Is er vraag naar ‘natuurlijke’ stalling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:35

1. Is er überhaupt vraag naar dit soort stalling?
Ik denk het wel, als ik weer in pension zou willen dan zou ik liever voor zoiets gaan dan een manege of grote pensionstal waar ze 's nachts op stal gaan.

2. Ook in Uddel?
Geen idee

3. Wat zou jij graag nog meer of anders willen?
Binnenbak, dat mis ik in het hele verhaal. Ben geen mooi weer-ruiter, maar ervaring leert dat een (goede!) buitenbak uiteindelijk vaak tóch een tijd niet te rijden is door extreme regen en extreme koude.

4. Wat vind je van de prijs?
Veels te hoog. Zeker als je voor 24/7 buiten gaat. Hetzelfde krijg ik hier voor nog geen 150 euro. Mét goede buitenbak. Geen overdekte longeercirkel, maar dat vind ik geen meerwaarde. Longeren kan net als rijden in een goed onderhouden bak of een open stukje. Voor zulke overbodige dingen wil ik niet zoveel betalen. Dingen als de poets- en wasplaatsen binnen en een kast vind ik basis, geen luxe. Hoort bij de prijs in te zitten, hebben ze tegenwoordig overal. Ook daar wil ik niet zoveel extra geld aan uitgeven.

Zoals het opgesomd wordt klinkt het niet als "luxe" stalling, maar zeer basic, behalve de (voor mij onbelangrijke) overdekte longeercirkel. En daar horen basic prijzen bij, geen luxe prijzen zoals hier wordt voorgesteld.

Welzijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:55

Bijzonder dat niemand een vergelijking maakt met hit-actief stallen. Die zijn allemaal rond de 300 euro.
Ook staan er dan veel meer paarden (vaak +30) in 1 groep op een kleine oppervlakte.
Vaak is er dan wel een binnenbak, maar die moet je dan delen met de +50 klanten die er staan (hebben namelijk ook vaak nog gewone stalling).
Hit-actief stallen staan vaak vol. En hoor niemand over de prijs.

Over de prijs, ik denk niet dat je iets vind met de genoemden faciliteiten en droge paddock/track voor tussen de 100 en 200 euro. Dan sta je bij een boer in een te kleine paddock of in de bagger. En moet je waarschijnlijk alles zelf regelen, goed hooi/stro alleen al ben je rond de 100 euro per maand kwijt!.Kwaliteit van de huisvesting verdiend vind ik een hogere prijs!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:09

Welzijn schreef:
Bijzonder dat niemand een vergelijking maakt met hit-actief stallen. Die zijn allemaal rond de 300 euro.
Ook staan er dan veel meer paarden (vaak +30) in 1 groep op een kleine oppervlakte.
Vaak is er dan wel een binnenbak, maar die moet je dan delen met de +50 klanten die er staan (hebben namelijk ook vaak nog gewone stalling).

Ik vind het niet vergelijkbaar met een hit-actief stal. Daar verloopt het allemaal wel éven wat gecontroleerder dan een kudde op een wei met schuilstal.

Welzijn schreef:
Over de prijs, ik denk niet dat je iets vind met de genoemden faciliteiten en droge paddock/track voor tussen de 100 en 200 euro.

Hier absoluut wel, en als je had gelezen volgens meerdere andere bokkers IN nederland ook.

Welzijn schreef:
Dan sta je bij een boer in een te kleine paddock of in de bagger. En moet je waarschijnlijk alles zelf regelen, goed hooi/stro alleen al ben je rond de 100 euro per maand kwijt!

