Moet je wel het paard de bediening geven natuurlijk
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
was voor haar de oplossing. Ze heeft daarna jaren heel gelukkig in haar eenzame boxje het perfecte waakpaard uitgehangen. Als zij hinnekte s nachts was er werkelijk wat mis.
.
aar aan de andere kant wat moet je anders als echt alles is geprobeert inclusief buitenzetten, andere box, andere stal, ander voerbeleid met ruim voldoende voer en echt niets helpt en het is stroom of een definitief beschadigd paard dat dood moet. Dan is het een lastige keuze.
Verduidelijk jezelf eens, hoe neem jij de oorzaak weg? Shirley schreef:Ik heb een ezel die het doet
Staat gewoon of binnen of buiten tegen een open deur te tikken met een voorhoef, waarschijnlijk vanwege het "leuke" geluid .. het leidt tot niets en levert hem niets op behalve het geluid.
Zou ik die deur weghalen of bedekken met rubber, dan zoekt hij een ander punt.
Beestje leeft overigens ook in een groep, met in- en uitloop, voldoende ruwvoer en ook nog een aantal uren weidegang ( waarvan ze zelf overigens thuiskomen en liever rond de stal gaan staan)
Shirley schreef:Een zadel met stroom, dat lijkt me wel wat ... als dan de ruiter eens iets fout doet [ Afbeelding ]
Moet je wel het paard de bediening geven natuurlijk
Het idee is hilarisch goed! liekec schreef:sflj schreef:Ok.
Moet je me eerst even vertellen waarom jouw paard schopt.
Stel nou dat hij uit ongeduldigheid schopt.
Shirley schreef:Shirley schreef:Ik heb een ezel die het doet
Staat gewoon of binnen of buiten tegen een open deur te tikken met een voorhoef, waarschijnlijk vanwege het "leuke" geluid .. het leidt tot niets en levert hem niets op behalve het geluid.
Beestje leeft overigens ook in een groep, met in- en uitloop, voldoende ruwvoer en ook nog een aantal uren weidegang ( waarvan ze zelf overigens thuiskomen en liever rond de stal gaan staan)
Je mag mijn ezel nemen als voorbeeld
. We hebben ook een balk onder voerbak geplaatst en daar ook een rubbermat aan opgehangen, omdat hij wel eens met een knie omhoog stond te eten en dat flink uithaalde tegen de wand, dus daar zaten ook de nodige butsen in. Verder hebben we het niet hoevenn uitbreiden, maar het is natuurlijk wel mogelijk om dat te doen. Je box wordt dan alleen van 3,5 x 3,5 naar een paar centimeter kleiner
.liekec schreef:sflj schreef:Ok.
Moet je me eerst even vertellen waarom jouw paard schopt.
Stel nou dat hij uit ongeduldigheid schopt.
Shirley schreef:Shirley schreef:
Ik heb een ezel die het doet
Je mag mijn ezel nemen als voorbeeld