Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Leorah schreef:Ik heb net de gemeente even gebeld en het aanleggen van de bak en weide is geen probleem. Hoeft geen vergunning voor op die plek. Verlichting heb ik (nog) niet naar gevraagd, maar daar zijn vast oplossingen voor, mocht dat een probleem vormen.
Heeft iemand ideeën erover hoe hooi te voeren in of aan de bak zonder dat het een kliederzootje wordt?
rowo schreef:Liefst een grote bak EN een grote wei maar 20x30 vind ik echt veel te klein. Heb jaren 16x32 gehad dus weet waar ik over praat. Ben het dus gewoon niet met je eens.
TS : heb je bij de gemeente geinformeerd wat je wel en niet mag? In onze gemeente mag zo'n beetje alles maar naast de grootte van je bak mag je bijv. ook niet zomaar verlichting plaatsen.
Roadracer schreef:First...overwegen.
Ik zou het weiland inderdaad achterin neerleggen, dat is eenvoudig af te sluiten en voorkomt dat je paarden er steeds doorheen moeten lopen. Daardoor hou je het weiland langer goed.
vind het idee van maringe, met de bak in het midden en daaromheen een track, heel slim. Dat geeft de paarden extra beweging. Je kunt evt. met behulp van linten evengoed een afscheiding maken, waardoor je je track in 2en deelt (zie plaatje). Indien gewenst, dan zet je de bak open en kunnen ze ook daarin lopen.
Voeren kun je in speciale voerbakken doen op het voorste deel, zodat je ook niet je hele rijbak vol eten hebt.
Heb even geprobeerd een schetsje te maken, zou dan zo eruit gaan zien:
[ Afbeelding ]
Roadracer schreef:First things first: niets is zo veranderlijk als een gemeente, zeker als er onverhoopt toch klachten komen. Ik zou dus eerst SCHRIFTELIJK toestemming van de gemeente willen zien, niet alleen telefonisch. Want dan delf je bij problemen altijd het onderspit. Persoon die het heeft toegezegd mocht dat niet, je hebt het verkeerd begrepen, enzovoorts (ze zijn erg goed in excuses).
M.b.t. pension: dat is bedrijfsvoering, dus daar kunnen ook weer andere regels voor gelden. Als je dat serieus overweegt, dan moet je dat waarschijnlijk apart aanvragen bij de gemeente. Gezien de oppervlakte die je tot je beschikking hebt, zou ik het echter niet eens overwegen.
Ik zou het weiland inderdaad achterin neerleggen, dat is eenvoudig af te sluiten en voorkomt dat je paarden er steeds doorheen moeten lopen. Daardoor hou je het weiland langer goed.
vind het idee van maringe, met de bak in het midden en daaromheen een track, heel slim. Dat geeft de paarden extra beweging. Je kunt evt. met behulp van linten evengoed een afscheiding maken, waardoor je je track in 2en deelt (zie plaatje). Indien gewenst, dan zet je de bak open en kunnen ze ook daarin lopen.
Voeren kun je in speciale voerbakken doen op het voorste deel, zodat je ook niet je hele rijbak vol eten hebt.
Heb even geprobeerd een schetsje te maken, zou dan zo eruit gaan zien:
[ Afbeelding ]