Wat een rare aanname, en wat een vooroordeel! Juist bij een boer is er ruimte, en door die ruimte minder blubber! Wat een rare opmerking, alsof boeren per definitie te kleine paddocks maken?!? En de meeste boeren hier hebben super goed stro en hooi, hoef je allemaal niet zelf te regelen. En nog voor een schijntje van de "privéprijzen" ook. Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met dit soort uitspraken.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:15

Klinkt goed maar ik vraag mij af of dat juist in Uddel zal lopen. Veel daar met grote lappen grond en vaak paarden aan huis. Dan vind ik voor die doelgroep de prijs te hoog.
Echter als het deze kant op zou komen, de randstad, denk ik dat je binnen een maand vol staat met een wachtlijst erbij. Dan vind ik de prijs prima.
Binnenbaan zal het plaatje helemaal compleet maken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:20

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:25

Oftewel, kom bij ons zo'n stal bouwen!! Wij zijn toch wel duurdere prijzen gewend en betalen het er wel voor. Ik vind dat het wel een heel mooi concept is en niet te vergelijken met een doe het zelf stal bij een boer. Sommige misschien, maar mijn ervaring is ook kleine paddocks, blubber en boeren die wel verstand hebben van vee maar niet begrijpen wat een (dressuur)ruiter nodig heeft.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:27

Tja, heb hier in de omgeving al paar keer echt goed gezocht, maar niks kunnen vinden wat aan onze wensen voldoet.
We wonen dus in Ermelo en het valt me enorm tegen wat je hier vindt. Ik zou dus wel naar Uddel kijken mocht het nodig zijn, maar dan moet het wel echt goed zijn.

*luxe is allemaal leuk, maar welzijn van de pony's staat voor ons voorop.
*Voerbeleid moet echt goed zijn, dus beginnen met ruwvoer. Of ze moet ruim voldoende hebben voor de nacht dat ze 's ochtends nog hebben. Kwaliteit moet echt goed zijn! Hardvoer wil ik zelf bepalen. Ik wil geen biks van een stal voeren, omdat het niet geschikt is voor mijn pony. Voeren in een groep is vrij lastig. Ik zou nooit hit actief gaan staan, omdat je niet kan kiezen tot zover welk voer je krijgt in zo een automaat.
*1km naar bos kan goed te doen zijn, maar als de route erheen niet prettig is, vind ik het geen meerwaarde.
*Ik wil mijn pony in conditie houden en model, dus een binnenbak heeft meerwaarde, aangezien je dan niet een periode minder kan doen.
*24/7 buiten zou me passen als het echt goed aangelegd is. Dus een hele ruime open stal waar ze echt allemaal voldoende kunnen schuilen. OOk daar ruwvoer. Liefst een rij matten of stro/zaagsel om te liggen.
Voor de uitloop steen en zand. Liefst een goed pad maken a la paddock paradise, anders is 24/7 buiten imo ook wel saai. Die van ons bewegen echt niet uit zichzelf en zouden alleen bij het eten staan of stilstaan op een paddock en liggen.
*Goede omheining, idd ook geschikt voor shetties.
*Altijd vers drinkwater
*goede bak, liefst ook roundpen en balkjes aanwezig.
*vrijheid om altijd te komen en te rijden, Bezette bak is soms vervelend.
*ruimte voor spullen droog op te bergen.
*afspuiten is wel fijn
*Bij geen 24/7 buiten heeft een stal met uitloopje enige meerwaarde, mits grond goed is en het geen drek wordt. Dan moeten ze alsnog overdag buiten en binnen gezet worden.
* Ik zie het liefst wel dat ze buiten en binnen gezet worden, door VAST en KUNDIG personeel. En gevoerd, weer door VAST en KUNDIG personeel. Mensen die opletten en meteen kijken.
*Wat ik vaak mis is dat er gekeken wordt of paarden water hebben, drinkbakken wel schoon zijn, dekens nog goed en vastliggen etc. Als eigenaar kun je dat gewoon niet 24/7 zien, dus moet de stal in de gaten houden. Net als evt ziekte, kreupelheden buiten etc.
*Goede verlichting op het erf is erg prettig in deze tijden, ook met rijden, buiten staan etc.
*Ik mest liever zelf, omdat het vaak niet goed wordt gedaan. Ook heb ik graag de keuze uit stalbedekking, want niet elk paard staat prettig op stro of vlas etc etc
*weide gebruik ik niet meer, maar zou weer een optie zijn als het goed grasland is en geen voetbalveld. Dus gemengde grassoorten.

