Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lynn_Nikita schreef:Malenka schreef:Dan heb je inderdaad wel een hele grote bult. Hoe krijgt hij het weg gewerkt? Ik zou dan toch kijken naar ander voer voor dit paard (hogere voedingswaarde). Een hogere prijs lijkt me dan niet meer dan logisch. Daarnaast zou ik de eigenaren verzoeken het paard goed laten onderzoeken door een dierenarts. Ik ken het paard natuurlijk niet. Maar zelfs voor een ouder paard vind ik dit abnormaal veel voer.
Dierenarts is hier maandelijks, bloedonderzoeken gehad, tanden zijn gedaan, ontwormt, mestonderzoek, niet echt heel afwijkende dingen. paard is ondervoed geweest en trekt erg langzaam bij.
Mijn andere 3 krijgen hetzelfde voer en zijn te dik, hun krijgen nu juist minder dan normaal. Aan de voedingswaarde ligt het dus niet
Lynn_Nikita schreef:Hij is al op leeftijd en was broodmager, dus dat duurt nog wel even voor hij bijgekomen is. het gaat al stukken beter dan in het begin, maar mag zeker nog dikker worden.
jammer he, dat afvallen zo snel kan gaan, en bijkomen zoveel tijd nodig heeft
Tamadine schreef:Je kan ook afspreken met eigenaresse van het paard dat jij gewoon voert wat je de andere paarden voert en dat zij zelf bij zorgt voor nog extra ruwvoer bijv door lucerne oid. Of bijv ZUpa van Equifyt of Seniores slobber van Subli.
joyce B schreef:nou, bij onze paarden helaas ook...
Onbeperkt en inclusief kan denk ik alleen als je basisbedrag erg ruim is, je in de zomer een buffer op kunt bouwen, of als je veel paarden hebt staan zodat veel etende paarden worden gecompenseerd door minder etende paarden.
Bij 1 prijs wordt vooral diegene met het dure paard er beter van... De rest zal het toch op moeten hoesten...
@Lynn Nikita, als de eigenaren weg gaan omdat de prijs omhoog gaat, en jij bij een lagere prijs bijna niets meer over zou houden, dan moet je gewoon accepteren dat dat zo is... Het zou gewoon niet verstandig zijn om beneden de kostprijs te gaan werken voor jezelf. En ook voor anderen is het niet verstandig. een paard is duur in onderhoud, paarden aan huis is ook duur door de vaste lasten en met pacht heb je ook je vaste lasten. Je hoeft niet het paard van een ander te sponsoren toch?.
Wij hebben ook plek voor enkele paarden van anderen, echt heel klein. Maar het moet een meerwaarde hebben. Voor de een is dat delen in de kosten, voor de ander is dat hulp bij de verzorging, of oppas bij noodsituaties, weer een ander heeft gezelschap nodig voor zijn paard, of een combinatie van verschillende redenen. En die moet je tegen elkaar afwegen met de prijs en kosten. Een paardeneigenaar heeft natuurlijk het liefst de beste voorzieningen en verzorging voor de laagste prijs en dicht bij huis. Logisch.
laura1987 schreef:Bij ons krijg je per week 3 kleine baaltjes stro en 2 kleine baaltjes hooi. Alles wat je extra verbruikt moet je bijbetalen. Je betaald hiervoor €5 per baaltje.
suuzepuus schreef:Ik heb ze aan huis.... heb echt geen idee van stalgeld. Weet wel dat een vriendin van me 75 euro weidegeld betaalde voor haar shet (belachelijk veel...)
Jibbel schreef:suuzepuus schreef:Ik heb ze aan huis.... heb echt geen idee van stalgeld. Weet wel dat een vriendin van me 75 euro weidegeld betaalde voor haar shet (belachelijk veel...)
Bekijk het eens van de andere kant, wil jij iemand voor 75 euro per maand elke dag over de vloer, de 'zorgen' en het risico op schade aan je land? Nou ik niet,geen haar op m'n hoofd die het daar voor zou doen.
talithaa_0 schreef:Ik sta bij iemand op een boerderij met 1 ander paardje.
We mogen zoveel hooi en stro pakken als we zelf willen:), boer geeft dit ook. erg fijn vind ik dit!
Brok moeten we zelf kopen maar voert de boer ook!
ik betaal dan: 125 per maand. Hierbij zit ook weidegang, ze worden binnen en buiten gezet.