Die van mij heeft sinds zondag zijn eczeemdeken af en de 0grams regendeken op. 's nachts staat hij op stal, maar ze hebben op de wei geen schuilmogelijkheid, dus vandaar de keus voor de deken overdag. Als het echt langdurig regent achter elkaar, zoals de afgelopen dagen wel al is geweest icm veel en harde wind, vindt die van mij er sowieso niet veel aan. Dan staat hij al vroeg aan de draad te wachten om naar binnen te kunnen. Natuurlijk ook een gewende omdat hij weet dat er een box voor hem is, maar aangezien hij geen schuilmogelijkheid heeft en dan in de wind/regen staat, vind ik het juist fijn voor hem dat hij de regendeken op heeft en eventueel eerder naar binnen kan als hij dat zelf aangeeft.
Verder gebruik ik op een zweetdeken na (na het rijden) vrijwel geen dekens.
In het eczeemseizoen eczeemdeken, kom ik ook echt niet onderuit.
En heb afgelopen winter een paar weken winterdeken van 200g opgelegd toen het -20 was
En paardlief stond in een gang met paddock boxen waarvan grotendeels de deuren naar de paddocks open stonden en het dus echt mega koud was in die gang brr..
Paardlief had ook weinig wintervacht vorig jaar tov jaren daarvoor omdat hij nog herstellende was van slechtere conditie op dat moment waardoor hij slechte wintervacht heeft aangemaakt
Dit jaar staat hij in een warmere gang, dus ik hoop dat ik helemaal geen deken nodig ga hebben dan, maar we zien wel
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 26-09-12 10:33, in het totaal 3 keer bewerkt