Paarden slaan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:45

tuurlijk sla ik mijn paarden wel eens!
maar alleen als het terecht is

mensen die onterecht hun paarden slaan zouden zelfs eens een keer flink in elkaar geslagen moeten worden!!

as die van mij steigeren/bokken/bijten of wat dan ook kunnen ze een flinke schop/klap verwachten, en dat weten ze ook!

maar onterecht slaan, nee dat nooit!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 13:54

Als het tercht is krijg buddy ook wel eens een flinke mep! en ja hij weet precies wanneer hij te ver gaat..
maar ik heb hem eigenlijk maar een keer gendadig hard opp zijn donder gegeven. dat was de tweede dag dat ik hem had en sindsdien weet hij perfect tot waar hij kan gaan, en gaat hij daar niet meer overheen.. een flinke UHMM is vaak al voldoende, maar als hij te ver gaat krijgt hij wel een tik..

Mensen die hun paard zomaar straffen, daar heb ik zo een hekel aan! die zouden zelf eens een flink pak voor hun donder moeten hebben!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 23:07

gijsenkim"]
[quote="ellenlouise"][quote="gijsenkim schreef:
Ik heb wel eens een smid gehad die had het paard ko geslagen...... een forse klap op de zijkant van het hoofd et voila daar ging het dier....... bleef even liggen en stond toen weer op...... needless to say, het heeft zich sindsdien voorbeeldig gedragen

Het spijt me wel maar als mijn smid mijn paard echt ko sloeg dan kreeg hij (de smid dus) een enorme schop voor z'n zak!!

Zeker teveel films gekeken ofzo
[/quote]

geloof me als de smit het niet gedaan had, had k zeker een poging gewaagd
[/quote]

Ehh ben je geen smiley vergeten ofzo? Ik hoop dat dit geen serieuze opmerking is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 23:10

Ja is zeker een serieuze opmerking......... een paard dat zo naar mij doet als dat dit peerd naar de smit deed kan eigenlijk wel dezelfde behandeling verwachten

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 23:38

Gebrek aan opvoeding misschien?? Als een paard zo reageert dat dit een ko rechtvaardigd vraag ik me serieus af hoe dit dier is opgevoed.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 23:47

Licor krijgt een mep als hij een staakpoging onderneemt, dan is er nl. niet veel meer te doen dan 'naar voren schoppen of kloppen die hap'. Het is een hengst, en om de 2 weken verkent hij zijn grens nog een keertje, en probeert hij eens te kijken of hij mij nu WEL mag bijten, dan krijgt hij ook een klap voor zijn kop! Extreme duivel Eerst krijgt hij wel een waarschuwing door "HEY" te roepen ofzo, als hij dan nog doordoet: ~~}>
Maar verder is hij erg lief hoor Knipoog

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:37

Het is zelden nodig, maar op het moment dat avalla over me heen wil lopen dan ben ik heel makkelijk: een harde mep waar ik haar raken kan.

Omdat ik dat een paar keer heb gedaan is het nu dus ook bijna nooit meer nodig.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:07

ellenlouise schreef:
Gebrek aan opvoeding misschien?? Als een paard zo reageert dat dit een ko rechtvaardigd vraag ik me serieus af hoe dit dier is opgevoed.

precies! was een handelspaard en deze had 10 jaar lang niks anders gedaan dan tussen de koeien lopen........ Haha! , Het is noet zo dat die een jezusklap kreeg hoor. Ze werd gewoon toevallig op het verkeerde plekkie geraakt

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:40

Als het om etteren en uitproberen gaat, krijgt ze eerst een waarschuwing. Stopt ze er niet mee krijgt ze een tik, steeds harder tot ze ermee ophoud.

Als mijn paard mij moedwillig pijn doet, daarmee bedoel ik trappen of bijten(wat ze nog nooit heeft gedaan), hebben ze aan mij de verkeerde. Dan zou ze een paar rake klappen kunnen verwachten.
Mijn veulen heeft 1x geprobeerd te trappen. Hij komt nog erg onder de indruk van je stem. Dus met een paar flinke klappen tegen zijn kont en een paar boze woorden was hij al behoorlijk geschokken. Gevolg: hij haalt het niet meer in z'n hoofd om te trappen. Met bijten pak ik hem bij zijn lip en knijp daar flink in(ik zal een veulen nooit tegen z'n hoofd slaan), dit weer met wat boze woorden, is het bijten ook al zo goed al afgeleerd.
Jong geleerd oud gedaan.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:06

mijn paard heeft af en toe ook wel een lel nodig maar de laatste tijd is mn stem al voldoende Lachen

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:32

Cassidy"]
Er is namelijk geen enkel paard die voor het uitdelen van een mep vraagt: bent u zwanger ja/nee (doorhalen wat niet van toepassing is)
[/quote]
Haha, geweldig Haha! ! Maarree ... heeft jouw merrie tot de laatste dag in de groep gestaan? Ik heb die van mij de laatste twee weken toch apart gehouden van haar maatje, die uit joligheid nog wel eens wilde uithalen naar de buik van mijn merrie. Ik vond dat toch geen prettig idee ...

