O jee stallingsstress! Welke stal raden jullie me aan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

welke raad jij mij aan om te kiezen?

Stal 1: waar ik nu net 5 dagen sta
Geen stemmen
Stal 2: de kleine hitactief stal
17 (22%)
Stal 3: waar vriendin van me staat
57 (77%)

Totaal aantal stemmen: 74

Ginootje

Re: O jee stallingsstress! Welke stal raden jullie me aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:42

Hoever is Rhoon voor jou?

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:43

Jibbel schreef:
Stal vossenburg in rhoon misschien? Daar hebben ze ook hitactief (en gewone stalling dacht ik).

Die wou ik ook voorstellen! Stal Vossenburg heeft inderdaad een goede hit actief stal en een normale stalling! Het is er gezellig en word goed voor je paard gezorgd! Je hoeft niet zelf te mesten en te voeren! Een goede buitenbak die altijd te rijden is!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:59

Ik zou terug gaan naar je oude stal, in dat uur extra reistijd per dag voor stal 3 (enige optie waar je erg positief over bent) kun je ook met je paard gaan stappen als er iets is...

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:19

ik zit nu een beetje in de zelfde situatie, ik stond op een doe het zelf stal. Opzich idiaal totdat ik een supere gave baan buiten de stad kreeg.Eind augustus verhuisd naar een andere stal waar alles gedaan werd. Totdat ik 1 december een briefje ontving dat ze in de winter de paarden niet meer binnen/buiten zetten.
Ik ga as helaas as dinsdag me paard weer verhuizen, nu naar een grote stal/manege met alles erop en der aan. Alleen in het weekend zelf binnen/buiten zetten, 2 binnenbakken, goede buitenbak, solarium, goede wasplaats, buiten onbeperkt ruwvoer en dat voor ´´maar´´ 265 euro. Ohh het is ook nog vlakbij huis.
Veel succes met je speurtocht, hopelijk vind je spoedig iets

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 21:32

Ginootje schreef:
Jibbel schreef:
Stal vossenburg in rhoon misschien? Daar hebben ze ook hitactief (en gewone stalling dacht ik).

Die wou ik ook voorstellen! Stal Vossenburg heeft inderdaad een goede hit actief stal en een normale stalling! Het is er gezellig en word goed voor je paard gezorgd! Je hoeft niet zelf te mesten en te voeren! Een goede buitenbak die altijd te rijden is!

Mocht jij nu op stal Vos staan.... dan zou ik het fijn vinden als je me van mijn 13e plek (wachtlijst) naar de eerste plek verzette;-)... Kortom, bij Stal Vos in Rhoon sta ik op de wachtlijst maar gaat nog eerruuugg lang duren aangezien er maar 26 paarden in de hit passen en ik op wachtlijst plaats 13 sta.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:04

Dat zou ik graag doen maar ook ik sta op de wachtlijst haha! Mijn vriendin staat hier al vanaf het begin dat de HIT er is! En zo ben ik er ook in gestroomd! Ik weet ook niet hoelang het nog gaat duren! Als ik eruit ben welk paardje ik ga nemen krijg ik een gewone stal en dan als er plek is in de HIT ga ik de HIT in! En je moet gewoon nog een keer wat van je laten horen! Dan weten ze dat je nog intresse heb! Omdat ze vaak mee maken dat er mensen op de wachtlijst staan die helemaal geen intresse meer hebben maar dan niet laten weten dat ze er graag vanaf willen!

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:17

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:35

Doe wat Ginootje zegt, staar je niet blind op nummer 13, veel mensen staan op een wachtlijst en als het puntje bij het paaltje komt blijkt dat er heel veel mensen die boven je staan inmiddels niet meer willen of al een andere stal hebben. Dit was bij onze stal ook zo.
Onze pensionhouder was eerder geneigd mensen te benaderen die contact hielden dan degene die een keer de gegevens achterlieten en nooit meer van zich lieten horen. Als hij die belde hadden 9 van 10 al een andere stal gevonden en geen belangstelling meer.

Overigens, ik zou kiezen voor stalling 3, alhoewel de afstand wel een probleem is.
Maar ik heb liever dat mijn paard 2 of 4 uur buiten staat in een droge paddock dan 8 uur in een blubberboel.

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 22:46

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie advies en tips. Ik had besloten om as weekeind met de stalbaas te praten om te kijken hoeveel uren mijn meisje nu effectief buitenkomt. Immers, nu is de vakantie voorbij dus kan ze hopelijk langer op de paddock. Als ze dan minder dan 2 uur pd buiten zou komen, zou ik naar stal 3 gaan verhuizen...

Maar, ik ben net gebeld door de hitactiefstal Vos in Rhoon (9 km bij mijn huis vandaan en ong 300 euro pm) ik op de wachtlijst stond (lange wachtlijst, had verwacht pas over een jaar ofwat daar te kunnen staan)! Per 1 februari gaat mijn paardje de hitactief stal in! Joehoe!!! Ben erg blij! 24 uur per dag beweging! Oke, eerste tijd moet ze haar plaats in de rangorde gaan vinden, maar op termijn geweldig denk ik!!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:20

Het lijkt wel zo te zijn! Heb je geen opzegtermijn? Wat fijn dat je zo snel terecht kan, veel plezier daar.

