Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Millanka schreef:Dat is ruimte zat voor 2 kleine ponies. Paarden worden vaak van 6 tot 9 snachts (dus 15 uur!) op een stukje van 3 bij 3 gehouden en de andere uren komen ze in een paddock die meestal zo groot is als wat de TS nu aanbied.
Hier kunnen de ponies ook goed op rennen. Vind het eigenlijk wel een mooi stukje zo.
Dat is altijd zo raar aan bokt, alles is altijd te klein en moet gigantisch zijn, maar in het dagelijks leven zie ik dat echt niet terug hoor, nergens. Wat de TS aanbied aan haar ponies, is hier echt een fijn plekje hoor, ruim om te kunnen dollen en rennen. Op bokt zie ik dat ook maar zelden terug. Alsof je het pas mag laten zien als je paard een hectare ruimte heb.
pinto_1 schreef:Ik denk dat 2 minishets absoluut kunnen, maar hou er rekening bij dat het van een groen weitje verandert in een zandvlakte.![]()
Met voldoende hooi bijvoeren zou het wel kunnen.
Voor wat betreft de alternatieven: geiten zouden het ook kaal eten (en dus bijgevoerd moeten worden), varkens maken er eveneens, waarschijnlijk nog erger zelfs, een moddervlakte van.
Kippen zijn wel heel leuk, maar gaan waarschijnlijk over de omheining springen.
Oh ja, even over bovenstaande post (edit: de post van colunder bedoel ik dan), ik weet niet hoe dicht je bij de buren woont, maar heb vroeger ook geiten gehad (varkens ook btw), maar die maken idd een hoop kabaal als ze je zien.
Lololita schreef:De schapen komen ze tegenwoordig uit de weide stelen voorde offerfeesten en ja geitjes eventueel.. ook wel schattig maar daar ken ik niets van. Kunnen die ook overleven met enkel één soortgenootje? Kzie zo graag paardjes.. Spijtig maar begrijpelijk dat je niet slechts ééntje kan houden
idefix4 schreef:Lololita schreef:De schapen komen ze tegenwoordig uit de weide stelen voorde offerfeesten en ja geitjes eventueel.. ook wel schattig maar daar ken ik niets van. Kunnen die ook overleven met enkel één soortgenootje? Kzie zo graag paardjes.. Spijtig maar begrijpelijk dat je niet slechts ééntje kan houden
Mijn opa zei altijd: "Wie wil leren vloeken moet een geit kopen." Na een half jaar aandachtig over het hek te hebben gekeken bij de buren waarom ie dat zei, begreep ik hem. 240 meter is idd een mooi tuintje! Zou er persoonlijk nog geen geit opzetten. Die worden overigens ook geofferd hoor... En bokkies gaan stinken.
barbar schreef:ja gek hè, hier in de randstad staan denk ik 90% van het paardenbestand (en er zijn hier erg veel paarden, ik ken meedere pensionstallen met meer dan 100 paarden) sowieso in de winter op stal en gaat maar de helft wel 'szomers op de wei, of voor een paar uurtjes per dag of 1a2 maanden met "vakantie" .
de eigenaar van een stal in de zelfde straat waar die van mij staat vind het zelfs zielig als paarden in de winter overdag naar buiten gaan.
en dan word hier een 'paddock' van ruim 40 meter lang te klein bevonden voor 2 kleine shets, op een lengte van 40 meter met een bocht van bijna 10meter kan een shet echt wel aardig uit zijn plaat gaan hoor, voor een grotere pony word die bocht wat te moeilijk.
Douraque schreef:Maar dan moet je ook wel realistisch blijven.
TS heeft een klein stukje en ook buren. Ik neem aan dat buren het niet prettig vinden, aangezien je stank hebt van de mest, vliegen ed. Als buur zou ik daarover klagen bij de gemeente en dan moet je ze alsnog wegdoen
TS verstandig dat je voor geiten/zwijn gaat, deze hebben wel degelijk minder ruimte nodig dan paarden aangezien paarden ruimte moeten hebben om te kunnen rennen.
TrIjNiE__ schreef:ik zou zeggen koop lekker 2 pony's ! het is echt wel groot genoeg hoor ! en je kan er mee gaan wandelen voor extra beweging als dat nodig is ! of zelfs voor de koets ? Geef je droom niet op !!
zie net je post, ik vind dat uitmesten en andere dingen ook bij paardrijden horen