Het lijkt veel en er zijn nog wel kleine dingen, maar het zijn toch vrij normale dingen die men graag ziet denk ik. Ik ken diverse stallen en heb ook op stallen gewerkt. Ik weet hoeveel tijd het kost en wat de kosten zijn. De perfecte stalling zou onbetaalbaar zijn, maar veel is mogelijk door kennis en inzet.
Veel mensen beginnen het erbij of omdat het zo leuk lijkt. Snel klagen mensen dat het zoveel tijd kost en niks oplevert. Dat is nou eenmaal zo en moet je heel goed beseffen. Pensionklanten zijn ook niet snel tevreden, dus je moet heel goed zijn met paarden, maar ook met mensen, dan kom je al een heel eind. OOk om een compromis te sluiten als dingen niet kunnen.

Qua kosten; Kijk eens hoeveel stallen continu op mp stalling aanbieden. Ten eerste enkele met mindere reputatie, bieden te weinig buiten, te weinig ruwvoer en zijn te duur.
Op dit moment moeten namelijk best veel mensen hun paard verkopen door te hoge kosten.

De mensen die het nog kunnen houden en hun best willen doen, hebben soms wel wat meer over voor echt goede stalling, maar die goede naam moet je wel verdienen.

Wij staan nu 35km verderop, en staan half pension. Brandstof is dus ook een extra maandelijks last die je ervoor over moet hebben dan. Elke stal heeft wat, maar als het wel mogelijk is daarover te praten ben je al een heel eind.

Er zijn zat mensen die het reizen ervoor over hebben als het echt goed is. Anders is 30stallen misschien wat veel om mee te beginnen in deze tijd. Maar goed, lokatie etc zal allemaal zwaar meetellen, zeker voor de mensen die ik ken.

minajtje

Re: Is er vraag naar ‘natuurlijke’ stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:31

De volgende vragen hebben wij voor jullie:
1. Is er überhaupt vraag naar dit soort stalling? dat denk ik wel ja, ik zou daar zeker heen gaan als ik in de buurt zou wonen ;)
2. Ook in Uddel? ik denk het wel, je hebt daar mooie uitrij mogelijkheden.
3. Wat zou jij graag nog meer of anders willen? een binnenbak, veel ruiters vinden dat toch belangrijk bij slecht weer.
4. Wat vind je van de prijs? ik vind de prijs te hoog..

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:41

poiuytreem schreef:
2. Ook in Uddel?

1. Denk wel dat er steeds meer vraag is naar dit soort invulling van stalling. Opzich een redelijk concept, maar denk er wel aan ook met de mensen te overleggen. Niet alleen vast te houden aan bepaalde schema's. Je blijft met individuen werken, zowel mens als paard.
2. Ik woon zelf in Uddel. Ik weet niet zo goed of daar wel vraag naar is. De echte paardenmensen zitten meer richting Putten, Kootwijkerbroek, Kootwijk, Nieuw-Milligen, Voorthuizen, etc. + het probleem dat de meeste mensen die een beetje geld hebben, liever hun paard aan huis hebben.
3. Ik zou het belangrijk vinden dat er in overleg heel veel mogelijk is.
4. Ik vind het eerlijk gezegd redelijk prijzig. Als ik kijk naar deze omgeving: mensen die het niet kunnen opbrengen hebben vaak geen paard of lessen op een manege, mensen die dat geld wel maandelijks kwijt willen zijn, kunnen bijna net zo goed hun paard in de achtertuin stallen. Gewoonweg omdat dit een gebied is met veel ruimte. Daarbij heb je erg veel concurrentie van andere stallen die het veel goedkoper aan (kunnen) bieden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:36

joyce B schreef:
@poiuytreem
Het is gewoon mijn ervaring. Mensen wegen de meerwaarde in paardenwelzijn af tegen de meerkosten. En als de basisvoorzieningen al goed zijn bij de vergelijkbare of iets eenvoudigere stallingen, en de prijs ligt €50,- tot €100,- lager per maand, dan is dat prijsverschil erg groot.
Het is dus vooral de vraag hoe groot die groep is die zo specifiek graag wil wat jullie bieden dat ze jullie hogere prijs er voor over hebben en of dat aantal voldoende is om de stallen vol te krijgen.
.