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 23:32

Ik kan per 1 feb weg in goed overleg. Super gaaf! Ben erg blij!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:38

Als ik kon kiezen en betalen dan zou ik die laatste nemen.. (Bij mij kost het 125 per maand, iclusief alles trailer e.d. denken we niet eens aan)

Dan kun je eventueel nog gezellig met je vriendin afspreken, je kan altijd mooi rijden. De boxen worden gedaan, dus als je een dag niet komt.. geeft niks gaan ze niet dood van.
En binnen en buiten zetten, word dat gedaan of niet? Zou je ook nog af kunnen spreken dat je dat om en om doet anders, maar goed dat is bij de 2e stal dan niet nodig.
Waar ik bang voor ben bij die 2e stal wat een voorganger ook al zegt.. het lijkt me een hele smerige boel te worden of er moet elke dag iemand flink staan vegen e.d.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 08:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:06

Ik persoonlijk geen van de 3! Veel te duur en te weinig faciliteit.....zoek verder naar kleinschalig particulier....soms is een boerenstal wel een optie....als het geen kleigrond is, is een zandbodem genoeg, als de boer hem wekelijks trekt....

Voor zoveel geld mag er wel meer optie zijn voor de klant, lessen voor zoveel geld en dan nog bakhuir als je zelf een lesser neemt.......dat voor zoveel pensiongeld?

Dan zou ik liever iets in Brabant zoeken, dan ga je niet elke dag, maar 4 keer in de week en de rest van de week je paard in een koppel of groep overdag naar buiten, er zijn nl stallen die voor zoveel geld, maar beslist minder geld dit wel zo doen.....

Er zijn geneog mensen vanuit de randstad en met name Rotterdam die dus hun paard verder weg plaatsen, paard heeft het beter, goed uitrijgebied, stalling goedkoper...

Heb je goed gekeken bij die HIT aktief? Is de ruimte groot geneog voor de hoeveelheid paarden? Is de groep sociaal of zitten er een paar etters tussen....het is een ideale oplossing voor paarden, maar ken dergelijke stsllen, alles op een kluitje, een paar etters er tussen die een groepje terroriseert, niks heel de dag beweging, ook staan te standbeelden...

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:10

gefeliciteerd, super dat je daar terecht kan!

estella81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 09:17

russel schreef:
Ik persoonlijk geen van de 3! Veel te duur en te weinig faciliteit.....zoek verder naar kleinschalig particulier....soms is een boerenstal wel een optie....als het geen kleigrond is, is een zandbodem genoeg, als de boer hem wekelijks trekt....

Voor zoveel geld mag er wel meer optie zijn voor de klant, lessen voor zoveel geld en dan nog bakhuir als je zelf een lesser neemt.......dat voor zoveel pensiongeld?

Dan zou ik liever iets in Brabant zoeken, dan ga je niet elke dag, maar 4 keer in de week en de rest van de week je paard in een koppel of groep overdag naar buiten, er zijn nl stallen die voor zoveel geld, maar beslist minder geld dit wel zo doen.....

Er zijn geneog mensen vanuit de randstad en met name Rotterdam die dus hun paard verder weg plaatsen, paard heeft het beter, goed uitrijgebied, stalling goedkoper...

Heb je goed gekeken bij die HIT aktief? Is de ruimte groot geneog voor de hoeveelheid paarden? Is de groep sociaal of zitten er een paar etters tussen....het is een ideale oplossing voor paarden, maar ken dergelijke stsllen, alles op een kluitje, een paar etters er tussen die een groepje terroriseert, niks heel de dag beweging, ook staan te standbeelden...

Ja het is wel afwachten hoe ze het doet in de groep. Maar, ze staat eigenlijk altijd midden in de kudde (iets meer aan de bovenkant). Ze trapt van zichaf als t nodig is, maar is ook sociaal. Kortom, verwacht dat t wel goedkomt. Ik vind de ruimte die de paarden hebben, prima qua grootte. In de zomer zelfs geweldig met veel weidegang! Moet ik om mijn paard te halen 20 minuten lopen als mevr achter in t weiland staat. (ik ga dr deze dagen maar een fluitje aanleren:))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:19

Dat is helemaal super, de zomer maakt dan ruimschoots goed, je paard is dan ook lekker soepel als je dan gaat rijden..

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:32

Die laaste 2 zijn wel ver en wat een geld.
Bij mijn verzorgpaardje is het 220 euro en word alles voor je gedaan paarden staan in de winter van sochtend rond 9 uur op de paddock tot 6 uur een perfecte rijbak en in de zomer 24 uur weidegang.
Ik zou toch nog een beetje rond neuzen in de buurt en dichter bijer

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:32

O je hebt al een nieuwe stal gefeliciteerd

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:33

oeps, zie het nu pas...gefeliciteerd met je nieuwe plekje!! :D

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:37

Nou helemaal super dat je al een plekje hebt! :) Ik heb een plekje zodra mijn paard er is haha!