Probleem! Nieuwe "buren"en waterleiding.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:36

Het huis en stuk grond weer in originele staat terug geven aan de eigenaar eenmaal je een nieuw plekje hebt gevonden. Jij betaalt die man en moet zijn prioriteiten dus maar accepteren ? Hij is de eigenaar en hij moet dus maar zien dat er een apparte waterleiding komt of dergelijke.
Oftewel organiseer je iets met je opa vermomt in priester zodat ze je plots heel anders gaan aankijken :7

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:36

Stel eens voor om van huis te ruilen }>
Zij minder overlast en jij het huis wat je hebben wil :)

Verder zijn er meerdere oorzaken waardoor een leiding geluid kan gaan maken; de kraan staat niet ver genoeg open waardoor het gaat ruizen in de leidingen, of de kraan staat te ver open waardoor je bij dichtgaan een waterslag krijgt.
Waterslag kun je iets aan doen
http://www.induser.nl/slagdempende_afsluiters.htm
en het andere is een kwestie van uitproberen.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 28-09-12 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:39

Jeetje wat een een zeikerds! (waar sommige mensen zich druk om kunnen maken)
Ik denk dat dit het probleem is van de verhuurder en niet van jullie...

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:43

ruitje schreef:
Ook zo wat om alle Christelijke mensen over een kam te scheren...

Kunnen de paarden in de zomer niet ook in de stallen drinken? Of is dat niet aan elkaar verbonden?

Je hebt Christelijke mensen en inderdaad Chchchchchristelijke mensen, daar zit veel verschil in. Naast die laatste groep wil je niet wonen.

Wat jammer Ts dat je in deze situatie zit. Ik denk dat je niet moet toegeven, zoals Ariebren al schreef zijn dit typisch mensen die overal last van gaan krijgen. Wel zou ik gaan kijken naar een manier die voor jullie beter werkt, niet meer afhankelijk zijn van je buren of ze wel of niet het kraantje dichtdraaien. Kijk daarom naar een andere manier om aan water te komen. Ik zou daar ook niet over in gesprek gaan. Maak op korte termijn een beslissing. Wil je daar blijven met de paarden investeer dan even om dus je eigen ding te kunnen doen. Vertel het pas aan ze wanneer je hebt uitgepuzzeld hoe je je plan kunt uitvoeren (uiteraard met toestemming van de eigenaar) en deel het mede zonder discussie.

Amaris

Re: Probleem! Nieuwe "buren"en waterleiding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:45

TS zou je niet een waterput kunnen (laten) slaan zodat je niet meer afhankelijk bent? Geen idee of dat zomaar kan op gehuurde grond... maar ik roep ook maar wat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:54

Dat is wel een heel goed idee van Amaris!
Zou dat idd. even vragen of je dat mag.Scheelt die eigenaar ook weer kosten van het water.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 10:08

Dank voor alle reacties!

Er zit een waterput, met pomp, maar die maakt ook teveel herrie... ik weet overigens niet of je daar een tijdschakelaar tussen kan zetten? Maar die delen we met het weiland naast ons.

Verhuurder mag ons inderdaad minder graag, omdat wij geen gelovigen zijn. Dit voelt erg dubbel, juist bij Christenen verwacht je in principe zoiets niet.

Aan de ene kant wil ik mijn poot stijf houden, want het is hun probleem en ze zeuren alweer over het volgende. En bovendien is zo'n ding niet goedkoop.
Maar aan de andere kant, met zo'n ding ben ik van het gezeik af.

Zij is ook nog eens Amerikaanse en kan zo vreselijk dramatiseren...

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:11

Heb je een sloot bij de wei?
Kan je anders niet is op zoek naar een (via marktplaats 2dehands) pomp dat je zelf water uit de sloot haalt en dus ook niet meer "afhankelijk" bent van die mensen?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 10:12

DubbelDun schreef:
Stel eens voor om van huis te ruilen }>
Zij minder overlast en jij het huis wat je hebben wil :)

Verder zijn er meerdere oorzaken waardoor een leiding geluid kan gaan maken; de kraan staat niet ver genoeg open waardoor het gaat ruizen in de leidingen, of de kraan staat te ver open waardoor je bij dichtgaan een waterslag krijgt.
Waterslag kun je iets aan doen
http://www.induser.nl/slagdempende_afsluiters.htm
en het andere is een kwestie van uitproberen.

Dit huizen ruilen heb ik serieus voorgesteld aan de verhuurder vóór dat zij naar het huis kwamen kijken, maar hielp dus niets... dan hadden ze nergens last van gehad en was mijn droom uitgekomen.

Het maakt niets uit of de kraan maar heel iets of helemaal openstaat volgens hen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 10:14

Wendy1978 schreef:
Heb je een sloot bij de wei?
Kan je anders niet is op zoek naar een (via marktplaats 2dehands) pomp dat je zelf water uit de sloot haalt en dus ook niet meer "afhankelijk" bent van die mensen?