ik zou er idd de hogere prijs ook absoluut niet! voor over hebben :n
mijn rijpaard wat ik vorig jaar verkocht heb , betaalde ik 100 euro p/m voor stalling, die stond 24/7/365 buiten op de groep, met schuilstal, een 20 bij 40 bak die als paddock gebruikt werd + weide. een longeercirkel en een 20 bij 40 bak met verlichting om te rijden, voor nood hadden we 4 boxen, en konden we met wat creativiteit nog wel een box of twee creëren
onbeperkt ruwvoer van eigen land, in principe ook basisbrok, maar ik haalde zelf wat anders.
het enige wat er extra tegenover stond was dat je 1 of twee voerbeurten per week had (de eindemiddag/avond beurt) en je dan ook even wat mest ruimde...
uitrij mogelijkheden waren dan weer geen veluwe, maar ja, daar woon ik zelf ook niet in de buurt;)

dus ik heb alle voordelen van een leuke stek voor paard , met soortgenoten en onbeperkte bewegingsvrijheid en goed voer + geweldig toezicht van de eigenaars die ook ontzetten zorgzaam zijn over hun eigen en de de dieren van een ander...
voor een leuke prijs, deed uiteindelijk meer dan in principe nodig was (helpen met heining onderhoud, hooien , extra zorgbeurtje, oppassen tijdens vakantie etc, ) maar dat is ook juist iets wat ik graag doe, zelf ook onbeperkt inspraak op hetgeen mijn paard voorgeschoteld krijgt...helemaal super...
als mijn kleintje oud genoeg is, zou ik hier ook weer als eerste aankloppen of er plek is...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:30

Welzijn schreef:

Over de prijs, ik denk niet dat je iets vind met de genoemden faciliteiten en droge paddock/track voor tussen de 100 en 200 euro. Dan sta je bij een boer in een te kleine paddock of in de bagger. En moet je waarschijnlijk alles zelf regelen, goed hooi/stro alleen al ben je rond de 100 euro per maand kwijt!.Kwaliteit van de huisvesting verdiend vind ik een hogere prijs!

Volgens mij komt dat doordat die HIT-Actief stallen in dure gebieden liggen waar de normale pensionprijs op die stal ook al hoog ligt. Dan is de prijs voor stalling met box, vergelijkbaar met stalling in de actiefstal. Wat ik ook wel begrijp, want wat de actiefstal zo duur maakt is juist alle computergestuurde voerapparaten en de dure bodemversteviging van de paddock/uitloop.

Hier in het Noorden krijg je geen klanten als je 300 euro vraagt voor een actiefstal. Mensen kunnen voor minder dan de helft ook stallen, en voor 80 tot 100 euro minder staan ze op een stal met binnenbak en op steeds meer stallen worden als er geen weidegang mogelijk is winterpaddocks gemaakt zodat de paarden overdag naar buiten kunnen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:46

Ik zou alleen interesse hebben in de stal met uitloop. Denk dat er voor een schuilstal wel meer vraag is, mits de prijs in verhouding zou zijn tot de aangeboden faciliteiten en locatie.
2. Ook in Uddel?
Vast wel, ik woon er niet. Ligt ook aan de omgeving, veel paardenpaden door bossen is natuurlijk wel een pluspunt :)
Binnenbak vind ik belangrijk. Met 29 anderen die longeerbak delen, lijkt me vragen om lange wachttijden.En ik heb liever altijd de mogelijkheid te rijden.
Te duur, je hebt in de regio meer faciliteiten en ook weidegang voor een stuk minder. Alleen dat uitloopstukje bieden die stallen niet aan, maar heb liever overdag groepsweidegang en wat meer luxe dan een uitloopstukje voor zoveel extra.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:47

