wat te doen met verzorgster..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tijd voor een nieuwe?

ja
126 (84%)
nee
2 (1%)
nog even afwachten
21 (14%)

Totaal aantal stemmen: 149

Lianne86

Re: wat te doen met verzorgster..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:25

Dat liegen is voor mij meteen eruit. Je moet op iemand kunnen vertrouwen. Dat is gewoon heel eerlijk.

Maar persoonlijk denk ik dat je stal het probleem is (even de korte uitleg --> te weinig naar buiten zo te lezen --> druk paard --> verzorgster die niet meer durft te rijden?) Jij zegt dat jij er zelf ook al moeite mee hebt. Dan vraag ik me ook af wat je paard allemaal te eten krijgt als hij zo druk is.

Ik zou daar eerst eens achteraan gaan.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:40

xMEGAN___95 schreef:
veel mensen hoor ik over het 'weinig' buiten komen,
hier wil even wat over kwijt,
toen ik haar kocht, kwam ze 24/7 van het land af en vond dit zelf 10x niets, als ze eruit gehaald werd moesten ze haar met 3 man tegenhouden om niet naar een stal toe te rennen.
toen ik haar net had heeft ze tijd met nog 5 andere pony's en shet's buiten gestaan maar dan rende ze gewoon door het hek heen om naar binnen te gaan.
daarna nog op een andere stal geprobeerd maar het enige resultaat was altijd kapotte benen en dikke benen door het rennen om naar binnen te gaan.

ik probeer haar nu dan ook zo veel mogelijk buiten te hebben, maar bij ons de mogelijkheid om buiten te staan is al klein & alle daar gefokte paarden en sportpaarden staan net zoals die van mij weinig buiten,
en niemand heeft hier last van.
heb hier al meerdere keren discussie's over gehad op bokt, maar die van mij staat vele malen liever in haar stalletje dan dat ze buiten staat,
dit is ook de reden dat ik op deze stal sta weinig buiten accommodatie (2 paddock's) maar veel overige accommodatie.

Nu in de winter worden de paarden wat frisser en dus ook wat drukker,
als ze dan sowieso al twee keer per week vrij krijgt en ik moet 's avonds na mijn opleiding nog komen gaat het ook niet altijd even makkelijk.

ik heb deze topic niet gemaakt om wederom aan te horen dat ze 'te weinig' buiten komt, want hier ben ik het niet mee eens.

lekker een schuilhok in de wei , dan heeft ze een stal en staat ze buiten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:44

romyloverrr schreef:
ik zou een gesprek met haar aangaan , komt er niets zinnigs uit , wijs haar de deur maar !
( ps rengalop in een bak kan niet , ( of je moet al een kleine pony hebben :') ))

die van mij kan het :D en nee, die is niet klein haar oren komen in de bocht wel 15 cm van de grond :o

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:46

unihorses schreef:
romyloverrr schreef:
ik zou een gesprek met haar aangaan , komt er niets zinnigs uit , wijs haar de deur maar !
( ps rengalop in een bak kan niet , ( of je moet al een kleine pony hebben :') ))

die van mij kan het :D en nee, die is niet klein haar oren komen in de bocht wel 15 cm van de grond :o

haha , dat vind ik wel heel knap van je paard :D

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:51

romyloverrr schreef:

die van mij kan het :D en nee, die is niet klein haar oren komen in de bocht wel 15 cm van de grond :o[/quote]
haha , dat vind ik wel heel knap van je paard :D[/quote]

talent vol he? O:) ik zeg niet dat het altijd goed gaat 8)7

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:55

Liegen is niet oké.
Stel je voor dat ze bijvoorbeeld een buitenrit heeft gemaakt met je pony, en hij dan zijn peest verrekt oid, en dan schaamt ze zich, of is ze bang voor een uitbrander, en dan zegt ze het niet..
Oei oei...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 08:16

Heb je ondertussen al gepraat met de verzorgster TS ? ben wel benieuwd hoe t gegaan is

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 10:18

Dat je pony of paard zo druk is komt toch echt door te veel krachtvoer waar ze sterk op reageert en of te weinig beweging.

Wat je kunt doen is meer ruwvoer geven om aan te komen, en minder krachtvoer want ze heeft immers energie genoeg. Je hoeft met zwaardere training pas meer krachtvoer te geven als ze minder looplust krijgen. Alternatief is een compleet vitamine supplement zodat ze wel voldoende vitamines en mineralen binnenkrijgt voor haar spieren.

Verder, als paddock niet opschiet met beweging, is op de ochtend of middag in de trainingsmolen laten zetten zodat ze uit de stal is en echt aan het werk moet. Dan kan ze altijd nog met haar maatje in de paddock als jij of het meisje er zijn, naast natuurlijk het trainen. Longeren voor het rijden helpt ook om overtollige energie er uit te draven en galopperen op een gecontroleerde manier en dan kun je als je op stapt al heel anders beginnen. Dat deed ik toen mijn pony jong was en anders ging rennen en bokken. En dan hadden we de brok al gestopt omdat hij er een draak van werd.

