voor jouw.
Maar gerenomeerde stallen met wachtlijsten staan nu ook met lege stallen.
En ik heb het niet over eentje, maar meer dan 15 stallen.[/quote]