Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GamblersCup schreef:Mensen, zouden jullie echt blij zijn met een stal als dit, alleen maar omdat het goedkoper is dan wat je nu hebt? Met paarden die hoofdzakelijk 14 uur of meer in een box moeten staan en waar het belangrijker is dat dekens niet kapot kunnen gaan , dus worden paarden alleen buiten gezet? Ik snap dat niet. Dat zou voor mij echt het meest belangrijke punt zijn, welzijn van het paard.
my_precious schreef:GamblersCup schreef:Mensen, zouden jullie echt blij zijn met een stal als dit, alleen maar omdat het goedkoper is dan wat je nu hebt? Met paarden die hoofdzakelijk 14 uur of meer in een box moeten staan en waar het belangrijker is dat dekens niet kapot kunnen gaan , dus worden paarden alleen buiten gezet? Ik snap dat niet. Dat zou voor mij echt het meest belangrijke punt zijn, welzijn van het paard.
ik denk dat je dan ook de mogelijkheid moet hebben op je stal of in je omgeving om dat te kunnen, bij ons mogen de paarden in de winter helemaal niet de wei op, dan staan sommige paarden 23 uur op stal.. het is zielig en paarden hebben beweging nodig zeker om de bloedcirculatie op gang te houden maar niet bij iedereen kan dat.
wij lossen het op door de paarden overdags in de molen en paddock te zetten, maar genoeg bij ons op stal die dat niet kunnen of doen.. bij ons betaal je wel 2 euro voor de stapmolen per keer.. dus gaat je paar elke dag in de molen betaal je 50 euro per maand erbij.
dan komt je biks en muesli er nog en kom je ook al gauw op 300 per maand.. veel mensen vinden dat allemaal te veel en kiezen dan een goedkopere stal.. maar dat wil niet zeggen dat ze daarom minde goed voor hun paard zorgen.
Susyb schreef:Als ik dit zo lees zou ik haast willen dat ik in Limburg woonde haha
Ik heb niet alle berichten door gelezen, maar ik vraag me gewoon af. Wat nou als ik bijv. mijn paard sta te longeren in de bak. Ik ben net 10 minuten bezig. En dan kom jij de hoek om omdat je wilt springen (of rijden?) hoe zit het hiermee?
Duuk2011 schreef:Maar goed, ik besef nu dat ik offtopic ga.
Succes TS!
Castello91 schreef:Nikass schreef:Ik woon niet in de regio, maar ik zou zeker geinteresseerd zijn. Mits de bak echt een goede bodem heeft.
Liever zou ik zelf uitmesten, dat wel.
En voor mij is zes paarden wat weinig. Ik zou niet wilen dat ze alleen komt te staan.
Maar verder klinkt het prima, ook de prijs.
Mag ik de reden weten dat jij liever zelf zou mesten?
Wij hadden in gedachten dat als wij zouden mesten we zeker weten dat het goed gebeurd en we zeker weten dat de paarden in een schone stal staan en we kunnen letten op wormen enz.
Een paard alleen is ook niet mijn voorkeur, bij ons staan ze nu altijd met 2 of soms 3. Maar onze weien zijn wel aan de krappe kant voor 3 paarden en veel mensen leken juist te willen dat hun paard alleen op de wei stond (blessures, kapotte dekens enz.).
Ariebren schreef:Ariebren schreef:Probeer eerst maar eens 5 pension klanten te krijgen.
In mijn regio wordt er constant geadverteerd met stalling vrij voor paard of pony.
Ligt dat niet voor een groot deel ook aan de pensionhouder?
Ik ken er zat die nog nooit een ad hebben geplaatst en toch een wachtlijst hanteren.