2. Ook in Uddel?

1. Dat denk ik wel ja.
2. Geen idee.
3. Veel vind ik inderdaad basis op de overdekte longeerkraal na.
Aparte hengstenprijs vind ik raar.
4. Buitensporig duur, ik zou niet eens gaan kijken voor dat geld.
Hier in de omgeving heb je ook van die stallen.. Kan je paard 2 uur per dag naar buiten en dan mag je gelijk 300 euro of meer betalen.
Uitmesten kan je simpel oplossen, gewoon de eigenaren regelmatig een kruiwagen vol laten gooien.
Alles wat de basisverzorging voor je paard geeft als veel naar buiten is hier in de omgeving een reden 100 euro meer te laten betalen.
Hier idem heb ik het idee.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:58

poiuytreem schreef:
Eindelijk komt er iemand met een mooi concept, paardenwelzijn staat voor een keer echt op de eerste plaats en toch is er geprobeerd om rekening te houden met de ruiter. Ik ben toch erg verbaasd in de reacties en ik hoop dat hierdoor mijn kennis zich niet laat weerhouden om toch zo’n mooi project te beginnen.

...

Conclusie: Ik betaal graag meer voor meer ruimte/luxe voor mijn paard en zelf als het iets minder luxe voor mezelf is.
Veel mensen betalen meer voor luxe voor hun zelf en hoe meer luxe voor het paard hoe minder geld men ervoor over heeft of hoe minder het waard is?
Of wordt een paard in een stal nog steeds als een luxe gezien tegenover een paard die vrij buiten rond loopt met vele mogelijkheden tot schuilen/droog staan?

Het is gewoon heel simpel, ik denk dat je kennis te veel betaalt voor de accommodatie oid, want de prijs/kwaliteit verhouding is gewoon scheef.
Een binnenbak is een flinke investering om te bouwen, dus dat zie je terug in de stalprijs.
Uitmesten moet je toch, of het nu stallen zijn of een loopstal. Dat maakt weinig uit. Bovendien zijn de uren die je inzet niet iets waarvan je kunt verwachten dat die geheel betaald zullen worden, jammer maar wel realiteit en al helemaal op dit moment waarbij het er op lijkt dat er een overschot aan pensionstalling ontstaat.
Uitrijmogelijkheden zijn mooi, maar dat kost je kennis natuurlijk niets. En op 1 km afstand... zoals al eerder gezegd, als die km via een drukke weg is zonder berm, dan heb je er in feite natuurlijk toch nog niks aan. En daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven.
Ook heb je nog steeds geen antwoord gegeven over de kwaliteit van de buitenbak. Is die het hele jaar begaanbaar ja of nee?
Ik hoef voor mezelf geen super de luxe stal, dat is mijn huidige stal ook niet. Maar ik wil wel een stal: waar alles inclusief uitmesten gedaan wordt, ik de hele winter gebruik kan maken van de bak (en met name 's avonds!): een goed begaanbare en verlichte bak die niet altijd bezet is, een eigenaar die verstand van paarden heeft en waar ik van op aan kan, en goede uitrijmogelijkheden vanaf stal. Die plek heb ik nu, inclusief binnenbak zelfs.
Wat ik nog zou willen is een plek waar mijn paard dag en nacht buiten kan in een groep met voldoende ruwvoer. Die plek heb ik helaas nog niet gevonden.
Daar wil ik ook best voor betalen, maar de prijs/kwaliteit verhouding moet wel kloppen. Dat betekent niet dat het goedkoper moet dan mijn huidige plek, een vergelijkbare prijs is prima, maar dan wel met vergelijkbare voorzieningen.
Als het duurder is, wil ik weten waarvoor ik precies betaal. Simpel toch?
Dat jij (of je kennis) dit type reactie niet onderbouwd vindt, is jammer. Maar wat ik je wel mee wil geven: het is crisistijd, en al helemaal in de paarden. Er staan veel paarden te koop, er worden meer paarden geslacht, en de vraag naar pensionstalling neemt af. Wil je het op dit moment gaan redden met je pensionstal, dan moet je niet alleen een goed concept hebben, maar moet ook je prijs kloppen en je moet goed aan de mensen kunnen uitleggen waarvoor ze nu eigenlijk betalen.

