Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Welzijn schreef:Bijzonder dat niemand een vergelijking maakt met hit-actief stallen. Die zijn allemaal rond de 300 euro.
Ook staan er dan veel meer paarden (vaak +30) in 1 groep op een kleine oppervlakte.
Vaak is er dan wel een binnenbak, maar die moet je dan delen met de +50 klanten die er staan (hebben namelijk ook vaak nog gewone stalling).
Hit-actief stallen staan vaak vol. En hoor niemand over de prijs.
Welzijn schreef:Over de prijs, ik denk niet dat je iets vind met de genoemden faciliteiten en droge paddock/track voor tussen de 100 en 200 euro.
Welzijn schreef:Dan sta je bij een boer in een te kleine paddock of in de bagger. En moet je waarschijnlijk alles zelf regelen, goed hooi/stro alleen al ben je rond de 100 euro per maand kwijt!
poiuytreem schreef:De volgende vragen hebben wij voor jullie:
1. Is er überhaupt vraag naar dit soort stalling?
2. Ook in Uddel?
3. Wat zou jij graag nog meer of anders willen?
4. Wat vind je van de prijs?
joyce B schreef:@poiuytreem
Het is gewoon mijn ervaring. Mensen wegen de meerwaarde in paardenwelzijn af tegen de meerkosten. En als de basisvoorzieningen al goed zijn bij de vergelijkbare of iets eenvoudigere stallingen, en de prijs ligt €50,- tot €100,- lager per maand, dan is dat prijsverschil erg groot.
Het is dus vooral de vraag hoe groot die groep is die zo specifiek graag wil wat jullie bieden dat ze jullie hogere prijs er voor over hebben en of dat aantal voldoende is om de stallen vol te krijgen.
.
Welzijn schreef:Bijzonder dat niemand een vergelijking maakt met hit-actief stallen. Die zijn allemaal rond de 300 euro.
Ook staan er dan veel meer paarden (vaak +30) in 1 groep op een kleine oppervlakte.
Vaak is er dan wel een binnenbak, maar die moet je dan delen met de +50 klanten die er staan (hebben namelijk ook vaak nog gewone stalling).
Hit-actief stallen staan vaak vol. En hoor niemand over de prijs.
Over de prijs, ik denk niet dat je iets vind met de genoemden faciliteiten en droge paddock/track voor tussen de 100 en 200 euro. Dan sta je bij een boer in een te kleine paddock of in de bagger. En moet je waarschijnlijk alles zelf regelen, goed hooi/stro alleen al ben je rond de 100 euro per maand kwijt!.Kwaliteit van de huisvesting verdiend vind ik een hogere prijs!
poiuytreem schreef:Eindelijk komt er iemand met een mooi concept, paardenwelzijn staat voor een keer echt op de eerste plaats en toch is er geprobeerd om rekening te houden met de ruiter. Ik ben toch erg verbaasd in de reacties en ik hoop dat hierdoor mijn kennis zich niet laat weerhouden om toch zo’n mooi project te beginnen.
...
Conclusie: Ik betaal graag meer voor meer ruimte/luxe voor mijn paard en zelf als het iets minder luxe voor mezelf is.
Veel mensen betalen meer voor luxe voor hun zelf en hoe meer luxe voor het paard hoe minder geld men ervoor over heeft of hoe minder het waard is?
Of wordt een paard in een stal nog steeds als een luxe gezien tegenover een paard die vrij buiten rond loopt met vele mogelijkheden tot schuilen/droog staan?
Anoeska27 schreef:Ik vraag me werkelijk af waar in Uddel ze dit wil realiseren. Ik ken hier niets wat te koop of te huur staat met genoeg land om 30 paarden hele dagen weidegang te bieden. Mijn paarden staan ook hele dagen buiten, maar de grond is hier dusdanig dat je dan geen gras meer hoeft te verwachten na een aantal maanden. En wat ik eerder al zei: het is te duur voor een omgeving waar vrijwel iedereen plek aan huis heeft voor zijn/haar paarden.
Anoeska27 schreef:Ik vraag me werkelijk af waar in Uddel ze dit wil realiseren. Ik ken hier niets wat te koop of te huur staat met genoeg land om 30 paarden hele dagen weidegang te bieden. Mijn paarden staan ook hele dagen buiten, maar de grond is hier dusdanig dat je dan geen gras meer hoeft te verwachten na een aantal maanden. En wat ik eerder al zei: het is te duur voor een omgeving waar vrijwel iedereen plek aan huis heeft voor zijn/haar paarden.
keona schreef:maak een hengsten stal,deze mensen kunnen vaak nergens terecht/of zijn niet geliefd met hun hengst.of ze mogen niet buiten.als ik een hengst had had ik het geld er wel voor over om hem paardwaardig te houden.denk dat hengsten mensen dat wel leuk vinden zo samen met de zelfde hengsten passie
poiuytreem schreef:De volgende vragen hebben wij voor jullie:
1. Is er überhaupt vraag naar dit soort stalling?
2. Ook in Uddel?
3. Wat zou jij graag nog meer of anders willen?
4. Wat vind je van de prijs?
Alvast bedankt voor het meedenken!