Kletsnatte paddock: water loopt niet (meer) weg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

Re: Kletsnatte paddock: water loopt niet (meer) weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:50

wij hebben zelfde probleem gehad een vieze dichtgeslibte blubbende met daaronder een knoerharde onderlaag. water kon op geen mogelijke manier weg. 1 goude tip. laat de grond omkeren. laat een loonwerker kijken wat voor grond eronder ligt. wij waren met een 2 daagjes werk met een enorme kraan klaar. koste was puur loonwerkerskoste per uur. en zelfs nou mn wei staat helemaal blank maar mn paddock is droog.

je kan nou eerst met bijv een mestboy en kruiwagen de grootste plassen het water eruit scheppen en zodra het een beetje droog is zorgen dat de loonwerker kan komen. laat het zand even terug inklinken en bestraat dan een stuk voor de stallen. daar kan je ook mooi je hooi op voeren en het stro wat uit de stallen wordt gelopen(eventueel rubberenstaltegels in de stallen) zo terugvegen. ik vind het heerlijk en wij hebben echt een enorm slechte grond(leem/klei achtige grond)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 01:16

Volgens mij heeft ts zijn shetlanders al te koop staan..

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 08:55

Timo schuringa bellen, die komt met mini kraan en zorgt dat je het weer mooi hebt liggen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 14:11

Waar zit bijv. Timo Schuringa (hier in de buurt?) en hoe bereik ik die.
Mag per PB!

Vraag me af of zo'n mini-shovel hier wel in komt, vlak achter de toegangshekken ligt namelijk zo'n diepe waterplas die niet weg wil of kan. Die rijdt daar dan toch zo meteen in? Toegangshek aan ze zijkant kom je niet bij want is aan heel smal doorlooppaadje, die kan daar ook nooit een draai maken.

Uitscheppen waterplassen lukt al niet, want kruiwagen kan er niet in/door en ik kan dat water dan ook nergens laten. Zoals nu is het landje met de stalsituatie toch echt ongeschikt om er hoefdieren in te houden.

En dit kan de nu komende tijd alleen maar erger worden, want...

Drie dagen fikse regen op komst: de Shetten zullen nu toch op zeer korte termijn toch minimaal TIJDELIJK elders heen moeten, maar herplaatsen naar een goed adres is misschien nog het beste

Het vervelende is, dat mijn Shet-ruin op een weideland nogal eens Houdini-gedrag vertoont (dat is ook de reden waarom hij vorig jaar van de ene op de andere dag van de boer aan de overkant bij hem wegmoest, want brak steeds door de stroomdraden heen, en liep bij de stier in de wei die een kudde koeien heeft, met alle gevaarlijke toestanden van dien) en ik hem mee naar huis heb genomen. Omdat hij daar opeens helemaal alleen stond heb ik er toen een vriendinnetje-Shet bij gehaald, maar de paddock was en is daar eigenlijk helemaal niet op berekend.
Zou leuk zijn voor hobby-varkens, die ik er daarvoor ook jarenlang in gehad heb, maar niet voor Shetten....