Voel me niet thuis.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: Voel me niet thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:14

Vreselijk die bemoeials en betweterige types, die hebben zoveel afgunst voor elkaar. Gezellig is het er niet. Heb ooit ook eens op zo'n stal gereden, nooit meer!

Is er misschien een kleinschalige boerenstalling bij je in de buurt? Daar is de sfeer vaak al heel anders, veel gemoedelijker :j. Nadeel is wel dat je veel zelf moet doen, maar dat went ;-)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:22

Wat jammer, dat je het niet leuk vind :(

Ik ben afgelopen zondag verhuisd met m'n paard, en echt, dat was de beste beslissing ooit!
Ik kom van een privéstalling met zo'n 50 paarden, ik sta nu bij een boer, daar staan we met amper 10 paarden :D Veel rustiger, iedereen is heel vriendelijk, en véél minder commentaar!
Op de grote stal was het dresuur van begin tot einde, daar paste ik gewoon niet tussen.. Ik doe liever gek met m'n paard, ik gooide regelmatig tonnen of kegels in de piste, en rijden was echt het laatste op mijn lijstje. VD, wandelen, gewoon heerlijk prutsen met m'n meisje, dat vind ik 10x leuker.
En nu hebben we eindelijk onze plaats gevonden: de ene rijdt dressuur, de ander rijdt western. Er staan iets duurdere paarden, maar ook de 'underdog' wordt niet vergeten: mijn quarter is gelukkig niet het enige 'niet-dressuur'paardje, en daar wordt ik voor het eerst niet scheef voor bekeken :)
Mijn paard mag nu de hele dag buiten, en ze heeft een uitloop aan haar stal, dus ook al ze niet op de wei staat staat ze niet de hele tijd in een klein stalletje.. En als klap op de vuurpijl kost de nieuwe stal me €200 minder maandelijks :D

Ik zou zeggen: laat niet op je kop zitten. Op mij en mijn paard hadden ze ook vaak commentaar, mijn antwoord was dan: stap op en laat maar eens zien dan }> Niemand durfde hoor. Commentaar van de zijlijn geven is gemakkelijk, soms terecht, maar vaak slaat het gewoon nergens op. Lach liefjes, en zeg dat zij jouw paard niet kennen, en doe gewoon je eigen ding. En hou je ogen open voor een andere stal!

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:22

laetitia schreef:
Vreselijk die bemoeials en betweterige types, die hebben zoveel afgunst voor elkaar. Gezellig is het er niet. Heb ooit ook eens op zo'n stal gereden, nooit meer!

Is er misschien een kleinschalige boerenstalling bij je in de buurt? Daar is de sfeer vaak al heel anders, veel gemoedelijker :j. Nadeel is wel dat je veel zelf moet doen, maar dat went ;-)

Ik ben net naar een boer verhuisd, en dat beetje werk weegt echt op tegen alle voordelen!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 14:05

Waar ik nu sta is ook kleinschallig inderdaad , 10-15 paarden volgens mij .... :j

bedankt voor jullie hulp. Ik ben al opzoek naar iets anders , heb er goed over nagedacht maar denk ook : je moet je eigenlijk gelijk op je plek goed voelen

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:17

Ik ben een tijdje terug, maand of 2, ook verhuisd. Ook mij valt het wel tegen.
Ik stond op een leuke gemoedelijke stal, alleen mijn paard kwam daar weinig buiten en dat moest ik ook nog zelf doen net als het uitmesten.
Nu sta ik op een stal met een hoop service, paard staat de hele dag buiten, ook in de winter, krijgt meer ruwvoer en er wordt uitgemest, super dus.
Wat me wel tegenvalt is de sfeer, er is voor mij weinig gemoedelijks te bekennen, echt heel jammer.
De service en zorg voor de paarden is wat me er houdt, ook kan mijn gepensioneerde paardje daar voordelig staan dus daar ben ik blij mee.
Qua sfeer was ik gister het liefst vertrokken!

Het is goed dat je een ander plekje zoekt, behavle voor jezelf moet het voor je paardje ook goed zijn, en dat is het dus ook niet helemaal.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:32

Ik ben een half jaar geleden verhuisd naar een andere stalling, nadat ik ergens jarenlang mijn paard 24/7 buiten had staan. Helaas gebeurden daar dingen, waardoor ik besloot te vertrekken na al die jaren en daar heb ik nog steeds geen spijt van. De zomermaanden op ons nieuwe plekje vond ik wel ok (op een puntje na dan, ze verweiden de paarden regelmatig naar zeer vet en veel gras, wat die van mij echt niet trok). Maar toen ze in oktober(!!!) al 's nachts naar binnen moesten en overdag op de paddocks kreeg ik al twijfels. En nu ik zie hoe het oppotsysteem in deze werkt (zeiknatte stal, waardoor mijn paard gaat hoesten en ik mag 'm niet leeghalen, wat ik toch doe, want ik trek dit niet), als ik kijk naar het ruwvoer (kuil, waar ik niet helemaal over te spreken ben), als ik zie hoe veel mijn paard concreet binnen staat (zo'n 16 uur minimaal) en zich verveelt in zo'n kleine paddock..... Ik heb het nog geen twee weken aangekeken en ben alweer rond gaan kijken naar een andere plek. De locatie zelf is echt prachtig, maar de invulling is niet mijn ding en al helemaal niet voor mijn paard. Heb er wat leuke contacten, maar daar blijf ik niet voor natuurlijk. :)