poiuytreem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 23:24

Wow wat een hoop reacties opeens! :)
Hier alvast een korte reactie, later deze week een uitgebreidere.
Ik lees dat een aantal mensen vragen hebben over de uitrijmogelijkheden. Er zijn twee mogelijkheden; 1. 1km afstand, via fietspad de stal uit dan een 80 km weg oversteken, dan via een zandpad naar het bos.
2. via een zandpad, dan is het iets verder dan een km en een kleiner bosje.
De bak zal van een dusdanige kwaliteit zijn dat het zowel in de winter als in de zomer goed kan worden bereden (zonder plassen ed).

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 01:18

Ik vraag me werkelijk af waar in Uddel ze dit wil realiseren. Ik ken hier niets wat te koop of te huur staat met genoeg land om 30 paarden hele dagen weidegang te bieden. Mijn paarden staan ook hele dagen buiten, maar de grond is hier dusdanig dat je dan geen gras meer hoeft te verwachten na een aantal maanden. En wat ik eerder al zei: het is te duur voor een omgeving waar vrijwel iedereen plek aan huis heeft voor zijn/haar paarden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 01:55

Anoeska27 schreef:
Ik vraag me werkelijk af waar in Uddel ze dit wil realiseren. Ik ken hier niets wat te koop of te huur staat met genoeg land om 30 paarden hele dagen weidegang te bieden. Mijn paarden staan ook hele dagen buiten, maar de grond is hier dusdanig dat je dan geen gras meer hoeft te verwachten na een aantal maanden. En wat ik eerder al zei: het is te duur voor een omgeving waar vrijwel iedereen plek aan huis heeft voor zijn/haar paarden.

Met het laatste ben ik het niet eens helemaal. Heel veel mensen uit bijv Ermelo zoeken zich suf naar fijne stalling op redelijke afstand met goede verzorging, goede accomodatie en fijne lokatie ten opzichte van bos. Wij rijden bijv al 35km voor goede stalling en zo zijn er meer mensen die redelijke afstanden afleggen van 10km t/m 40km om ergens fijn te staan. Je trekt met een goede stal, goede verzorging en een fijne accomodatie ook mensen uit de omgeving natuurlijk.

Ik vraag me ook alleen wel af hoeveel ervaring de kennis heeft van ts? Ik vind het ook echt belangrijk dat iemand op de goede manier wil voeren en ook echt zijn best doet om kwaliteits hooi te kopen, in overleg met de eigenaar voert etc etc. Leuk om van alles aan te bieden, maar het zijn mijn pony's en ik betaal, dus ik bepaal ook. Dat moet je ook kunnen, anders werkt het ook niet.

Er staan stallen leeg, maar waar wij nu staan, staat wel vol. Goede prijs/kwaliteit verhouding is erg belangrijk. Wij zijn ook niet de enige die ver reizen voor onze stal.

Ik mailde een stal in de buurt die zo nu en dan op mp staat als er een stal vrij is. Ze adverteren dat ze goede verzorging bieden en alles mogelijk is.
Dus ik vraag hoelang ze op de paddock komen en of ze daar bijgevoerd worden. Ik vind namelijk meer dan 4 uur op een postzegel zand zonder iets niet geweldig.
Ook vroeg ik hoevaak ze ruwvoer kregen en hoeveel.
Ik kreeg te horen dat ze ongeveer 2 tot 4 uurtjes buiten komen en daar niet gevoerd mogen. 2x daags hooi.
Ik mail terug; Sorry, wij zoeken iets waar ze meerdere keren per dag goed ruwvoer krijgen of voldoende voor 24 uur.
Krijg ik terug; zoek dan maar verder..............Nee, dan wil je echt het neste voor de paarden. Toch zijn er mensen die er mee akkoord gaan vanwege de binnenbak of de afstand etc.