Geen sloot bij de weide.
Er zit al een pomp op, kan helaas niets met een 2e pomp... :(

Bedankt voor het meedenken!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:15

@Myfairytale : maar je hebt het voorgesteld aan de verhuurder...doe het ook eens aan de huurders...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 10:17

Willen ze niet. Heb ze het hele verhaal al verteld en uitgelegd (dat wij dan bij paarden kunnen wonen etc.) Daarop geven zij aan dat ze er niets aan kunnen doen en dat god hun dit huis gegeven heeft...

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:23

Tsss, dan heeft god ws dat huis niet voor niets aan hun gegeven denk ik dan;) Wat een vervelende situatie voor jullie. En als ik het zo lees is er na dit probleem idd gelijk weer het volgende probleem.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:23

lastig probleem

wat je ook doet, jij trekt aan het korste eind, dat weten de huurders waarschijnlijk ook
natuurlijk wil de eigenaar jullie niet kwijt want dat kost geld dus daar zit de enige ruimte

inderdaad een waterslag , die moet er tussen gezet worden en dat moeten de huurders regelen met de eigenaar
gewoon naar een loodgieters bedrijf gaan, een nette brief/overte laten opstellen hoe het probleem opgelost kan worden en dat hun geven als blijk van enorme medewerking

maar ik zou echt niet afhankelijk willen zijn van hun nukken wat betreft de waterleiding
er moet een aftakking komen voor hun deur die gesplitst gaat worden naar beide gedeeltes, dat van jullie en dat van hun

ik voorspel namelijk nu al jullie volgende probleem
jullie tappen blijkbaar enorm veel water af en zij hebben natuurlijk het gevoel dat zij daar aan mee betalen

verder snap ik echt niet hoe het komt dat jullie zovaak water moeten bijvullen
ik heb zelf 4 paarden en vul af en toe 2 "1000 liter vaten" en van daaruit vul ik dan weer de waterbak waar 500 liter in kan

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 10:25

Yep, de paarden maken teveel lawaai op stal...

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:27

Myfairytale schreef:

Dus je moet ze nu platspuiten zodat ze de hele dag slapen?

Nee, dit gaat natuurlijk nergens over.

Wat bieden zij aan als oplossing? Hebben ze daar al overnagedacht? Een oplossing waar beide partijen blij meekunnen zijn?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 10:28

Spatter:

Het zijn 8 grote paarden, die in de herfst/winter hooi krijgen. Het is gebleken dat wij die bakken ongeveer 1x per dag moeten vullen.

Aftakking zou zó gemaakt kunnen worden, verhuurder heeft namelijk zat handige mannetjes in dienst, maar hij wil er niéts aan veranderen...

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:29

Myfairytale schreef:
Daarop geven zij aan dat ze er niets aan kunnen doen en dat god hun dit huis gegeven heeft...

en dat was incl. paarden en waterleiding... ;)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 10:30

Gemmeke schreef:
Myfairytale schreef:

Dus je moet ze nu platspuiten zodat ze de hele dag slapen?

Nee, dit gaat natuurlijk nergens over.

Wat bieden zij aan als oplossing? Hebben ze daar al overnagedacht? Een oplossing waar beide partijen blij meekunnen zijn?

Zij hebben als enige oplossing een timer, verder niets. Kosten delen willen ze ook niet...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 10:31

Albert schreef:
Myfairytale schreef:
Daarop geven zij aan dat ze er niets aan kunnen doen en dat god hun dit huis gegeven heeft...

en dat was incl. paarden en waterleiding... ;)

Hahaha ja inderdaad! Maar als we aangegeven dat ze wisten dat er paarden lopen, geven ze aan dat ze niet wisten dat de waterleiding lawaai zou maken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:32

dan zou ik het slim spelen en zorgen dat de huurders het probleem bij de eigenaar gaan leggen inplaats van bij jou
hun uitleggen hoe simpel en geweldig de oplossing zou zijn als er voor het huis een splising komt en hun dan nooit meer last hebben van de waterleiding
dat dan ook zeker is dat hun nooit voor jullie waterkosten hoeven opdraaien en verzin er nog maar wat argumenten bij

heb jij net zulke grote waterbakken als ik?
hier krijgen ze het hele jaar voordrooghooi

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 10:34

Alleen met een splitsing zit je nog met het geval hoofdkraan bij hen onder het huis...

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:35

Maar god wist wel dat die waterleiding lawaai geeft!

Dit is toch waar je samen uit moet kunnen komen!
Zij hebben er last van, jij wil een deel die timer best betalen, dus er voor zorgen dat hun geen last meer hebben. Je hebt genoeg aangeboden, het is hun probleem.

Is de aftakking niet goedkoper?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:40

de waterleiding komt van de weg en daar moet voor het huis een afsplising komen met 2 kranen, eentje naar jullie en eentje naar de huurders van het huis
huren jullie de boel legaal met contract en alles?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 10:41

Met de aftakking zit je nog met het probleem dat het naar hun hoofdkraan loopt.
Het is volgens mij een aparte leiding, want de kraan zit op stal.

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of ze het ook zullen horen als de paarden water drinken uit de drink bakken in de stallen zélf...