Ben nu aan het aftellen, want gelukkig had ik snel een paar fijne opties en nu gaan we over vier weken naar een particulier om de hoek, die mijn principes rondom mijn paard wel begrijpt. Hij staat weer 24/7 buiten (op verschillende plekken, weide, paddock, uitloop met schuilstal), ik bepaal zelf wat voor hooi hij krijgt, we doen gezamelijk de mestonderzoeken en het ontwormen, er komt naast het weiland ook een paddock paradise achtige plek, naast de normale schuilstalletjes met uitlopen. Goede bak erbij, weinig mensen, kleinschalig dus, zelf de klusjes doen, veel toezicht door mensen met verstand van paarden, in de buurt van bos/heide en alles in bespreekbaar in het belang van je paard. Dat is nou precies wat ik zocht. *\o/*

Dus ben je niet tevreden, niet happy, ga verder kijken, want je tijd bij je paard zou je ontspanning moeten geven, geen extra spanning. En helaas zitten er veel nare types onder het paardenvolk, ik ken ze ook, maar kan me er compleet voor afsluiten inmiddels. En zo niet, lekker verder kijken. Succes!! :j

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:24

ik hoop dat je iets leuks kan vinden waar je je lekker bij voelt.. succes!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 15:29

Dankjewel :D

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:33

ik heb hetzelfde gehad..
4 maanden geleden paarden verhuisd. wilde wat meer rust en gemak.
paarden gingen 24/7 op de wei.
echter voelde ik me er totaal niet thuis. kwam van een drukke gezellige stal naar een stal waar nooit iemand was. ook kwamen de mensen afspraken niet na.
voelde me doodongelukkig.

via bokt 3 weken geleden een nieuwe plek gevonden en echt geweldig!!!
voel me thuis. ben er welkom. afspraken worden netjes nagekomen en het is er gezellig..

het was niet de bedoeling om de paarden zo snel weer te verhuizen, maar ben blij dat ik het gedaan heb!

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:48

soms verhuis je omdat je denkt het voor je paard beter is.
precies hetzelfde heb ik ook.

van stal verwisseld... meer buiten. maar ook meer zelf moeten doen.
baasje spanning, paard spanning. nu 2 maanden op huidige stal. het gaat wel iets beter maar als er weer iets vrij komt op mijn oude stal... ga ik met gillende banden terug. dan maar me paard minder buiten. oude stal was veel kleiner.

rotte appels heb je op iedere stal. maar het kan ook tever gaan.
iedereen in zijn waarde laten is voor sommige erg moeilijk.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:34

eclair98 schreef:
WhySoWhite schreef:
Elke nieuwe omgeving is wennen voor iedereen, ook voor je paard. Maak een praatje op stal met mensen doe verder gewoon lekker je ding. Gepraat word er toch wel :j Je komt voor je paard, niet om aardig gevonden te worden zeg ik altijd :D

Dit ben ik niet met je eens. Als je het niet leuk hebt op stal ga je er met minder plezier heen.

Hoezo niet, je komt toch voor je paard?
Ik heb op verschillende stallen gereden. En geloof me, overal word gepraat over iedereen. Ik kan me er echt niet druk om maken. Ik ga naar mn paard doe mn paard drink even wat praat tegen de mensen waar ik tegen wil praten en zeg tegen de rest hoi en doei. En dan ga ik weer. Doe ik al 4 jaar zo op deze stal en gaat prima :j

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:38

Ik denk wel dat er een verschil is in wat geroddel over elkaar of echt vervelende situaties onderling. Geroddel an sich boeit me niet zo en zeker niet van mensen waar ik toch al niet echt veel mee heb. Het kan mij gewoon niet zo heel veel schelen wat sommigen van mij vinden, al vind ik het wel fijner als het gewoon gezellig is onderling en je mensen kunt vertrouwen. Maar echt vervelende situaties (ik heb bv jarenlang ergens gestaan, waar op een gegeven moment knallende ruzies kwamen), daar heb ik geen zin in. Toen ben ik ook vertrokken, ondanks dat mijn paard daar erg happy was. Vond ik heel moeilijk en heb ook jaren over die beslissing gedaan, maar op een gegeven moment weet je dat het het moment is om toch echt te gaan.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:13

Kijk het nog even aan, als het echt niet beter wordt kun je altijd nog op zoek gaan naar een ander plekje voor je paard.