[quote="Robyn schreef:
Mijn veulen heeft 1x geprobeerd te trappen. Hij komt nog erg onder de indruk van je stem. Dus met een paar flinke klappen tegen zijn kont en een paar boze woorden was hij al behoorlijk geschokken. Gevolg: hij haalt het niet meer in z'n hoofd om te trappen. Met bijten pak ik hem bij zijn lip en knijp daar flink in(ik zal een veulen nooit tegen z'n hoofd slaan), dit weer met wat boze woorden, is het bijten ook al zo goed al afgeleerd.
Jong geleerd oud gedaan.

Mee eens! Ons veulen probeerde de tweede dag al tegen me op te steigeren (van mama mocht dat immers ook). Het gevolg was de punt van mijn schoen tussen zijn voorbenen. Hij heeft het nog 1 keer geprobeerd bij mijn wederhelft, maar zijn reactie was hetzelfde; hij heeft het daarna (naar mijn weten) nooit meer gedaan. Eerlijk gezegd was ik blij dat hij het deed toen hij zo klein was. Probeer bij zo'n grote lummel maar eens zo accuraat op te treden!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:38

Mac"]
[quote="Cassidy schreef:
Er is namelijk geen enkel paard die voor het uitdelen van een mep vraagt: bent u zwanger ja/nee (doorhalen wat niet van toepassing is)

Haha, geweldig Haha! ! Maarree ... heeft jouw merrie tot de laatste dag in de groep gestaan?
[/quote]

Nee, Rejoice is namelijk vrij dominant, droeg ijzers tot kort voor de bevalling, dus ik had liever niet dat er andere paarden bijkwamen (dit ook met het oog op de veiligheid van de andere paarden). Ze staat nu ook in de zomer apart. In de groep gaat ze alleen met veulen, en dan zijn ze heel anders t.o.v. elkaar. Ze gaan dan zo snel de confrontatie niet aan.

En mijn veulen heeft ook een trap met de wreef van mijn voet voor haar waarde derriere gehad dat ze gericht naar me uithaalde. Achteruit lopen en met twee benen gaan trappen! Dat heeft ze eens gedaan en geen tweede keer!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:45

tiamopatatje schreef:
een vriendin(nu geen vriendin meer)stampte haar paard altijd onder de buik,zelfs toenz e zwanger was,..
vind ik niet kunnen hoor Boos!

Had die merrie geen ribbenkast dan Verward

Kom op zeg, daar krijgt een veulen echt niks van mee. Denk dat het voor die kleine beroerder is als mams eens even lekker gaat rollen Haha!

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:49

Mijn paardje krijgt zeker wel eens een flinke tik met de zweep, en soms reageerd hij daar nog niet eens op, dus ik vind het echt niet zielig ofzo. Moeten ze maar luisteren. En mijn haflingertje kan behoorlijk wat hebben, die stort echt niet zomaar in elkaar van een paar tikken.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:34

Als hij zich niet gedraagd kan ie een tik of een schop verwachen, maar alleen als ie het verdient nooit zomaar of uit frustratie over iets anders.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:15

Ik vind zeker dat het aan het soort paard ligt....Mijn Tinker werd gestoord als hij een hoefsmid rook.....Was puur angst,ga je dan meppen dan word het een gevecht dat je niet wint......Goede smid gezocht (geen bange en sterk) en hij pakt in een keer goed door en houd die poot vast tot hij klaar is(ik had een heel bang paard maar doordat die man zo koel/geduldig was lukt het hem wat andere niet lukken).

Ik heb al veel ellende met hem gehad maar ik ken mijn paardje wel zo goed dat ik herken wanneer het angst is of dominant willen zijn.
Laatst heeft hij voor de eerste keer gebeten....nou ik heb hem toch een lel gegeven(hij heeft een paar tellen staan stuiteren van schrik...jammer dan).
Maar ik vind het echt niet kunnen dat je je frustratie afleeft op een dier ....onterecht meppen met een zweep,snok in de mond,schop geven omdat JIJ kwaad bent kan echt niet....

Ik zou trouwens die"meneer" wel even aangesproken hebben op het feit dat er striemen op het paardje stonden......

