Cassidy schreef:Als je aan een kind wilt beginnen als je alles er omheen in orde hebt, dan kon het zomaar te laat zijn.
Verder heb ik geen bedoeling ermee, anders dan dat mensen er per definitie van uitgaan dat een kind gezond ter wereld komt en niet voor de rest van je leven een handenbinder kan zijn.
En zelfs als een kind gezond ter wereld komt en de verkeerde opvoeding geniet, kan het zomaar ontsporen. Van een kind dat alles bepaald in een huishouden (inclusief de keuze van stalling) tot een kind dat eist dat ouders thuis blijven terwijl ze kaartjes hebben voor een theatervoorstelling of concert, tot kinderen die het leven van de ouders zo bepalen dat deze geen eigen leven meer hebben. Zeg niet dat het zo is, van dichtbij meegemaakt.
Ik ben overigens volwassen (inmiddels de 47 gepasseerd) zonder last te hebben van rammelende eierstokken of een tikkende biologische klok. Ik geef alleen aan dat, als je kinderen wilt, je er niet te lang mee moet wachten, omdat ook de kans op een genetische afwijking met toenemende leeftijd alleen maar toeneemt.
En hoe schattig een kind met Down Syndroom is, je heb er je leven lang zorgen over....
Mijn moeder heeft jarenlang met mensen met handicaps gewerkt, ik heb op de manege jaren lang geholpen met de lessen voor gehandicapten en alles. Dus je hoeft dat mij niet te vertellen. En ik heb echt wel gezien hoe mensen hun leven daar op aanpassen, maar vraag aan die mensen eens of ze er spijt van hebben, want dat hebben ze niet hoor... Ze maken zich meer zorgen over de toekomst, wat als zij er niet meer zijn, hoe moet het dan verder met.... (Oudergevoel ofzo?)
Dankje voor de tip iig, gaan we het nu weer ontopic houden?