Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
shalana1995 schreef:de reacties zijn zo verschillend met elkaar. de 1 zegt dat het kan en de ander zegt van niet.
een paard wat ouder wordt is juist meestal wat meer comfort nodig als jongere paarden, ze moeten vaak wat meer beschutting en verzorging en ook warmte hebben om de winter goed te kunnen doorstaan. voor mij zou een plek zonder stal echt geen optie zijn,en al helemaal niet als het paard het nooit gewend is geweest. nu moet ik zeggen dat ik enorm van de dekens ben en mijn paarden snachts altijd binnen heb. dat vind ik veiliger maar ook prettig want ze staan lekker droog en kunnen beschut in het stro liggen. het zijn wel sportpaarden, ik denk dat paarden die weinig gereden en geborsteld worden heus wel meer buiten kunnen zijn. maar ik hou er niet van dat paarden in weer en wind onbeschut staan te rillen en dat omdat het zo natuurlijk zou zijn. ik wil niet zo goedkoop mogelijk en zo makkelijk mogelijk zoals zoveel mensen die ik voorbij zie komen met buiten paardjes. dikke vacht is echt niet mooi en handig en gezond als je intensief traint! ook zit er ook enorm verschil in paarden, de een heeft het amper koud terwijl een ander mager of stijf wordt in de winter . dus
ik hoop dat jij indd een oplossing vind voor je paardje met stal, hij is het niet gewend en ik zou het zielig vinden. succes groetjes deess