Ik vind stallen met verloop en dan niet alleen nu door de crisis ook niet erg nadenken over verbeteringen. Ze blijven stug hetzelfde beleid voeren en durven zelfs nog prijzen te verhogen........
Als het je hoofdinkomen is, kan ik me niet voorstellen dat je het dan redt. Ik weet wat de kosten zijn en je mag blij zijn als je quitte speelt.

Er zijn dus meer zaken belangrijk dan alleen wat nu genoemd wordt.

Ps, voor een hengst zou ik niet meer betalen. Zat stallen waar ze gewoon welkom zijn en naar buiten kunnen. Dan maar iets verder reizen, maar als mensen een hengst al een probleem vinden of moeilijker, geef ik ze de zorg daarover al niet eens.........sorry

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:07

maak een hengsten stal,deze mensen kunnen vaak nergens terecht/of zijn niet geliefd met hun hengst.of ze mogen niet buiten.als ik een hengst had had ik het geld er wel voor over om hem paardwaardig te houden.denk dat hengsten mensen dat wel leuk vinden zo samen met de zelfde hengsten passie

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:39

Anoeska27 schreef:

Precies mijn gedachte :j

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:21

ik denk dat er weinig vraag naar zal zijn , het idee is leuk maar veel te hoge prijzen !
mensen kunnen nu al het stalgeld en de verzorging niet meer betalen.
ik denk dat er meer vraag is naar een stal met idd veel weidegang , goede bak en fijne stallen
maar om dan de kosten binnen de perken te houden op doe het zelf bassis en excl brok.
veel stalhouders bezuinigen daar op idem op stro en hooi ( ik merk dit heel erg op mijn eigen stalling )
zo kun je de prjzen aangenaam houden en kunnen de klanten het zo duur maken als ze zelf willen .
als je toch die prijs wil gaan hanteren is een binnebak solarium poetsplaatsen kantine echte luxe dus echt een must ik denk anders dat de stallen leeg blijven

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 10:20

keona schreef:
maak een hengsten stal,deze mensen kunnen vaak nergens terecht/of zijn niet geliefd met hun hengst.of ze mogen niet buiten.als ik een hengst had had ik het geld er wel voor over om hem paardwaardig te houden.denk dat hengsten mensen dat wel leuk vinden zo samen met de zelfde hengsten passie

maar dan moet de stalhouder ook zorgen dat hij/zij kennis en kunde genoeg in huis heeft :j
ik weet zelf dat hengsten , buiten ene goeie heining vrij weinig extra nodig hebben, maar soms wil er wel eens 1 een verkeerde afslag nemen, je werkt nu eenmaal met levende dieren, er wil wel eens iets voorvallen.
een stalhouder moet dan ook kundig genoeg zijn om een hormoonbommetje van een ongewenste plaats of uit ene verhitte situatie te kunnen plukken.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:47

Klinkt best oke, maar ik vind de prijs wel te duur.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:10

poiuytreem schreef:
2. Ook in Uddel?

Alvast bedankt voor het meedenken! :)

Wat de meesten al aangeven: je bent gewoon veeeeeel te duur! Dus, nee, er zal nauwelijks vraag zijn.

Wil je dit prijsniveau handhaven, moet je minimaal een goede binnenbak bieden; wil je een punt maken, dan een bak van minimaal 20x60.
Daarnaast vraag ik me af hoe je die paarden weidegang gaat bieden en dan vooral: hoeveel ha weiland heb je beschikbaar?

Mogelijkheden voor eigen instructie? Geen "meerijders" tijdens je les?
Enne, die 1km naar het bos, is dat langs de N302? Dat is nogal een punt voorbij dat het langs een landweggetje is!