wel of niet doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElineCath

Re: wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 20:36

haha ja dat zijn inderdaad mijn grote voordelen aan die andere stal!

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:37

NeverGiveUp schreef:
Tuurlijk gaat het niet. Zijn maar weinig gevallen dat het 'gaat'
Maar je kan de signalen gewoon negeren hoor dus geen zorgen.

hoe kan ze de signalen negeren als ze het niet probeerd en het paard dus ook niet kan tonen of deze het op de nieuwe stal wel of niet prima vind.

Ik vind het een goeie optie, gewoon proberen.
Wanneer te merken is dat haar paardje zich ongelukkig gaat voelen en ze dan toch terug gaat, is toch prima. Geeft zeker aan dat ze om het dier geeft, maar als je het niet probeerd zul je het nooit weten.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:39

eline128 schreef:
er is op die stal waar ik misschien heen wil geen paddock, maar longeren in de bak mag wel altijd. vanaf waar ik nu sta kan je nergens naar een goeie bak lopen.. denk niet dat wandelen over de straat een goed idee is..

nu ik dit lees lijk ik bijna voor mijzelf maar 1 optie te hebben, verhuizen.. ik heb alleen geen ervaring met het hele overdag ook binnenstaan

Nou als er ook nog geen eens een paddock is waar ze even lekker buiten kunnen staan buiten het rijden om zou het mijn keuze niet zijn.

ik zou verder zoeken naar iets waar ze in ieder geval een uurtje in de paddock kunnen en daarbuiten jouw aandacht en beweging krijgen.
Zo staan alle paarden hier in de Randstad, en dat overleven ze best wel hoor.

Je hebt een paard gekocht om op te rijden, niet om alleen maar naar te kijken. Dus ik begrijp je goed. Maar als je er wel voor kiest zou ik er wel voor zorgen dat hij er echt elke dag lang genoeg uitkomt.
Laatst bijgewerkt door IngridM op 04-11-12 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:40

Ik denk dat het logisch is dat het niks wordt, omdat het gewoon een natuurlijke behoefte van het paard is om te lopen.
En dat dat dus niet te vergelijken is met binnen en buiten mensen.
Hoeveel paarden ik al veel blijer heb zien worden zodra ze buiten lopen. Nog niet eens gesproken over hoe slecht het lichamelijk is.
(Dan heb ik het over altijd op stal, en niet alleen een nachtje)

Maar goed, dan wens ik je veel succes en hoop ik dat je paard het niet erg vind om maanden op stal te staan. - een uurtje of twee per dag.
Kan jij in ieder geval trainen en eventueel je winstpuntjes halen :j

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 20:46

er zijn genoeg gezonde, vrolijke paarden die 's winters binnen staan, ja het is niet idiaal zonder paddock maar ik heb mijn paard wel om te rijden

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:46

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:46

Kijk effe op marktplaats er staan er best een aantal bij jou in de buurt

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 20:48

de meern, dat is niet echt 'in de buurt'.. ik heb al op marktplaats en bokt markt gekeken

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:50

Ow jammer

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 20:51

kent iemand de stal : de frissche roemer?

Amber000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:53

Moeilijke keuze! maar zoals al gezecht is je paard een paar uurtjes buiten zetten is belangrijk!!

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:58

eline128 schreef:
er zijn genoeg gezonde, vrolijke paarden die 's winters binnen staan, ja het is niet idiaal zonder paddock maar ik heb mijn paard wel om te rijden

Dan moet je dat gaan doen rijden: maar dan minimaal een paar uur per dag. Dan kun je het fair spelen tov je paard. Maar voor jouw rijplezier moet het dier uren in een hokje staan, schaam je!

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:59

Ik heb mijn paard ook om te rijden, maar ik wil wel dat hij plezier in zijn leven heeft. Dus niet 24/7 in een hokkie staan en wachten tot ik eens kom aanhuppelen om gezellig een uurtje te gaan rijden.

olanis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:06

Als ik jou was zou ik het gewoon proberen, vind je pony het echt niks. Kun je altijd weer terug verhuizen.
En dan proberen er iets vaker heen te gaan. Zodat hij er zo vaak mogelijk uit komt.

Ik denk dat een heel groot gedeelte van de paarden in nederland, in de winter gewoon op stal staan.

Misschien kun je kijken of er iemand anders op dezelfde stal staat met een pony of paard die het wel goed met die van jou kan vinden,
dat je ze dan samen een poosje in de bak doet (op een rustig moment). Jij of de eigenaar van die ander. Die van jou alleen los is natuurlijk ook een optie.

Vaak is er in overleg een heleboel mogelijk.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:08

olanis schreef:
Ik denk dat een heel groot gedeelte van de paarden in nederland, in de winter gewoon op stal staan.

.

Dat denk ik ook maar op Bokt is iedereen vromer dan de paus :+

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:09

sluit me aan bij olanis

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 21:10

ja ik ga zeker proberen met mijn huidige stalbaas te regelen dat ik altijd terug kan komen

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:15

Op Frissche Roemer komen ze in de winter ook een aantal uur buiten. Je moet daar wel op zondag zelf eens in de zoveel tijd jouw paard en zijn 'groepje' buiten zetten ofzoiets.
Maar gezien jouw omgeving zat ik hier wel aan te denken voor je. Je kan natuurlijk altijd even langsgaan!

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 21:17

ja indd, alleen ben ik wel afhankelijk van mijn ouders, en de frissche roemer is alweer een stukje duurder

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:18

Je kunt daar wel verschillende maten stal huren, kleinere zijn goedkoper, weet niet hoe groot je pony is, maar de grootste stal is het duurst en ws niet nodig voor jou dan. :)

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 21:19

ik heb een pony van 1.50, past die in de kleinste? want dan willen mijn ouders het waarschijnlijk nog wel overwegen

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:21

Geen idee, zag alleen je woonplaats bij je vraag en moest dus aan FR roemer denken. Vriendin heeft er gestaan en andere bekenden staan er nu/nog... Maar da's een kwestie van even bellen.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 21:23

okee, ja ik ga denk ik morgen maar even bellen, en zo de hele situatie met mn ouders bespreken ! haha

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:02

Ik heb nog niemand horen zeggen : overleg eens met de staleigenaar om de bak op te knappen.

Zo te lezen staat TS daar prima en paard ook en is alleen de bak een probleem.
Met hoeveel mensen sta je daar?
Dan zou je eens met zijn allen om tafel kunnen. Geef aan dat je er prima staat maar wel graag in de winter ook wil rijden, daar heb je idd je paard voor.
Misschien kan er iets gerealiseerd worden desnoods met een verhoging van de stalling.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:05

Blijven zoeken.... Mijn paardje wordt zelfs vervelend als ie minder dan 4 uur buitenstaat in de winter.... En ik merk zo veel aan hem dat hij echt niet happy wordt van veel op stal staan. Nu heb ik er zelfs voor gekozen om hem in Brabant te laten staan, terwijl ik zelf verhuisd ben naar Zwijndrecht en hier geen stal kan vinden (heb volpension nodig, aangezien ik het anders met mijn baan net trek en niet geheel afhankelijk wil zijn van een verzorgster). Dus mjah... Bij die van mij is het echt een wereld van verschil, met rijden, stijfheid, gedrag etc.