Een goed gesprek met het meisje en anders een ander zoeken. Desnoods alleen iemand die je pony longeert, in de trainingsmolen zet en wat verzorgt, dan kan het ook iamand zijn zonder of met weinig rijervaring of iemand die te groot of te zwaar is. Niet iedereen vind rijden het leukst en die vijf keer rijden per week zou voldoende training moeten zijn als ze op andere dagen wel voldoende haar energie kwijt kan en evt op andere manier getraind wordt.

xMEGAN___95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 17:30

wat het is nooit heb ik problemen gehad met het voer, nu al meer dan een jaar krijgt ze hetzelfde.
dus waarom zou dat nu ineens problemen geven?
heb nu bij haar aangekaart dat we meer moeten gaan doen en vaker per dag eruit,
en dat gaat nu al wat beter..
dus ben benieuwd hoelang dit blijft aangezien het nu vakantie is..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:58

Een paard kan sterker worden waardoor het werken ze minder moeite kost, conditie verbeterd, dus meer energie. Jaargetijde dus minder buiten dan in zomer, puberen...

Waarom eigenwijs de hoeveelheid krachtvoer vasthouden als je moet knokken tegen de overtollige energie van je paard? Maar vaker er uit kan goed helpen, alleen als school weer begint zul je iemand moeten vinden die dat voor je kan en wil doen, want het meisje zal ook wel weer naar school koeten dan.

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:14

Ja zeker weten :j

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:13

andere verzorgster zoeken :j
als ze tegen je liegt mis je de vertrouwen die je eigenlijk wel zou moeten hebben aangezien ze soms alleen is bij het paard (zonder jou toezicht)

Shimene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:57

Zeker weten een nieuwe verzorgster!!!
Het lijkt uit het verhaal wat je verteld dat ze er gewoon geen zin meer in heeft of dat ze misschien bang is voor het paard. Als het blijkt dat ze geen zin er in heeft zou ik gewoon tegen haar zeggen dat ze kan gaan!
Als ze bang is voor het paard is het misschien een idee om haar les te laten nemen met het paard! Of dat je haar als dat kan zelf gaat helpen. En dat jullie samen naar een oplossing gaan zoeken!
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 11:09

tja, misschien heeft ze wel een vriendje, papa en mama weten van niks, die denken vast die zit bij het paard:))
Het kan ook zijn dat ze er een beetje op uit gekeken is, wat niet raar is op deze leeftijd.
Er kunnen (tijdelijk) andere interesses komen.

Ik zou niet direkt geloven dat andere zeggen dat ze niet gereden heeft, het zijn meestal maar moment opnames die ze zien toch? Je kunt niet zomaar zeggen dat ze liegt als je haar daar niet zelf mee "betrapt". Gewoon de stijgbeugels op maatje XL zetten of ieniemienie, dan zie je zo of dat veranderd is. Beetje flauw...maar ik denk wel dat vertrouwen de basis is van iedere relatie, en of dat nu de relatie is met een partner of in dit geval een "zakelijke" relatie met betrekking tot het verzorgen van je paardje. Je hebt het niet over een oude fiets die je uit leent!

Al je niet meer tevreden bent, dan zou ik gewoon op zoek gaan naar een andere verzorgster. Er zijn genoeg meiden en jongens die een verzorgpaardje willen. Mischien geeft het je in het beging een vervelend gevoel, maar een paard is een behoorlijke veranwoording. Niet alleen voor haar, maar ook voor jou, je "leent" een zeer kostbaar (en emotioneel) bezit uit. Als het gevoel er niet meer is dan moet je even zakelijk worden en de "samenwerking" beeindigen. Het is lastig en geeft mischien een naar gevoel, maar dat gaat ook wel weer over.

xMEGAN___95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 13:02

Het probleem is ondertussen al opgelost!

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:59

joyce B schreef:
Dat je pony of paard zo druk is komt toch echt door te veel krachtvoer waar ze sterk op reageert en of te weinig beweging.

Dit hoef niet aan beide te liggen.
Ikzelf heb ook een pony lopen, krijg helemaal geen krachtvoer, ook niet onbeperkt ruwvoer, maar net genoeg dat hij even door kan(word ook snel dik).
Ook staat hij elke dag buiten.
Maar als hij de ene dag flink aan het werk is geweest, dan heb hij de volgende dag weer mega veel energie, terwijl hij toch echt niets extras krijg.
Dus hoef er niet aan te liggen, moet toch kunnen normaal dat je een dagje vrij neemt, maar bij die van mij kan het ook niet omdat het anders een bom op pootjes is.

4kids

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:17

Ik zou ook idd een andere verzorgster zoeken!
Dit kan toch niet!
Stel je zou blind op haar vertrouwen!!! en dan!
En liegen is idd eruit vliegen!
Staat je paardje niet hier in de buurt weet nog genoeg leuke serieuse meiden|!

yinneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:00

Liegen kan niet hoor

4kids

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 07:46

xMEGAN___95 schreef:

Ohw echt! mogen we ook het einde van het verhaaltje weten.. hihi ben benieuwd hoe je het hebt opgeost namelijk!

xMEGAN___95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 11:37

4kids schreef:
xMEGAN___95 schreef:

Ohw echt! mogen we ook het einde van het verhaaltje weten.. hihi ben benieuwd hoe je het hebt opgeost namelijk!

heb aangegeven dat we meer beweging moeten gaan geven aan haar,
en nog wat dingen besproken van hoe en wat we gingen doen.
& sinds dien is het allemaal goed verlopen :)

heb ook geen last meer van een te druk paard en ze blijft nu netjes onder me :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:11

Fijn dat het is opgelost!