Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
flettie schreef:Rond de 160 euro per maand voor 2 Tinkers en 1 Shet (incl hoefsmid, entingen, voer, etc.)
Incl. 2x per maand rijlessen excl. kosten voor KNHS, startpas, wedstrijden.
joyce83 schreef:Ik was al van plan om volgend jaar eens helemaal bij te gaan houden wat hij kost per maand.
Globaal: bij een d-pony aan huis per maand.
hooi: €30,- gemiddeld 1,5 pakje hooi per week á €4,50 (winter meer, zomer bijna niks)
Stro: €10,- tel 1 pakje per week á 2,50
DA: € 14,- (enting en tanden doen was vorig jaar 160 euro)
smid: 12,50 (25 euro per 8 weken ongeveer)
Verplichte dingen dus: € 66.50 zonder wormkuur welke ik erg wisselend geef
dan nog les 12.50 per week (half uur)
eventuele benodigdheden zoals kunstmest, graszaad, benzine voor grasmaaier, kosten traileronderhoud, dekjes, poetsspullen enz enz.
Gok dat je dan toch wel snel rond de 100 euro per maand zeker kwijt bent. De ene maand meer de andere maand minder. Dan heb ik niet eens de afschrijving van de stal geteld.
Sammy_xxs schreef:Ik snap eigenlijk nooit zo goed wat het nut is om hier te vragen op bokt wat je kwijt bent per maand,
want je krijgt totaal verschillende bedragen waar je volgens mij niet echt wijzer van word.
Zou ik eerder gewoon in je eigen buurt rond vragen, wat je kwijt ben aan stalling en bijkomende kosten.
Want nu krijg je 100 verschillende tarieven, hoe wil je dan weten hoeveel jij kwijt zou zijn?