Dat hangt van paard tot paard af. 's weekends ben ik er de hele dag mee bezig.
Gucci_
Geplaatst: 22-12-12 19:20
Half uur, nog niet eens denk ik. Vandaag zelfs nog niet bij de paarden geweest vanwege de kerstdrukte enzo, nog niet aan toe gekomen. En in de zomer ben ik bijna geen tijd kwijt, af en toe mest uit het land halen, en water bijvullen. En poetsen. Alleen als ik ga rijden, ben ik langer bij mijn pony natuurlijk Ik ben nu alleen tijd kwijt aan uitmesten.
Roos18
Geplaatst: 22-12-12 19:22
Ik ben er sowieso elke dag ongeveer 5 uur voor de weeks en ik het weekend de heledag! en paarden van ander die ik rij is verschilend per dag!
mnkortleve
Geplaatst: 22-12-12 19:23
7 dagen in de week ongeveer 3 uur op een dag en dan zit rijden er niet bij. Het hangt er vanaf wat er gebeuren moet, vandaag ruim 7 uur bezig geweest en nog niet eens gereden. en dan moet ik vanavond nog gaan voeren En er zijn dagen dat het nog langer is weide nakijken nieuwe palen/draad zetten etc. In de zomer heerlijk dat het lang licht is dan kun je wat meer doen nu kom ik echt tijd te kort met 6 paarden, boerderij, huishouden, verbouwing en 3 kinderen. Een paard aan huis heeft voordelen, maar ook veel nadelen.
Volgens mij is de tijd die je moet besteden erg afhankelijk waar je paard staat, in een pensionstal waar voeren en mesten gedaan wordt ben je veel minder tijd kwijt dan als je dat allemaal zelf moet doen. Denk goed na voor je een paard koopt, het kost veel tijd en mensen vergissen zich erin dat het ook veel tijd kost nadat je hem ene paar maanden, jaren hebt en ziek bent, slecht weer is, druk met andere dingen. Het is een hele verantwoordelijkheid waar je goed over na moet denken.
Geplaatst: 23-12-12 18:09
op een schooldag 3 uur en in het weekend de hele tijd
Klimop
Geplaatst: 23-12-12 18:39
De tijd die ik besteed aan mijn eigen paard (en nog een merrie en shetje die erbij staan):
Alleen het onderhoud (dus NIET longeren/rijden/grondwerk etc) is 2-2,5 uur per dag, als er dus niet een halve meter sneeuw ligt en ik overal ijs uit moet hakken want dan komt er nog een half uur bij Normaal gesproken houdt dit dus in; stallen+paddock+wei uitmesten, 4-6 voerbeurten (is nu bijna geen gras), waterbakken schoonmaken/vullen, hooinetten vullen voor 's nachts, alles aanvegen... ehm wat ben ik nog vergeten... oja, paardlief wil nog aandacht natuurlijk Dus even een borstel er overheen enzo
Als ik tijd heb om iets met d'r te doen, dan komt er nog 1-2 uur bij op, ligt eraan of ik een half uurtje ga longeren of (buiten)rijden> binnenbak is ook bijna een half uur lopen namelijk En hangt er natuurlijk vanaf of ik uitgebreid ga poetsen, nog een uur aan de hand laat grazen etc etc..
In het weekend ben ik meestal meer dan 4 uur bezig
Geplaatst: 24-12-12 02:13
in het weekend heel lang! 3 a 4 uur,, lekker lang poetsen, knuffelen, rijden longeren, mennen, buitenrit,, hangt er vanaf wat ik ga doen,, en dan haar lekker laten uitdampen, voor de winterdeken er weer op gaat, en dan doe ik haar stal nog,, al met al ben ik er dan een hele tijd,, en door deweeks ongeveer 1 a 2 uur
ze heeft 3 dagen in de week vrij maandag en vrijdag,, omdat ik die dagen naar school moet en moet werken..
Lisasjer
Geplaatst: 03-01-13 23:39
Ik probeer elke dag even te komen, maar dat lukt helaas vaak niet wegens school. Ik ben 5 dagen per week ongerveer op stal, en rijdt mijn paard minstens 3 keer per week. ( soms zijn er ook uitzonderingen , vraag ik een bijrijder )
ik probeer elke dag te komen ( lukt ook bijna ) maar ik ga niet elke dag rijden, vooral als ze de dag ervoor goed haar best heeft gedaan !
crazygirl1
Geplaatst: 03-01-13 23:41
Dagelijks gemiddeld 2 à 3u per dag, mest zelf uit en rij elke dag. Als ik tijd heb en het is gezellig blijf ik gemakkelijk de hele dag
ArlandoO
Geplaatst: 03-01-13 23:42
Normaal gesproken ben ik minimaal 2uur p.dag kwijt. Stal uitmesten, poetsen, rijden/longeren o.i.d. en als er gezellige stalgenootjes zijn dan gaat het allemaal wat langzamer Momenteel ben ik hooguit een uur bezig, ivm blessure van m'n pony en ik niks anders kan als mesten en poetsen.
Shimene
Geplaatst: 10-01-13 17:40
Ik ben ongeveer 3 uur bezig (rijden, uitmesten en poetsen). Dan ben ik met alles klaar. Op hele lange dagen of als ik te veel huiswerk heb dan ben ik ongeveer een uurtje bezig (uitmesten , poetsen en eventueel wandelen)
Ik heb één paard op een pensionstal. Ik kom zeven dagen per week/ 365 dagen per jaar en ben minimaal drie uur per dag op stal. (en dat is wel erg minimaal dus). Waarom heb je een paard als je er 4 x per week een half uurtje bent...?