Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
M_hartje_M schreef:Ik vind scheren een beetje onnatuurlijkvoor een sportpaard begrijp ik dat volkomen maar kheb toch een koudbloed ras als paard en die krijgen een mooie jas van moedernatuur die ik liever niet afneem
buiten dat ken ik niemand die scheert en zou ik ook totaal niet weten hoe ze zou reageren als ze geschoren zou zijn
M_hartje_M schreef:Maar nu nog gaan scheren is dat niet veels te laat ?
M_hartje_M schreef:gelieve geen reacties over dat mn paard overdag in de winter niet buiten komt. ik kan daar zelf niks aan doen
M_hartje_M schreef:Prisca schreef:Ik werk mijn paard gewoon in het zweet en stap hem op ADEM dus koel achter de oren en dan hop de staldeken erop en klaar.
Helemaal droog stappen is juist slecht kijk naar jezelf?. je krijgt dan juist de kou op de spieren op adem lopen en dan lekker je warme jas aandoen. Dat is wat wij ook doen?. Wij zijn eronder ook gewoon nog bezweet.
Ik doe het al jaaaaren zo en vele grote stallen ook en nog nooit problemen gehad.
Echt ? mhh dat zou ik denk ik zelf niet durven.. En als de vacht echt helemaal nat is doe je dan ook neit eerst een zweetdeken gebruiken ?
JastieHorse schreef:M_hartje_M schreef:gelieve geen reacties over dat mn paard overdag in de winter niet buiten komt. ik kan daar zelf niks aan doen
Dat is wel zo´n makkelijk excuus. Jij bent degene die beslist waar je paard komt te staan, jij hebt besloten haar ergens neer te zetten waar ze dus de hele gehele dag binnen staat..vind dat zeer onnatuurlijk! Helaas zijn de wensen voor de ruiter vaak belangrijker dan het welzijn voor de pony..
Ontopic: scheren en anders kappen met die dekens op doen..dikke vacht hebben ze toch wel.
Prisca schreef:JastieHorse schreef:
Dat is wel zo´n makkelijk excuus. Jij bent degene die beslist waar je paard komt te staan, jij hebt besloten haar ergens neer te zetten waar ze dus de hele gehele dag binnen staat..vind dat zeer onnatuurlijk! Helaas zijn de wensen voor de ruiter vaak belangrijker dan het welzijn voor de pony..
Ontopic: scheren en anders kappen met die dekens op doen..dikke vacht hebben ze toch wel.
![]()
![]()
![]()
Ja als ze ervoor kiest daar te staan hoor je dat de respecteren...blijft lastig voor bokkers. Wie zegt dat er andere betere opties zijn?. Voor zowel ruiter als paard.
Er wordt altijd gelijk gedacht dat er dan alleen maar luxe is voor de ruiter maar dat is echt pure onzin. Een goede bak is in belang van het PAARD niet de ruiter.
Heb eens respect voor een ander?.
Chrissie schreef:Naar mijn mening te laat.
Wat wij altijd doen is een dikke laag stro op de rug van het paard, deken erop. Stro bij de borst en lekker laten staan. Het stro neemt het zweet op waardoor de deken niet nat wordt, en het stro valt er vanzelf onder weg door beweging in de box.
laran schreef:Ik heb gister en vandaag nog geschoren, en vorig jaar of het jaar daar voor heb ik in het voorjaar nog geschoren omdat moeder natuur ineens dacht dat het maar 20 graden moest worden (en het was eerst rond de 10 graden, en de paarden stonden te zweten in het land)
Veel mensen zeggen dat het slecht is voor de zomer vacht, maar mijn paarden hebben nog nooit zo'n mooie vacht gehad als toen.....
dus ik zou het wel doen
M_hartje_M schreef:Chrissie schreef:Naar mijn mening te laat.
Wat wij altijd doen is een dikke laag stro op de rug van het paard, deken erop. Stro bij de borst en lekker laten staan. Het stro neemt het zweet op waardoor de deken niet nat wordt, en het stro valt er vanzelf onder weg door beweging in de box.
Gaat dat niet vreselijk jeuken ? Ik word al gek als ik een stukje stro in mn schoen voel zitten..
Horseware schreef:Is het geen idee om een Bucas deken aan te schaffen, en dan uit de Smartex of Power lijn? Als je googelt op deze deken zie je dat deze dekens aan de binnenzijde voorzien zijn van fleece en dat ze zo goed ademen dat je je paard er zeiknat onder kunt wegzetten. Daarnaast zijn deze dekens ook nog eens heel sterk en perfect waterdicht, waardoor je ze altijd op kunt houden (op stal, in de wei, op de trailer e.d.).
M_hartje_M schreef:laran schreef:Ik heb gister en vandaag nog geschoren, en vorig jaar of het jaar daar voor heb ik in het voorjaar nog geschoren omdat moeder natuur ineens dacht dat het maar 20 graden moest worden (en het was eerst rond de 10 graden, en de paarden stonden te zweten in het land)
Veel mensen zeggen dat het slecht is voor de zomer vacht, maar mijn paarden hebben nog nooit zo'n mooie vacht gehad als toen.....
dus ik zou het wel doen
En je hebt daar verder geen slechte ervaringen mee ?
Ik ben persoonlijk niet zo van het scheren eigenlijk.. Maar ik denk dat het nu gewoon het beste is voor haar... Iedere keer als we eens FLINK rijden, of een flinke training doen is het een bal met nat haar.. En dat lijkt me ook niet prettig. Zelfs met 3 zweetdekens blijft ze vochtig..