Ik ben ook een week geleden verhuisd en moet zeggen dat het me een beetje tegenvalt, stal is prima hoor maar moet gewoon echt wennen.
Ik stond op m'n vorige stal altijd prima maar het laatste jaar waren er gewoon dingetjes die me tegen begonnen te staan, dus ja dan wordt het ook tijd om op zoek te gaan naar een ander plekje.

Moet wel zeggen dat mijn 'nieuwe' stal niet zo nieuw voor mij is want heb er al eerder 3,5 jaar gestaan maar er is veel veranderd in die 3 jaar dat ik weggeweest ben. :o

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 22:02

Ik ben nu wel opzoek naar iets anders..... kan sowieso pas vanaf januari weg.. merk ook dat het niet zo prettig is als je paard 24/7 op stal staat behalve als ik er ben.. ze is een jonge pony met heeeel veel energie en zo werkt het niet. Ook die bak is altijd een zwembad dus haha ben opzoek! Bedankt voor jullie reactie

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:58

Woon je niet in de buurt van gouda toevallig? ik sta op een heel gezellige stal.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 23:12

Nee sorry :(

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:54

Jammer......

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:39

In welke omgeving zoek je een stal?
Je kan ook marktplaats in de gaten houden. Daar staan vaak genoeg advertenties voor vrije stallen.

Sterkte ermee. Ik hoop dat je zo snel mogelijk weer met plezier naar je paardje gaat! :)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:44

Ik herken het :S heb het op mijn huidige stal (tijdelijke oplossing) ook... Maarja nog even en we zijn er weg... Heb ook het idee dat ze constant opletten wat je doet en ik ben altijd gewend om hem "op eigen terrein" te hebben staan of op een recreatiestal.... en ook al wilde ik er achterstevoren op gaan zitten bij wijze van.... Ik kan niet meer ontspannen rijden als er bepaalde mensen zijn (dit zit in mijn hoofd hoor) maar als ik zie hoe ze soms tegen andere doen :s tjah... Nog even!!!

Mijn tip... verder kijken naar een andere stal... Dat bemoeizuchtige gaat niet weg is mijn ervaring helaas...

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 15:18

ValerieM

Ja ik ben al heel veel aan het kijken! Bedankt :D

@Serendip90

Wat rot he ... Dankjewel :) jij ook succes !

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:19

Komt goed :) Zie alleen hoe ze met andere omgaan en dan word ik al zenuwachtig van sommige mensen :') (terwijl ik dan juist eigenwijs ga doen... midden in de bak er achterstevoren op gaan zitten... ik betaal ook om te "rijden" in de bak en ik doe wat ik wil met mijn paard :')) maar ik probeer het juist niet zo ver te laten komen (ruzie zoeken werkt niet :'))

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:47

ik had het ook met mijn eesrte pension stal het was er heel ongezzelig en je kon je niet bewegen of je kreeg alweer commentaar ik heb daar trouwens wel goed leren rijden/verzorgen doordat iedereen daar wel verstand had maar ik ben mooi verhuist naar mijn huidige pension stal moet nu helaas een uur fietsen dus ik ga in de winter maar met de bus maar het is niet anders ik en mijn paard voelen ons beter hier

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:49

ooh ja en als je een stal rond katlijk zoekt er is hier op onse pesion stal over een paar weken waarschijnlijk een plekje vrij

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 22:44

Hallo allemaal , lief van jullie reacties allemaal voor de hulp! Ben echt blij dat ik op bokt wel gewoon me verhalen kan doen als ik ergens mee zit :)

weekje geleden zaten we in het restaurant en na echt nog veeel meer gezeur op stal echt zowat jankend aan de tafel gezeten omdat ik het gevoel had dat paardje lief het gewoon niet leuk heeft :( , heel de dag op stal is niks! Dus heeft papa lief oude stal eigenaar gebeld en natuurlijk had hij een plekje voor mij over :D . Gelijk mijn instructrice gebeld ! Die was ook weer blij , ze zei ook dat andere mensen het heel leuk vonden , nou dan krijg je een lekker gevoel :o ! En dus net naar stal eigenaar gegaan en die was er niet blij mee , ze gaf als excuus ; tja als je nooit naar je paard komt ? Waar bij ik erg me panty uit vloog want ik dacht UH WAT NOOIT KOMEN ??? ik kom verdikkie elke dag minstens 2 uur .. maar als je niks met je paard kan ? en ook het niet leuk hebt is dat wat anders. We gaan of zaterdag of die week er na weg. Vooral mijn moeder en ik hebben nu zo'n gevoel dat ze nu me paard niet gaan voeren of iets raars gaan doen... ik hoop ook dat ik al me spullen houd.. en niet hoop dat het straks ALWEER over heel de stal wordt geslingerd (kwam laatst hele hoofdstellen/dekjes/singels/pessoa's tegen bij een ander paard ze stal.. Maar ja ik ga weg en daar gaat het om

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
:wave: :evaw:

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:00

Wat fijn dat je terug mag!