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:51

Nou het ligt eraan wat jij slaan noemt ik gef heus wel een keer een tik of een klap maar niet in het gezicht heeeeeel soms wel maar dan is het wel om rede maar dan weten ze wel direct van oei ik moet nu oppassen anders ben ik nu weer de pineut. Haha! Tong uitsteken

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 17:02

Mijn paardje kan ik meestal wel corrigeren met mijn stem en dat zal dus ook mijn eerste middel zijn. Wil ze dan niet luisteren krijgt ze onherroepelijk een tik of een schop onder haar hol.
Ik vind maar weinig dingen irritanter dan een onopgevoed (huis)dier!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 19:16

ligt geheel aan de situatie.

angstige paarden nooit,soms kan even bijtikken helpen om toch voorbij het enge te komen,daarna komt altijd een beloning.

zijn paarden speels doe ik het ook niet. Clown Vingers aflikken

brutale of gemeen uit de hoek komende paarden krijgen de tik precies op tijd! maar vaak helpt een strenge schreeuw ook,zijn ze weer braaf komt de beloning weer.

vandaag kreeg toevallig mijn nieuwe paard(gekocht als probleempaard maar geen probleempaard is maar wel een ego heeft af en toe) wel op haar flikker! zij was het zat om hoefjes te geven en sloeg opzij.
ik een blauwe plek maar zij zeker ook..
gelijk daarna vraag ik weer voetje en was zij braaf,een snoepje verdient dus.. Vingers aflikken Vingers aflikken

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:04

Een corigerende tik krijgen ze opzich vrij vaak. Maar echt slaan? Nee, meetsal nooit. Als ik het doe moet het wel tercht zijn. Zo niet, en Jasmijn weet zelf ook dat die onterecht was? Dan krijg ik een schop terug (dan krijgt zij wel weer een oplaaier van mij, en daarna is het ook goed).
Maar als zij weet dat ze fout zat doet ze verder niets terug Lachen

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:39

Maffick heeft in het begin de nodige lellen gehad, omdat hij veel beet.
Meestal beet hij en ging hij daarna meteen achteruit, omdat hij wist dat het niet mocht en dat hij een mep zou krijgen.
Nu bijt hij niet meer en zijn de lellen dus ook niet meer nodig.

Tijdens het rijden krijgt hij een flik als hij aan het donderen is.

Verder mep ik alleen als hij het verdiend,dat is de laatste tijd niet zo vaak meer want hij gedraagt zich vrij netjes.
Gedraai en gehannes tijdens het poetsen hou ik niet van en dat weet Maffick ook, als hij blijft doen na een brul van mij kan hij ook een oplawaai verwachten.

Bas heb ik nog maar 3 weken en heeft nog geen tik van me gehad, dit wil ik ook niet vanwege zijn verleden.
Mocht het nodig zijn zal ik hem wel afstraffen.
Maar hij heeft nog niks uitegevoerd waarvoor hij op zijn donder zou moeten krijgen, heb eigenlijk gewoon een superbrave pony Schijnheilig Haha! OK dan!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:50

Als ze me omver loopt (wat ze wel eens doet als er na het rijden eten in haar stal is en ze er direct naartoe wil)
dan krijgt ze toch echt wel eens een klap hoor, maar onterecht sla ik haar echt NOOIT.
Ik sla haar ook nooit op haar hoofd, want dat doet echt wel pijn volgens mij, en ik wil geen kopschuw paard.
Een mep van een slap meisje van 14 op haar borst kan ze heus wel tegen, voelt ze volgens mij amper.
Ik gebruik het gewoon als een teken om te laten merken wat ze deed ECHT niet aanvaardbaar is.

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 14:01

ben ik even blij dat onze paarden freestyle kunnen. jezelf groot maken en boos klinken (niet gaan schreeuwen) is al genoeg om ze ergens mee op te laten houden. En ja de veulens consequent zijn en veel maar dan ook veel in de hand nemen je kan niet van een 3 jarig paard verwachten dat het ineens hoefjes geeft en stil staat niet over je heen loopt enz. dat moet je oefenen en oefenen en oefenen met veel geduld.

Ik denk dat een paard slaan alleen maar in je nadeel werkt en als je een een keer een corrigerende tik geeft dan moet je daar na ook weer tot jezelf komen neit boos blijven en Ach gut weer vriendjes maken.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 14:19

Dat laatste wat pferdtje zegt vind ik ook: De tik is op zijn plaats als het paard deze krijgt op het moment dat hij bijt/dindert/slaat etc.
Daarna moet het weer over zijn en gewoon weer verder gaan waar je gebleven was, ook niet kwaad blijven.
Gebeurt het weer ? Weer corrigeren en weer vrolijk verder gaan...

Meestal is een 2e keer bij mijniet nodig, en vaak is alleen een brul al genoeg : EN NOU IST VERDORIE AFGELOPEN !!
Moet je maffick dan zien kijken: oliebol, ze meent het...slik...

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:40

Bij mij krijgen de meeste paarden (waaronder mij eigen) eigenlijk nooit een mep omdat ze genoeg reageren op stemgeluid OK dan! Lovers . Maar ik ken ook een paar paarden die reageren daar totaal niet op, die reageren ook niet op een tik ofzo dus die krijgen wel eens een flinke mep Bloos! . Ik vind het namelijk niet normaal dat een paard gewoon over je heen loopt zonder pardon en niet eens stopt als je al een knal geeft Boos! .